Tool om Status Verbruik op Toon t.o.v. jaarnota te controleren | Eneco Community
beantwoord

Tool om Status Verbruik op Toon t.o.v. jaarnota te controleren

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Ik heb een vraag, omdat ik er nu natuurlijk tegenaan loop, omdat ik gestopt ben met Toon. ( dus ga direct niet zeggen:" dan had je Toon moeten behouden" want die kan ik zelf ook wel bedenken haha.

Met regelmaat hoor ik het verzoek, om te controleren ofdat de voorschotten nog in de pas lopen met de aankomende jaarnota. Nu is dit voor Eneco een menselijke handeling die tijd en dus ook personeelskosten met zich meebrengen.

Veel energie bedrijven (essent/oxio/nuon) hebben op hun klantomgeving een module staan waarin de klant de huidige meterstanden kan invullen. Het systeem kijkt dan voor de klant, of het voorschotbedrag te hoog/te laag of toereikend is en wat het advies, volgens het systeem, zou moeten zijn, om nagemoeg 0 teruggave of bijbetaling te eindigen

Zelfs deze klanten (indien ze dit willen) krijgen ook een mailtje om de aantal maanden (bij essent waren het 4 keer per jaar) met verzoek, deze tool te gebruiken.

Waarom heeft Eneco dit niet, of waar staat het dan.
icon

Beste antwoord door EvavdZ 3 juni 2015, 09:38

@jvp,

Wat vervelend dat je nog geen antwoord hebt gehad op je vraag van 22 mei. Ik geef je graag alsnog een antwoord. Op dit moment is het niet mogelijk om via de website je meterstanden in te voeren, om na te gaan of het voorschotbedrag toereikend is voor het verbruik. Jouw verzoek geef ik door aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Mijn Eneco. Wellicht wordt deze functie in de toekomst beschikbaar.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +6
Volgens mij zou het al helpen als in MijnEneco bij de specificatie van het voorschotbedrag het verbruik op jaarbasis zou worden vermeld waarop de in rekening te brengen voorschotten is gebaseerd.
Reputatie 6
Badge +1
Dat klopt, dan heb je hetzelfde, alleen moet je dat nog terug rekenen naar maanden.
Reputatie 6
Badge +1
jvp wrote:

Ik heb een vraag, omdat ik er nu natuurlijk tegenaan loop, omdat ik gestopt ben met Toon. ( dus ga direct niet zeggen:" dan had je Toon moeten behouden" want die kan ik zelf ook wel bedenken haha.

Met regelmaat hoor ik het verzoek, om te controleren ofdat de voorschotten nog in de pas lopen met de aankomende jaarnota. Nu is dit voor Eneco een menselijke handeling die tijd en dus ook personeelskosten met zich meebrengen.

Veel energie bedrijven (essent/oxio/nuon) hebben op hun klantomgeving een module staan waarin de klant de huidige meterstanden kan invullen. Het systeem kijkt dan voor de klant, of het voorschotbedrag te hoog/te laag of toereikend is en wat het advies, volgens het systeem, zou moeten zijn, om nagemoeg 0 teruggave of bijbetaling te eindigen

Zelfs deze klanten (indien ze dit willen) krijgen ook een mailtje om de aantal maanden (bij essent waren het 4 keer per jaar) met verzoek, deze tool te gebruiken.

Waarom heeft Eneco dit niet, of waar staat het dan.

Bijna 2 weken geleden heb ik bovenstaande vraag gesteld. Echter heb ik nog geen reactie mogen ontvangen Moderators. Is dit topc over het hoofd gezien, of is het andwoord gewoonweg "nee" 😉
Reputatie 4
Badge +4
@jvp,

Wat vervelend dat je nog geen antwoord hebt gehad op je vraag van 22 mei. Ik geef je graag alsnog een antwoord. Op dit moment is het niet mogelijk om via de website je meterstanden in te voeren, om na te gaan of het voorschotbedrag toereikend is voor het verbruik. Jouw verzoek geef ik door aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Mijn Eneco. Wellicht wordt deze functie in de toekomst beschikbaar.
Reputatie 6
Badge +1
Dank je wel. Het geeft niet. Ik ken de weg en trek wel aan de bel, als het te lang duurt. Het is jammer dat Eneco dat niet heeft, terwijl eigenlijk ieder andere leverancier Wel. Maar goed het is aangestipt. Dus We gaan het zien in de toekomst.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen