Termijnbetaling na overstap te hoog | Eneco Community
vraag

Termijnbetaling na overstap te hoog

Toon eerste bericht

40 Reacties

Nee dat is nooit per kwh of m3!
Simpel weg zijn de transportkosten voor stroom en gas altijd vaste componenten ongeacht het verbruik.
Uit m'n hoofd is het per maand voor stroom 21; voor gas 15 euro.

Als ik mijn situatie even schets:
stroom verbruik 3500
gasverbruik 900

Ik heb dat een maandbedrag van ± 120 euro's

Dank voor uw verduidelijking. Dus de totale maandelijkse kosten met een elektriciteitsverbruik van 2500 kwh en gasvebruik van 1000 m3 per jaar zijn grofweg 135-140 euro? Corrigeer me als ik het fout heb.

U noemt wat betreft uw eigen verbruik een maandbedrag van 120 euro. Dat zijn de totale kosten alles inclusief?

Overigens stel ik uw snelle feedback via dit forum zeer op prijs.
Hoi Mark,

Ja graag gedaan! Zeg maar gewoon jij en je hoor!
De forumleden en indien nodig de moderators reageren hier altijd vrij snel hoor!

Mijn voorschotbedrag is inclusief alles. En ik gebruik minder gas dan jij!
Ik denk dat je zelf nog even wat historie moet opbouwen; in ieder geval erg handig dat je de meterstanden paraat hebt.
Dat is tenslotte de basis.
Je moet nooit de fout maken een te laag voorschotbedrag te hebben/nemen.
Ik zou je dus adviseren ga rond de € 135 zitten; het is beter aan het eind van de rit iets terug te krijgen dan bij te moeten betalen
Brandje wrote:

Hoi Mark,

Ja graag gedaan! Zeg maar gewoon jij en je hoor!
De forumleden en indien nodig de moderators reageren hier altijd vrij snel hoor!

Mijn voorschotbedrag is inclusief alles. En ik gebruik minder gas dan jij!
Ik denk dat je zelf nog even wat historie moet opbouwen; in ieder geval erg handig dat je de meterstanden paraat hebt.
Dat is tenslotte de basis.
Je moet nooit de fout maken een te laag voorschotbedrag te hebben/nemen.
Ik zou je dus adviseren ga rond de € 135 zitten; het is beter aan het eind van de rit iets terug te krijgen dan bij te moeten betalen

Oeps, ik dacht dat je zelf een moderator/Eneco-medewerker was ;)

OK, dan ga ik idd voor 135 euro maandelijks. Dus aan moderators en/of medewerkers van Eneco die hier bivakkeren; kunt u mijn voorschot verlagen van 190 naar 135 euro?
Hoi Mark,

Nee dat zijn moderators. Kelly die is vaak hier aanwezig.
Als een moderator of Kelly vandaag niet reageert stuur haar dan een pbtje met bv een verwijzing naar dit topic, dan moet het goed komen.

Overigens vette letters gebruiken is zinloos en ook tegen de huisregels; de moderators lezen namelijk alle reacties! Komt goed.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo MarkVL,

Welkom op het forum. Ik zie dat je al kennis hebt gemaakt met Brandje en dat hij je prima geholpen heeft! Ik pas het termijnbedrag voor je aan naar 135 euro met terugwerkende kracht vanaf oktober 2013.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Super dat je weer snel op onze reacties reageert. 
Mark zal er blij mee zijn. 
Hoi Kelly. Late reactie van mijn kant vanwege PC-problemen, waarvoor mijn excuus.
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie en de verlaging van het maandelijkse voorschot. Overigens heb ik daaruit voortvloeiend nog een vraag: op 2 oktober kreeg ik dan de eerste voorschotnota binnen van 190 euro, geldend voor periode '2013-10' en met notanummer 504791068. Die heb ik op 10 oktober alvast betaald.
Gisteren viel de tweede voorschotnota op de deurmat van inderdaad 135 euro, geldend voor periode '2013-10I' en met notanummer 505356098. Is dit een aparte nota geldend voor een nieuwe periode, of is het min of meer een 'aanpassing' van de eerste nota?

Los daarvan wil ik zeggen dat dit forum werkelijk een uitstekende communicatielijn vormt met medewerkers van Eneco. In meerdere opzichten een verademing vergeleken met telefonisch contact.

Met vriendelijke groet,
Mark van Lierop
Reputatie 6
Badge +1
Beste MakVL,

Er zal maandag wel gereageerd worden betreffende je vraag. Echter wil ik je graag op iets wijzen;

Als je inlogt op mijneneco en gaat dan naar het tabblad uw nota's, dan kun je daar zien welke nota's nog open staan.

Ga je nu verder naar onder dan zie je een link met uitgebreid nota en betaal overzicht. Je kunt dan zelf precies zien welke nota waarbij hoort en ofdat deze betaald is. je vraag is dan denk ik nog voor het weekend helder.
MarkVL wrote:

Hoi Kelly. Late reactie van mijn kant vanwege PC-problemen, waarvoor mijn excuus.
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie en de verlaging van het maandelijkse voorschot. Overigens heb ik daaruit voortvloeiend nog een vraag: op 2 oktober kreeg ik dan de eerste voorschotnota binnen van 190 euro, geldend voor periode '2013-10' en met notanummer 504791068. Die heb ik op 10 oktober alvast betaald.
Gisteren viel de tweede voorschotnota op de deurmat van inderdaad 135 euro, geldend voor periode '2013-10I' en met notanummer 505356098. Is dit een aparte nota geldend voor een nieuwe periode, of is het min of meer een 'aanpassing' van de eerste nota?

Los daarvan wil ik zeggen dat dit forum werkelijk een uitstekende communicatielijn vormt met medewerkers van Eneco. In meerdere opzichten een verademing vergeleken met telefonisch contact.

Met vriendelijke groet,
Mark van Lierop

Hoi Mark,

Je kent Kelly al een beetje.
Eigenlijk heb je nu teveel betaald. Ik vermoed dat Kelly het voorstel doet, of overboeken naar die andere nota, of de nota laten staan en de andere verlagen tot nihil en dan heb je iets teveel betaald; is nooit erg.

In ieder geval zal Kelly  maandag wel weer met een passende oplossing voor je komen.
Wel, 'Mijn Eneco' biedt inderdaad alvast een klare kijk op de zaken. En wat betreft energiegerelateerde zaken is het beter iets teveel te betalen dan (iets) te weinig. 😉
Heel goed Mark!

Nu nog even de reactie van Kelly afwachten, die zal ongetwijfeld in overleg met jou de meest praktische oplossing met je afspreken.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Mark,

Leuk dat je zo tevreden bent over het forum 🙂
De nota van 135 euro die je hebt ontvangen, vervangt inderdaad de oorspronkelijke nota voor de maand oktober, maar dat had je denk ik al op Mijn Eneco gezien in de tussentijd.

De betaling van 10 oktober is nog niet verwerkt bij ons. Ik verwacht dat dat in de loop van de dag of morgen het geval is. Dan storten we het teveel betaalde bedrag automatisch aan je terug.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Fijne dag nog en we zien je graag terug op het forum!

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Dank voor de snelle reactie. :) De betaling op de 10e is gedaan via Internetbankieren dus het bedrag zal inderdaad waarschijnlijk snel zichtbaar worden op jullie bedrijfsrekeningnummer.
Beste Kelly,

Ik ben overgestapt van Greenchoice naar Eneco.
Mij is verzekerd dat ik niet meer zou gaan betalen per maand.
Nu is mijn termijnbedrag €222,00 geworden terwijl ik bij Greenchpoice €214 per maand betaalde.
Waarom is dit bedrag niet gewoon overgenomen en waar wordt dit bedrag op gebaseerd?

Met vriendelijke groeten,

Dinemarie
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Dinemarie,

Welkom op ons forum! Ik begrijp je vraag. Voor uitleg mag ik je hiervoor graag doorverwijzen naar dit topic, waarin we een toelichting geven op de totstandkoming van een termijnbedrag na een overstap.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen