Verbruiksoverzicht | Eneco Community

Verbruiksoverzicht

• 11 februari 2015
  • 33 reacties
  • 1208 Bekeken

Krijg ik vandaag per e-mail een verbruiksoverzicht van mijn verbruik in november en december. Wordt daarbij doodleuk gemeld:
"Op Mijn Eneco kunt u meer inzicht krijgen in uw verbruik."
Nog steeds mooi niet dus. En net doen alsof het wel kan.

33 Reacties

Reputatie 2
Badge
@Stadhouders. Bij mij gaat het wel goed. Wat jammer voor jou. Wellicht dat een moderator hier een verklaring voor kan geven.
Krijg ik vandaag per e-mail een verbruiksoverzicht van mijn verbruik in november en december. Wordt daarbij doodleuk gemeld:

Bedoel je dat je het daadwerkelijke overzicht zoals, ik hieronder heb gehad, dat je dat niet op je overzicht ziet?
Dat Eneco ook naar Mijn Eneco verwijst is toch zo gek niet? Behalve dat er nu dan storing is?

Bij mij ontbreekt in onderstaande tekst de getallen van m³ en kWh.
Kan een moderator daar antwoord op geven.............

Verder zie ik dit overzicht voor het eerst en ben ik met de opgave best tevreden.
Reputatie 7
Badge +6
@stadhouders

Er wordt aan gewerkt, er is op het verbruiksoverzicht helaas geen rekening gehouden dat Tussenstand Slim niet voor iedereen met slimme meters de juiste omgeving laat zien, onze excuses hiervoor.

@Brandje

Je had vorig jaar nog geen slimme meters als ik het me goed herinner 😉
Die laatste opmerking begrijp ik niet.
Reputatie 7
Badge +6
@stadhouders

Welke opmerking?
"Je had vorig jaar nog geen slimme meters als ik het me goed herinner"
Reputatie 7
Badge +6
@stadhouders

Deze opmerking was voor Brandje want hij liet een tabel zien waar vorig jaar geen in dezelfde periode geen verbruik werd ingevuld. Ik dacht bezig efficient te zijn door 2 forumleden in 1 bericht te beantwoorden 😉

@Brandje

Je had vorig jaar nog geen slimme meters als ik het me goed herinner ;)

Klopt uiteraard Folkert!
Maar die tekst waar in mijn geval bedragen voor m³ en kWh is weg gevallen, bedoel je dat daar normaliter een getal staat op jaarbasis?
Ik denk dat @stadhouders een sneer wil maken op de tekst voor de verwijzing naar Mijn Eneco; terwijl het duidelijk aan de orde is geweest in andere topic's en hij toch mag weten dat zulke tekst voor geprogrammeerd staat in de computer.

Ook begrijpt hij kennelijk de "@"+naam methode niet; of leest te snel over de tekst heen. Is niet erg uiteraard; dat leggen we hier wel even uit!
Ton,

Wanneer heb jij dit overzicht dan gehad. Hier nog steeds niks nada noppes:@ maar weer ff een pb sturen maar heb er nu echt een hard hoofd in

Bedoel je dat je het daadwerkelijke overzicht zoals, ik hieronder heb gehad, dat je dat niet op je overzicht ziet?
Dat Eneco ook naar Mijn Eneco verwijst is toch zo gek niet? Behalve dat er nu dan storing is?

Bij mij ontbreekt in onderstaande tekst de getallen van m³ en kWh.
Kan een moderator daar antwoord op geven.............

Verder zie ik dit overzicht voor het eerst en ben ik met de opgave best tevreden.
Hoi Marc,

Het zat vanmorgen in de mail!
Hoi Marc,

Het zat vanmorgen in de mail!

Weet je wat het is Ton, ik verbruik waarschijnlijk zo weining na al mijn isolerende maatregelen dat ze het niet meer kunnen meten 😛 wellicht een tip voor september

Ach ik heb de moed maar opgegeven. Jammer
Hoi Marc,

Nou ik was ook blij verrast!

En jij en ik hebben gelukkig www.slimmemeterportal.nl als achtervang.
Hoi Marc,

Nou ik was ook blij verrast!

En jij en ik hebben gelukkig www.slimmemeterportal.nl als achtervang.

Gelukkig wel.
Reputatie 7
Badge +7
hier ook nog niks ontvangen wat betreft het verbruiksoverzicht :?
ook "mijn Eneco tussenstand slim" werkt nog steeds niet.
Hoi Jan,

Ook ik kan de Tussenstand Slim niet bekijken.
De storing is nu bijna 2 weken!!
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Ik heb geantwoord op je privébericht. Ik ben benieuwd waar het aan ligt.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvdl,

Ik ga voor je na waarom je nog geen verbruiksoverzicht hebt ontvangen. Ik kom erop terug.
Overigens is nu bekend dat Liander problemen heeft met het bijwerken van de gasstanden.
Hier een quote van 11 februari 2015:

Liander heeft na het updaten van hun systeem problemen met het verwerken van gasdata. Zij werken hard om het probleem op te lossen. Graag uw begrip hiervoor. Vriendelijke groet, Team SlimmemeterPortal.nl

De laatst bijgewerkte stand is nu 8 februari 2015
Reputatie 2
Badge
@Danielle. Ik heb trouwens ook nog geen verbruiksoverzicht ontvangen. Voorheen ontving ik die wel altijd...

@brandje. Slimmemeterportaal heeft bij mij nu ook een achterstand. De laatst bijgewerkte stand is bij mij ook 8 februari 2015 (Enexis). Het vreemde is dat Enelogic wél de gegevens tot en met gisteren heeft.
@Danielle. Ik heb trouwens ook nog geen verbruiksoverzicht ontvangen. Voorheen ontving ik die wel altijd...

@brandje. Slimmemeterportaal heeft bij mij nu ook een achterstand. De laatst bijgewerkte stand is bij mij ook 8 februari 2015 (Enexis). Het vreemde is dat Enelogic wél de gegevens tot en met gisteren heeft.

Bij enerlogic en anna lopen zijn ze elke dag up-to-date
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr, Jvdl en Reinoud,

T/m 21 februari sturen we de verbruiksoverzichten per mail, vandaar dat het kan zijn dat nog niet iedereen het overzicht heeft ontvangen.

Bij het Portal spelen 2 zaken!
Het probleem bij Liander; daar zit ik dus bij; loopt gas daardoor achter
Het probleem bij het Portal zelf zit 'm er in dat ze nu 3 dagen achterstand hebben door onderhoud en ze geven aan in de loop van de week het ingelopen te hebben.

Gelukkig wordt je hier altijd meteen op de hoogte gehouden van afwijkende zaken.
Badge
Ik heb- na vergelijking van mijn jaarnota met het werkelijke verbruik - vastgesteld dat het gasverbruik bijna 500 m3 hoger is vastgesteld dan het werkelijke gebruik. Vervolgens heb ik geprobeerd een formulier in te vullen om dat te corrigeren. Ik heb dat vanaf vanochtend 8 uur nu vijf keer proberen te verzenden, maar nop resultaat. De website is niet in staat het bericht te ontvangen. Wat nu?
Kennelijk heb je een geschatte nota. Kan je zien omdat achter de standen een * staat.
Je kan de juiste standen met opnamedatum hier in dit topic vermelden.

Dan kan maandag met je juiste standen een moderator een correctienota aanvragen.

Reageer