Uw gekozen streefverbruik aanpassen | Eneco Community
beantwoord

Uw gekozen streefverbruik aanpassen

• 27 januari 2017
  • 27 reacties
  • 765 Bekeken

Badge
Uw gekozen streefverbruik................ hoe kan ik dat wijzigen?
Nu is het gekozen verbruik veel te hoog, maar kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen.
Vast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft.
icon

Beste antwoord door Danielle 1 februari 2017, 11:20

@Appie54,

Het gekozen streefverbruik kun je aanpassen op mijneneco.nl. Als je klikt op de button 'Verbruik' dan zie je onder de grafiek 'stel streefverbruik in' staan. Daar kun je aanpassingen in aanbrengen zodat het meer naar jouw wens is!
Lukt het zo? Anders verneem ik het graag.
Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Appie54,

Het gekozen streefverbruik kun je aanpassen op mijneneco.nl. Als je klikt op de button 'Verbruik' dan zie je onder de grafiek 'stel streefverbruik in' staan. Daar kun je aanpassingen in aanbrengen zodat het meer naar jouw wens is!
Lukt het zo? Anders verneem ik het graag.
Badge
Helaas dat staat er echt niet, heeft er wel gestaan.
Maar een maal ingesteld is die zin weg, sorry.

Reputatie 5
Badge +3
Beste Appie54,

Ervaar je dit probleem nu nog?
Badge
Bedankt voor je reactie.
Er is niks veranderd. dus geen link om, mijn gekozen verbruik, aan te passen.

Badge
Daarvoor moest je volgens mij eerst naar maandweergave en dan staat het wel onderin.

Kijk je naar week of dagweergave dan staat het er niet. Is wel verwarrend, dus even zoeken/proberen.
Hallo,
Ik heb dit zelfde probleem. Sinds de nieuwe lay-out is het zinnetje "kies uw streefverbruik" weg. En ook het lijntje van mijn ingestelde streefverbruik. Kan ik dit op een andere manier instellen?
Groeten Saskia
Badge
Ja jammer, dit probleempje speelt al maanden.
Snap niet dat ze dat niet oplossen, of weten ze het niet?

Reputatie 5
Badge +3
@allen,

Ik laat dit onderzoeken en kom er z.s.m. op terug.
Badge
Super, vast bedankt.
Hier precies hetzelfde, regel om streefverbruik in te stellen is verdwenen.
Maar ook huidige ingestelde streefverbruik is al weken niet meer zichtbaar in de grafieken of tabellen.
Badge
Ze zijn er mee bezig, nog effe geduld.

Reputatie 5
Badge +3
Het is inderdaad intern aangekaart. Zodra ik meer gerichte informatie ontvang, informeer ik via deze weg.
Badge
We wachten in spanning af.....................
31 maart, nog steeds zie ik het streefverbruik niet.
Badge
31 maart, nog steeds zie ik het streefverbruik niet.

Er is nog steeds niks verandert helaas.
Geduld is een schone zaak..................zeggen ze.

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb helaas ook nog geen nieuws. Het laatste bericht van 13-3 was:

Met het live gaan van de nieuwe verbruikstab voor slimme meters, is besloten om de functionaliteit van het streefverbruik niet mee te nemen. De functionaliteit werkte niet helemaal goed en toen is er besloten om deze functionaliteit niet meer in Mijn Eneco te plaatsen

Omdat er nu klachten van klanten binnenkomen, zullen we nog de discussie voeren wat we met het streefverbruik gaan doen. Terugplaatsen op Mijn Eneco of niet. Hier kom we nog op terug.
Ben niet blij dat dit is verdwenen, was een goede parameter om e.e.a. in de gaten te houden. Nu zijn het alleen maar harde feiten - achteraf. Dus als het niet te veel moeite is.... terugplaatsen graag. Mijn dank.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zo'n belangrijke functionaliteit - eigenlijk de enige functionaliteit die Mijn Eneco de moeite waard maakt, omdat je actueel en historisch verbruik kan vergelijken - ongevraagd en zonder bericht is verwijderd. Ook het downloaden van het verbruik (met de kolom verbruik vorig jaar) werkt dus niet meer.
Badge
Zijn ze op slooptoer bij eneco???
Status verbruik op toon al slecht, toonopafstand.eneco.nl weg, streefgebruik weg, status verbuik eneco app wat ruk is.

Goed bezig haha.
vreemd .......?! Als ik onder verbruik ''download gegevens'' intoets en ik vul de data in van de periode, bijv. 1 maart tm 31 maart dan geeft het systeem een excelbestand weer waarin 2 kolommen zijn opgenomen met getallen van streefverbruik (stroom, gas). Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat hier een streefverbruik wordt vermeld wat ik zelf niet heb ingesteld voor 2017. Heeft Eneco dit streefverbruik zelf ingevuld ? Graag toelichting waar deze gegevens vandaan komen... ik heb ze zelf niet ingevuld. Het wordt er niet transparanter van.....
Reputatie 5
Badge +3
Beste RM Vink,

Als je zelf geen streefverbruik hebt ingevuld, is dit het door ons ingestelde verbruik.
Beste Eneco,

Ik kan nog steeds geen streefverbruik instellen, de grafiek is inmiddels wel weer zichtbaar (gas/electriciteit) en geeft weer (???) wat mijn verbruik is geweest ? Hopelijk klopt dit wel.

Graag weer toevoegen dat mensen hun eigen streefverbruik willen opgeven.
Reputatie 4
Badge +4
@RM VINK,

Fijn om te lezen dat de grafiek weer werkt. We geven hierin inderdaad in wat je hebt verbruikt, deze informatie ontvangen we van de slimme meters. Er is nog geen nieuws over het streefverbruik. Ik doe nu navraag bij de beheerders van Mijn Eneco, om voor je na te gaan of er al meer bekend is. Zodra ik meer weet, laat ik dat in dit topic weten.
Reputatie 4
Badge +4
@RM VINK,

Helaas heb ik geen nieuwe informatie voor je. Voorlopig zijn er geen plannen om het streefverbruik weer aan Mijn Eneco toe te voegen. Of de functie in de toekomst terugkeert, is niet bekend.
Badge
Heb mijn termijnbedrag verandert, kan een Moderator dit aanpassen op TOON.

Hartelijk bedankt.

Reageer