Uitblijven boetevergoeding en hoger termijnbedrag | Eneco Community

Uitblijven boetevergoeding en hoger termijnbedrag

• 10 juli 2019
  • 11 reacties
  • 283 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 6 reacties
Eneco heeft mij opgelicht om mij als klant aan te trekken. ze zeiden dat ik € 70 per maand zou blijven betalen alles doorgenomen ook het contract. na het contract nogmaals doorgenomen stond er opeens een ander bedrag in. Heb gebeld zeiden dat het aangepast werd en dat het gewoon € 70 zou blijven. Heb meerdere malen gevraagd komen er echt geen kosten bij zouden komen nee komen geen kosten bij was het antwoord. was overgestapt naar hun had bij een andere leverancier een boete gekregen deze zou eneco betalen. niet gebeurd nooit het geld ontvangen had daar ook naar gevraagd of dat echt zo was ja kreeg ik door. Heb meerdere malen contract opgenomen met ze medewerkers bleven bij het verhaald krijg die 250 euro van ze. moest ze ook even mailen. heb ze meerdere malen gemaild heb alles bewaard. ontvang nu aanmaning dat ik moet betalen. ze hebben nooit mijn mails ontvangen of mijn telefoontjes. er staat alleen dat ik weer weg ben gegaan naar een andere leverancier en dat ik de boete die eneco nu opleg moet betalen. Wil iedereen waarschuwen trap er niet in in de verkooppraatjes van eneco ze belazeren je waar je bij bent en ze stelen gewoon je geld. Stap niet over naar Eneco zijn oplichters. Ze praten alles in hun eigen straatje en jij moet maar betalen. Nemen nooit contact met je op want dat durven ze niet. ze noteren niets wat je allemaal zegt tenzij je boos bent want dat ben ik geweest dus er zal nu wel staan dat ik een vervelende klant ben en onbeschoft. maar de waarheid over dat ze je oplichten laten ze allemaal achter wegen. Nogmaals ga niet naar Eneco. zal mijn verhaal op meerdere site zetten om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @MHJ3,

Welkom op de Eneco Community en bedankt voor het delen van je ervaring. Erg jammer om te lezen dat het zo is verlopen! We helpen je daarom graag om de situatie tot een goed einde te brengen.

De situatie is mij alleen nog niet volledig duidelijk. Als ik het goed begrijp heb je een contract doorgenomen met een termijnbedrag van €70 wat na het contract is aangepast. Bedoel je daarmee dat het termijnbedrag is vastgesteld op een ander bedrag na het ingaan van het contract? En als ik het goed lees heb je van je vorige leverancier een boete ontvangen. Deze zouden wij vergoeden, maar dat is nog niet gebeurd?

Groet, Denise
Dat klopt. Er was een termijn bedrag afgesproken en dat bedrag zou niet hoger worden heb ik diverse malen naar gevraagd. Toen ik het contract per mail ontving stond daar een veel hoger bedrag in. Ik heb toen gebeld en werd mij verteld dat ik het bedrag kon aanpassen naar de afgesproken bedrag. Ik werd later gebeld door een andere leverancier en zij vertelde mij dat het afgesproken bedrag niet mogelijk is. Heb toen weer met jullie gebeld en werd mij verteld dat ik het afgesproken bedrag kon betalen en aan het einde van het jaar zou ik dan een naheffing moeten betalen van een paar honderd euro. Heb mijn verhaal verteld. Werd mij verteld dat ik moest mailen heb ik gedaan heb toen weer gevraagd wordt de boete geld wel naar mij overgemaakt als ik zou overstappen omdater tegen mij gelogen is. ja werd er gezegd. Hoorde maar niets. Meerdere malen gemail gebeld en nu is er niets te vinden van deze corrospodentie of belletjes. Alleen een aanmaning door die boete. Had zelfs gemail dat het geld voor de opgelegde boete gebruikt mag worden. Nooit reacties telefonisch niet of per mail. Jullie blijven mij wel lastig vallen met onderzoeken en of ik bij jullie terug wil komen.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je toelichting!

Je geeft aan al meerdere e-mails te hebben gestuurd, deze vind ik helaas niet terug.
Naar welk e-mailadres heb je die gestuurd?

Bij het aanmaken van een offerte werken we met een inschatting van je jaarverbruik. Dat kan je zelf aangeven of we hanteren gemiddelden.
Dit verbruik vermenigvuldigen we met het tarief van het contract waar je voor kiest. Hieruit komt een maandbedrag naar voren.
Zoals je kunt lezen in de bevestiging ontvangen wij ook gegevens van je netbeheerder in de vorm van historische verbruik. Dit kan er voor zorgen dat het maandtermijn afwijkt van wat er is besproken en berekend vooraf.
Het historisch verbruik van de netbeheerder is leidend.

Het blijven hierna inschattingen natuurlijk, daarom bieden we je ook de opties dit aan te passen naar eigen inzicht.

Ik zie nu dat je intussen je overeenkomst hebt stopgezet door een overstap. Dit zorgt voor een boete.
De boete word conform de overeenkomst in rekening gebracht.

Met de huidige eindafrekening verrekenen wij de kosten die in rekening zijn gebracht met je daadwerkelijk verbruik in deze periode.

Groet, Vincent
Moest alle mails sturen naar de klantenservice@eneco dit heb ik door gekregen van diverse medewerkers. En heb meerdere malen telefonisch contact gehad en specifieke vragen gesteld waarop ik dus geen eerlijk antwoord heb gekregen. Als ik van medewerkers hoor dat ik de boete geld uitbetaald krijg waarom opeens niet meer. Terwijl medewerkers dat elke wel tegen mij zeiden. En heb ze het gehele verhaal verteld. Dan vertellen ze dus gewoon maar wat. Niet echt eerlijk of wel soms.
18 juni en 4 juni heb ik gemaild na aanleiding van telefonisch contact
Reputatie 5
Badge +2
Heb je wel het e-mailadres gebruikt met '.nl'?
Ik vermoed dat het anders niet verzonden kan worden. Heb je wel een ontvangstbevestiging gehad?
Elk goed aangekomen bericht krijgt namelijk een ontvangstbevestiging met de inschatting hoe snel er antwoord verwacht kan worden.
Neen heb .com doorgekregen daar heb ik de aanvraag van de boete ook naar toe gestuurd en kreeg ik wel gewoon antwoord op gekregen
Reputatie 5
Badge +2
Ah, gelukkig! Fijn om te lezen.
Maar heb nog geen 250 van jullie ontvangen omdat ik over gestapt ben naar jullie door leugens waar blijft dat? Wil dat zo spoedig mogelijk ontvangen
Waarom is de titel aangepast
Reputatie 5
Badge +2
Dit staat ook toegelicht in de voorwaarden van je overeenkomst.

De titel passen we aan zodat voor iedereen duidelijk is waar het topic over gaat.

Reageer