Specificatie Jaarnota | Eneco Community
beantwoord

Specificatie Jaarnota

Ik probeer via Mijn Eneco een specificatie te krijgen van mijn Jaarnota. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan hem nergens vinden.... Hoe wat waar kan ik dat inzien/downloaden?
icon

Beste antwoord door Rodney 15 april 2016, 12:28

Hai @J.M. Baal,

Welkom op het forum! Eenmaal ingelogd in Mijn Eneco kun je de jaarnota terugvinden onder het tabblad 'Nota's'. Wanneer je in het volgende scherm naar beneden scrollt, vind je een overzicht van alle recent verstuurde nota's onder het kopje 'Eerder aan u verstuurde nota's'. Jouw jaarnota (de bovenste regel) kun je als PDF openen. Laat maar weten of het zo lukt?

Groet,

Rodney
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hai @J.M. Baal,

Welkom op het forum! Eenmaal ingelogd in Mijn Eneco kun je de jaarnota terugvinden onder het tabblad 'Nota's'. Wanneer je in het volgende scherm naar beneden scrollt, vind je een overzicht van alle recent verstuurde nota's onder het kopje 'Eerder aan u verstuurde nota's'. Jouw jaarnota (de bovenste regel) kun je als PDF openen. Laat maar weten of het zo lukt?

Groet,

Rodney
Bedankt voor de snelle reactie Rodney. Het is inderdaad gelukt.
Nu heb ik nog een vraag. Waarom wordt het nieuwe termijnbedrag elk jaar verlaagd terwijl er elk jaar ruim moet worden bijbetaald? Ik zou eerder denken dat een termijn wordt verhoogd op basis van de historie.
Ik begrijp dat je het bedrag zelf kan aanpassen en ik zal dit ook doen, maar het komt op mij onlogisch over. Stel je moet 360 euro bijbetalen dan kan voor het nieuwe jaar toch het termijnbedrag, op basis van deze historie, met 360/12=30 euro worden verhoogd? Zo voorkom je toch verrassingen bij de jaarnota?

Verder zie ik dat ons termijnbedrag alleen is opgebouwd uit een aandeel warmte en niet uit een aandeel electricitieit. Klopt dit wel?
Reputatie 5
Badge +3
Hey @J.M. Baal,

Terechte vraag! Een voorschotbedrag wordt niet alleen berekend op basis van de voorbije jaargang maar over een langere periode terug en bijvoorbeeld ook naar de weersverwachting voor het komende jaar.
Als voorbeeld: stel dat we het afgelopen jaar een ontzettend zachte winter hebben gehad, je hebt recht op een teruggave en alléén op basis van dat voorgaande jaar berekenen we jouw nieuwe voorschotbedrag.
Dat zal al snel nogal nadelig uitvallen als we het jaar erop wél een strenge winter hebben.

Specifiek in jouw geval vraag ik me echter ook af of het wel helemaal goed gaat. Met name omdat er inderdaad een berekening van jouw nieuwe voorschotbedrag wordt getoond, met daarbij alleen de kosten van warmte vermeldt. Het lijkt er haast op dat stroom niet wordt meegenomen in de berekening van jouw nieuwe voorschotbedrag. Dit zou dan weer verklaren waarom het nieuwe maandbedrag lager uitvalt ondanks de forse bijbetaling.

Ik heb deze vraag uitgezet bij de collega's die de nota's verzorgen en kom er zodra ik antwoord krijg, zo snel mogelijk bij je op terug.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen