Termijnbedrag nieuwe klant | Eneco Community
beantwoord

Termijnbedrag nieuwe klant

• 17 oktober 2016
  • 16 reacties
  • 242 Bekeken

Hallo,

Voorheen zaten wij een jaar bij energiedirect, hier moesten wij bij de jaarnota iets bijbetalen, *we betaalden maandelijks 89 euro* we zijn overgestapt naar eneco, waarbij stond maandelijks 120 euro +/- . Ik dacht dat dat wel goed bij ons zou passen, maar nu ik inlog op mijn eneco zie ik een termijnbedrag van 188 euro staan, hoe komen jullie bij dit bedrag. ik schrik hier wel van als we dit zouden moeten betalen. we zijn met zijn tweeen thuis , tussenwoning, hebben de koelkast en diepvries aanstaan, verder niets op standby ook en zijn niet veel thuis. Kan het zijn dat hier iets misgaat?

Groet,
Leonie
icon

Beste antwoord door Danielle 19 oktober 2016, 14:00

@J.M. Posthuma,

Welkom hier op ons forum! Leuk dat je klant geworden bent. :)
Per e-mail heb je je vraag ook gesteld en inmiddels hebben we het opgelost. De €188 is gebasseerd op 2 keer zoveel stroomverbruik, wat natuurlijk een fout was. Sorry voor het ongemak! Na de herberekening heeft mijn collega het termijnbedrag op €128 gezet, wat natuurlijk ook nog een indicatie is maar wat een stuk beter in de buurt komt van de €120.
Is dat naar wens? Anders verneem ik het graag!
Bekijk origineel

16 Reacties

Als je je huidige standen hier even meldt kan een moderator een berekening voor je maken of je in of uit de pas loopt.
Hallo Brandje,

Bedankt voor je reactie. Ik snap niet goed wat u bedoeld wat ik moet melden. bedoeld u de standen van mijn laatste jaarnota?
Als een moderator een berekening voor je wil maken naar je huidige meterstanden, dan is hebben ze je meterstand van je gas en stroommeter nodig.

Die standen kan je hier in dit topic zetten en dan zal daarna een moderator je goed kunnen informeren.
De beginstanden weten ze van je laatste jaarnota.
Dat is: 2563 KWH
Dat is: 1493 M3
Deze standen stonden op onze jaarnota wat we verbruikt hebben zeg maar!

(wij denken sowieso dat dit niet kan kloppen, daarom zijn we overgestapt en willen we nu kijken of we via Toon erachter kunnen komen of er iets niet helemaal klopt)

Maar goed, vragen daarover moet vast in een ander topic ;)

Is 188 niet veel te veel voor bovenstaande getallen? Ik schrik hier wel van namelijk!
Of dat veel is kan ik niet beoordelen dan zou ik het jaarverbruik moeten weten.
Gewoon even wachten nu tot een moderator deze service berekening voor je maakt.
Het jaarverbruik zijn die standen die ik net door heb gegeven, dat hebben wij afgelopen jaar verbruikt.

bedankt voor je hulp en ik zal het even afwachten
Badge
Dat is: 2563 KWH
Dat is: 1493 M3

Is 188 niet veel te veel voor bovenstaande getallen? Ik schrik hier wel van namelijk!

Dat is ruwweg €500 voor stroom, €900 voor gas, netwerkkosten vallen weg met de teruggave energiebelasting.
Met €120/mnd zal het wel goed gaan, als er geen koude winter komt.
Met 12 zonnepanelen kun je je stroombehoefte geheel opwekken.
Reputatie 7
Badge +9
Termijnbedrag van €188,- lijk mij beetje too much.. Maar daar mag ik niet over oordelen, dus lees het alsjeblieft als een persoonlijke mening..

Ik zit met 4 personen op €168,-, ik krijg eind dit jaar ruim 400eur terug.. Zal ook wel flink zakken in termijnbedrag.. Goed van je dat je dit aankaart hier op forum.. Morgen zal een moderator wel reageren.. Deze kan je dan van alle nodige informatie voorzien 😉
Reputatie 7
Badge +7
Het jaarverbruik zijn die standen die ik net door heb gegeven, dat hebben wij afgelopen jaar verbruikt.

bedankt voor je hulp en ik zal het even afwachten

vermeld je Huidige meterstanden Hier ( wat de meters in je meterkast NU aangeven)
zodat een moderator het een en ander kan berekenen
Heel goed Jan! Jij hebt het door!
Ik had dit topic verder al opgegeven, want ik heb er geloof tot 2 keer toe om gevraagd en dan krijg ik uiteindelijk het jaarverbruik te horen.
Er wordt niet begrepen dat een moderator een berekening kan maken naar de huidige situatie..........
Reputatie 7
Badge +7
pftttt honde weer Ton,
juist ben net ff naar buiten geweest met woef in de regen en veel wind.
word je/ik weer wakker van 🙂
Klopt Jan, ik hoor hier de regen tegen de tuindeur aanslaan!
Straks duiken we het voorverwarmde bedje in, want dit is brrrr waardeloos!
Reputatie 7
Badge +7
we mogen niet mopperen Ton,
het is oktober:$
trusteeee
we mogen niet mopperen Ton,
trusteeee

Klopt helemaal Jan
Ik gebruik krap 1 m3 gas per dag.
Reputatie 7
Badge +7
[quote=Brandje]we mogen niet mopperen Ton,
trusteeee

Klopt helemaal Jan
Ik gebruik krap 1 m3 gas per dag.

niet slecht Ton hier vandaag 2 m3
en nu duik ik m,n bedje in met een fluitende wind door de ventilatie roosters in de raam🆒
Reputatie 7
Badge +6
@J.M. Posthuma,

Welkom hier op ons forum! Leuk dat je klant geworden bent. :)
Per e-mail heb je je vraag ook gesteld en inmiddels hebben we het opgelost. De €188 is gebasseerd op 2 keer zoveel stroomverbruik, wat natuurlijk een fout was. Sorry voor het ongemak! Na de herberekening heeft mijn collega het termijnbedrag op €128 gezet, wat natuurlijk ook nog een indicatie is maar wat een stuk beter in de buurt komt van de €120.
Is dat naar wens? Anders verneem ik het graag!

Reageer