Verbruik Tussenstand Slim onwaarschijnlijk | Eneco Community
vraag

Verbruik Tussenstand Slim onwaarschijnlijk

• 21 januari 2015
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds deze week tussenstand slim geactiveerd om inzicht te krijgen in het verbruik.
Na één dag werkte het al en kon ik gegevens inzien.

Bij sommige dagen staat er bij dat ik bijna 250 kw/h verbruik in één dag.
Verdeeld over 24 uur is dat dus 25 kw/h.
Dit zijn meer getallen die passen bij een metaalsmelterij of een grote plantage, terwijl we een gewoon huishouden hebben.

Is hier een verklaring voor?
Worden deze getallen ook daadwerkelijk gebruikt voor de notaberekenig?

Het lijkt er op dat deze site gewoon een random getal genereerd en invoert.

4 Reacties

Helaas komen deze afwijkingen voor misschien dat het de komende dagen nog wordt gerepareerd.
Uiteraard wordt er niet random een getal gegenereerd, deze data komt simpel weg uit de database van EDSN.nl, waar met jouw toestemming de data dagelijks wordt opgehaald.

Zelf gebruik ik www.slimmemeterportal.nl (gratis) ook daar wordt wel eens een dag overgeslagen, maar altijd de volgende dag gerepareerd. Overigens zie ik daar nooit rare uitschieters.

En deze waardes worden uiteraard niet gebruikt voor de notaberekening; de meterstanden in je meterkast zijn natuurlijk leidend!!
Bedankt voor de reactie Brandje!

Ik zal in de komende dagen kijken of er inderdaat wat veranderd.
Ik was ook van plan om een eigen uitlezer te maken van een raspberry pi en de gegevens op te slaan in een database.
Op die manier heb ik een zeer accuraat inzicht en dat is wel prettig.
Graag gedaan!

Via raspi is uiteraard een leuk project. De kosten zijn rond de 30 euro.
Ik zweer bij eerder genoemde link. In de dagweergave zie ik ieder kwartier de stand van zaken.
Met 1 klik haal je de xls data binnen en je kan gaan spelen met je data.
Houd rekening met het splitsen van je P1 poort als je zelf aan de slag gaat.
Er zijn veel mislukkingen te vinden op het forum.
Reputatie 7
Badge +6
@Bert1234,

Welkom op het forum!
Goed dat je Tussenstand Slim hebt geactiveerd op Mijn Eneco.
Het onwaarschijnlijke verbruik op 1 dag is uiteraard een fout. We hebben de meterstand van 01-01-2015 en van gisteren genoteerd op 19-01-2015, wat uiteraard verspreid had moeten worden over al die dagen. Onze excuses voor het ongemak, we kunnen dit niet aanpassen. Dit heeft geen gevolgen voor het termijnbedrag of de jaarnota.
Vanaf nu komen dagelijks de verbruiken door en zie je dat het om mooie en lage getallen gaat. 😉

Reageer