Termijnbedrag aanpassen | Eneco Community
beantwoord

Termijnbedrag aanpassen

• 29 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Waarom stelt Eneco mijn eerste termijnbedrag vast op 327 euro van mijn nieuwe aansluiting? Serieus? Ik heb altijd +/- 125 euro betaald p/m.

Nog vervelender is het feit dat ik op 15 oktober het termijnbedrag aanpas naar 125 euro en dat Eneco de eerste nota van 23 oktober (ruim een week later) gewoon toch 327 euro gaat afschrijven op 1 november?

Graag zie ik dit voor 1 november nog opgelost anders blokkeer ik de afschrijving van Eneco via ING.
icon

Beste antwoord door Rodney 30 oktober 2018, 11:15

Hi @. Eykenbroek,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je dit voorlegt. Graag help ik je hier verder mee. We kijken bij de start van levering altijd naar het historisch verbruik van de betreffende woning, niet naar jouw eigen verbruik op een ander adres. De woning kan immers volledig anders zijn, wanneer je van een hut naar een kasteel verhuist bijvoorbeeld. ;-)

Mede hierom heb je dan ook de mogelijkheid dit bedrag zelf nog bij te stellen. Of dat verzoek bij ons neer te leggen. Deze aanpassing is altijd per de eerstvolgende maand van kracht. Vandaar dat jouw wijziging in oktober pas per november geldt.

Gezien het grote verschil in jouw ingeschatte maandkosten, heb ik de nota teruggedraaid. Het eerste voorschot á 327 euro komt te vervallen, hiervoor in de plaats brengen we 125 euro in rekening. Je ontvangt hiervan ook nog een bevestiging per e-mail.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!
Bekijk origineel

2 Reacties

Bij een nieuwe aansluiting worden je te verwachte verbruik geschat. Is het al een bestaande aansluiting in een nieuwe woning word er gekeken naar voorgaande jaren en daar een termijn aan gekoppeld.

je kunt via mijn eneco dit aanpassen maar wel tot een beperkt. Voor een grotere aanpassing moet eneco dit handmatig aanpassen.

morgen zal een moderator dit voor je oppakken en dan komt het helemaal goed.

nog een fijne avond
Reputatie 5
Badge +3
Hi @. Eykenbroek,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je dit voorlegt. Graag help ik je hier verder mee. We kijken bij de start van levering altijd naar het historisch verbruik van de betreffende woning, niet naar jouw eigen verbruik op een ander adres. De woning kan immers volledig anders zijn, wanneer je van een hut naar een kasteel verhuist bijvoorbeeld. ;-)

Mede hierom heb je dan ook de mogelijkheid dit bedrag zelf nog bij te stellen. Of dat verzoek bij ons neer te leggen. Deze aanpassing is altijd per de eerstvolgende maand van kracht. Vandaar dat jouw wijziging in oktober pas per november geldt.

Gezien het grote verschil in jouw ingeschatte maandkosten, heb ik de nota teruggedraaid. Het eerste voorschot á 327 euro komt te vervallen, hiervoor in de plaats brengen we 125 euro in rekening. Je ontvangt hiervan ook nog een bevestiging per e-mail.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Reageer