Tussenstand slim of stom? | Eneco Community

Tussenstand slim of stom?

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Beste moderator,

Ik heb even de tussenstand slim bekeken van afgelopen maand juni.
Ik kom op 93kWh en jullie op 113 kWh wat dus een verschil is van 20kWh.
Nou zal het best goed komen met de eindrekening maar als de tussenstand een graadmeter zou zijn om je meterstanden bij te houden dan zou er toch iets meer betrouwbaarheid  moeten komen in jullie overgenomen standen van de slimme meter.
Ik vind het een stomme tussenstand zo en in het verleden klopte er ook al niet veel van.
Komt het nog wel goed met die "slimme tussenstand"

Stansat

18 Reacties

Badge
Denk het niet, bij mij klopt er ook niks van.
Reputatie 7
Badge +7
De gegevens van Stedin of te wel van de slimme meter zijn juist !.

Maar met de verwerking door de  pc,s / software van Eneco / of de daar door ingehuurde firma,s  gaat het helemaal mis .
Dagen die missend zijn , geen excel kunnen downloaden achterlopen van de gegevens enz enz.
Reputatie 4
Badge
Denk het niet, bij mij klopt er ook niks van.
Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Soms moeten we wat geduld hebben.
Reputatie 3
Badge +2
Nou Toontjelager ik kan zo een topic herinneren van een jaar geleden toen het ook al niet in orde was!
Geduld is een schone zaak maar die tussenstand slim dat komt volgens mij nooit meer goed.
Een stukje nieuwe software, of een paar andere mensen ernaar laten kijken lijkt me mogelijk een betere oplossing.
Ik heb het eerlijk gezegd opgegeven.......

Stansat
Badge
Belde net voor de Toon 0900 nummer 76 cent per minut schandalig.
Na de nieuwe opdate geen bedrag meer voor stroom staat 0 00.
staat 40 watt o-op jaarbasis.
Vindt de Toon waardeloos bellen helpt niet en te duur.
geen duimpje op de toon en mijn Eneco.
Wat heb je er aan als niks werkt en klopt.
Ik rAad niemand de Toon aan.
Ben er klaar mee
Reputatie 6
Badge +1
Belde net voor de Toon 0900 nummer 76 cent per minut schandalig.
Na de nieuwe opdate geen bedrag meer voor stroom staat 0 00.
staat 40 watt o-op jaarbasis.
Vindt de Toon waardeloos bellen helpt niet en te duur.
geen duimpje op de toon en mijn Eneco.
Wat heb je er aan als niks werkt en klopt.
Ik rAad niemand de Toon aan.
Ben er klaar mee

@vera,

Het is jammer om te horen dat Toon je niet bevalt en dat het bellen naar de helpdesk je ook niet het gewenste reslutaat heeft gehad. Bij mij functioneerd Toon goed ( op wat kleine dingetjes na) en ben erg tevreden met Toon.

Uit je vraag begrijp ik dat stroom op 0 staat en 40 wat aangeeft. Heb je de energieadapter al een keer gereset ( door uit het stopcontact te halen en er terug in te steken ). Of de energieadapter een keer uit toon verwijderd en opnieuwe aangemeld?
Kijk even in dit topic voor veel voorkomende klachten. Daarin staat ook beschreven hoe je de energieadapter kunt verwijderen en aanmelden, of resetten.

m
et de klacht tot de bedragen en het befaamde duimpje is dit een bekend probleem voor veel klanten en we zitten met zijn  allen op een hotfix te wachten.
Omtrent deze klacht is veel informatie te vinden in dit topic.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Moderator,

Net even naar tussenstand slim gekeken en wat valt me op: er wordt een duimpje negatief gebruikt bij gas dat op 20m3 staat van 21 mei tot nu.
Klopt natuurlijk niet, een gemiddelde tussenwoning zou nu al volgens mindergas.nl op 140m3 moeten zitten.
Doe die verbruiksmeter nu gewoon weg net zoals dat ook al bij de stroom weggelaten is bij mij.
Eerst een betrouwbaar systeem softwarematig ontwikkelen en dan pas laten zien.

Het is goed dat ik mijn eigen meterstanden regelmatig bekijk en dus geen duimpje of advies van Eneco's tussenstand nodig heb maar er zijn natuurlijk klanten die er wel waarde aan hechten en in willen grijpen als het verbruik teveel afwijkt van het voorschotbedrag.(verbruik)

Mijn advies is: software op de schop en opnieuw beginnen, het is en blijft modderen met duimpje, advies en tussenstand slim.

Stansat🆒
Reputatie 3
Badge +2
Leuk die badge,

Bedankt, ik was inderdaad pas klant in huis bij Eneco thuis!

Stansat🆒
Reputatie 7
Badge +7
gefeliciteerd Stan met je nieuwe badge🆒
Reputatie 3
Badge +2
Hi mods,

Zo te zien hebben jullie het ook opgegeven om te reageren op mijn reacties over tussenstand "slim"

Ik heb nog een aanvullende vraag: waarom geen grafiek/tabellen vanaf je standen op je jaarnota.
Mijn gebruik gaat lopen vanaf die datum en dat proberen jullie te simuleren met het verbruiksadvies, met duimpje omhoog, goed bezig maar helaas dat werkt niet goed.

Mijn advies: geef verbruikstabellen niet van januari tot december maar echte verbruikstabellen vanaf je laatste jaarnota.

Stansat🆒
Reputatie 3
Badge +2
Beste moderator,

Ik zou het op prijs stellen als er een reactie van je kwam.
Vanaf het eerste bericht op 9-7-2013 geen enkele reactie.

Dat ben ik niet gewend van Eneco medewerkers.

Ik ben teleurgesteld😕

Stansat
Reputatie 7
Badge +6
Beste moderator,

Ik heb even de tussenstand slim bekeken van afgelopen maand juni.
Ik kom op 93kWh en jullie op 113 kWh wat dus een verschil is van 20kWh.
Nou zal het best goed komen met de eindrekening maar als de tussenstand een graadmeter zou zijn om je meterstanden bij te houden dan zou er toch iets meer betrouwbaarheid moeten komen in jullie overgenomen standen van de slimme meter.
Ik vind het een stomme tussenstand zo en in het verleden klopte er ook al niet veel van.
Komt het nog wel goed met die "slimme tussenstand"

Stansat

@Stansat

Allereerst excuses voor de late reactie, op de een of andere manier heb ik je topic over het hoofd gezien:o . Het probleem dat je beschrijft is bekend bij de beheerders van Mijn Eneco Tusenstand Slim. Wanneer er op een dag geen standen binnekomen, wordt er een verbruik geschat. Stel er komt op 15 juni een stand binnen van 10 en op 16 juni komt er geen stand binnen dan schatten we het verbruik op 16 juni. Op 17 juni komt er een stand binnen van 20, dan laat Mijn Eneco zien dat je op 17 juni 10 kWh hebt gebruikt. Het geschatte verbruik wordt daarbij opgeteld en hierdoor zie je op Mijn Eneco een hoger verbruik dan in werkelijkheid he geval is.

Ik heb ook je advies wat betreft de grafieken doorgespeeld aan de beheerders van Mijn Eneco.
Reputatie 7
Badge +7
Even dit even naar boven halen.

Mijn advies: geef verbruikstabellen niet van januari tot december maar echte verbruikstabellen vanaf je laatste jaarnota.

daar ben ik het volledig mee eens.
het zou mooi zijn als de tabellen/grafieken  van mijn Eneco tussen stand slim gelijk lopen met de jaarnota.
( en mss ook op Toon)?

ik hoop dat dit nog eens opgenomen word.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Jan,

Tja, men zou er naar kijken maar ik vermoed dat het onuitvoorbaar blijkt te zijn.
Waarschijnlijk zijn er teveel verschillende data waarop mensen hun jaarnota beginnen.
Voor Eneco is dit makkelijker maar iedereen wil toch zijn verbruik volgen vanaf zijn begindatum en niet vanaf 1 januari.

Daarom gebruik ik andere websites zoals mindergas.nl en energiemanageronline.nl waar je betrouwbare verbruikscijfers vanaf zelf instelbare dada kan invoeren.

Off topic, ik heb je problemen gelezen over jouw jaarnota, de nota blijft een hopeloos lastig ding waar teruglevering nog steeds niet goed afleesbaar is.

Hopelijk worden alle zaken opgelost.

Hartelijke groet,

Stan🆒
Reputatie 7
Badge +7
hoi Stan,
ja we zullen maar afwachten mss komt het er nog eens een keer van.
hier gebruik ik ook mindergas,nl en energiemanageronline.nl
ook gebruik ik de site enelogic.com
deze werkt ook heel goed snel en duidelijk.
hooguit 2 dagen dan staan de slimme meterstanden er al op 
bij eneco loopt het zo wie zo 3 dagen achter.

off topic:
ja die jaarnota leverd niet veel duidelijkheid op.
zeker als je een meter wissel hebt gehad pffft. 
het ouderwetse notitie boekje met pen en een slinger zaklamp
werkt het beste nog:D

mvg,
jan
Knijp-kat Jan.......................:p
Reputatie 7
Badge +7
haha hier is het een slinger-kat Ton....................:p
Ohhhh nou schiet me te binnen, die hangt in de schuur met die ledjes voorin en inderdaad een slinger aan de zijkant; gekocht bij Blokker een paar jaar geleden.

Reageer