Slimme meter Oxxio uitlezen | Eneco Community

Slimme meter Oxxio uitlezen

Ik heb sinds januari 2009 een slimme meter. Deze meter werd dagelijks door Oxxio uitgelezen.
Door verandering van de wetgeving per 1 januari 2012 wordt deze niet meer door Oxxio uitgelezen.
Mijn netbeheerder heeft mij totaal niet geinformeerd over de wijzigingen en mogelijkheden. Van derden heb ik inmiddels begrepen dat de oude Oxxio meters als domme meters worden beschouwd.
Ik heb destijds betaald voor het laten plaatsen van de slimme meter en ben niet van plan om nu opnieuw te gaan betalen voor het vervangen. De meter is fysiek niet defect, alleen administratief.
Ik ben klant bij Eneco en wil graag dat Eneco mijn slimme meter gaat uitlezen. (iets als: telmi of tussenstand slim)

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Sander71977

Leuk dat je de weg naar ons forum gevonden hebt! Allereerst excuses voor de late reactie.
Je netbeheerder leest dagelijks de slimme meters uit. Deze worden in hun slimme metersysteem gezet en uit dat systeem halen wij elke dag de meterstanden op. Als je netbeheerder deze meterstanden niet kan uitlezen, dan is het voor ons helaas onmogelijk om je standen op te halen. Wil je dat Eneco dagelijks je standen uitleest, dan adviseer ik je om contact op te nemen met je netbeheerder Stedin.

Folkert
Hallo,
We hebben in oktober 2012 de overstap gemaakt van Oxxio naar Eneco.
Na heel wat gedoe konden we eindelijk onze slimme meter aflezen.
Maar bij Oxxio konden we het verbruik ook nog per uur aflezen,  maar bij Eneco kan dit niet.
We hebben toen nml achterhaald dat onze verwarming 's nachts ook aan ging, en nu kunnen we dat niet meer zien. We zitten nu hoger in verbruik dan eerder.
Is het niet mogelijk om dit bij Eneco ook per uur af te lezen?
Reputatie 3
Badge
Het kost geld, maar is toon dan niet een optie?
Reputatie 3
Badge
Of je kijkt savonds naar de meterstand en smorgens weer
De netbeheerder Enexis heeft uit eigen beweging vorige week kosteloos de meter vervangen.
De oude meter zou niet voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen.
Reputatie 6
Badge +1
De netbeheerder Enexis heeft uit eigen beweging vorige week kosteloos de meter vervangen.

Dat is netjes van Enexis. En nu je aanmelden op mijn Eneco voor de grafieken van de meter standen en ook een Tóon?
Badge

Keurig. Even aanmelden en je kunt online kijken naar het verbruik. Houdt er wel rekening mee dat er altijd minimaal een dag tussen het verbruik online en het verbruik op de meters zit.

Voor zo goed als realtime info heb je nog een Toon nodig (heb ik niet) maar in ieder geval heb je al de goede meter daarvoor.

Keurig. Even aanmelden en je kunt online kijken naar het verbruik. Houdt er wel rekening mee dat er altijd minimaal een dag tussen het verbruik online en het verbruik op de meters zit.

Voor zo goed als realtime info heb je nog een Toon nodig (heb ik niet) maar in ieder geval heb je al de goede meter daarvoor.

Ik ben aangemeld op de mijn eneco pagina, maar ik kan nog niet online het verbruik inzien.
Ik zie ook nergens een link om tussenstand slim of iets dergelijks te activeren.
Hoe nu verder?
Badge

Ik ben aangemeld op de mijn eneco pagina, maar ik kan nog niet online het verbruik inzien.
Ik zie ook nergens een link om tussenstand slim of iets dergelijks te activeren.
Hoe nu verder?

Even geduld hebben. Pas door uw aanmelding heeft u Eneco toestemming gegeven de meterstanden op te halen. Het ophalen gebeurt één maal per dag. Dus op z'n vroegst morgen maar misschien pas na het weekend ziet u de meterstanden op het moment van opname.

Mijn meterstanden in MijnEneco zijn opgehaald 18 april en bijgewerkt t/m 17 april.

Hoe nu verder?

Even geduld hebben. Pas door uw aanmelding heeft u Eneco toestemming gegeven de meterstanden op te halen. Het ophalen gebeurt één maal per dag. Dus op z'n vroegst morgen maar misschien pas na het weekend ziet u de meterstanden op het moment van opname.

Mijn meterstanden in MijnEneco zijn opgehaald 18 april en bijgewerkt t/m 17 april.

Ik ben aangemeld/ingelogd op de mijn eneco pagina, maar kan me nergens aanmelden voor tussenstand slim.
Ten opzichte van mijn aanmelden/inloggen gisteren en eerder deze week is er dus niks veranderd.

svp link sturen voor het aanmelden voor tussenstand slim.
Reputatie 6
Badge +1

Hoe nu verder?

Even een aantal dingen op een rijtje. Ik heb zelf ook netbeheerder Enexis.

Zodra de slimme meter is geplaatst, met de slimme gasmeter, duurt het minimaal 10 dagen voordat de gasmeter het signaal slim doorgeeft aan je electrameter en dus aan Enexis.
Vervolgens kan het weer 10 werkdagen duren voordat Enexis aan Eneco doorgeeft dat jij een slimme meter hebt. 

Daarna krijg je op mijneneco onder tablad verbruik de vraag ofdat Eneco de gegevens van jou meter mag ophalen bij het datacentrum.
Als je accoord geeft, krijg je daarna meteen de melding dat je bent aangemeld en het vervolgens nog 2 weken kan duren voordat de waardes getoond worden in mijneneco.

let wel op. De waardes lopen altijd (bij mij, en meerdere Enexis klanten)  2 dagen achter.

Hopelijk is het zo duidelijker. Anders hoor ik het graag van je.
Badge
Fijn Jürgen dat jij ervaring hebt met Enexis. Ik heb al zolang online informatie (bijna 6 jaar -inmiddels oude- slimme meters) dat ik dat niet meer wist. Wow, dat duurt wel erg lang allemaal zeg, en dat voor een Digital Highway!
Reputatie 6
Badge +1
Fijn Jürgen dat jij ervaring hebt met Enexis. Ik heb al zolang online informatie (bijna 6 jaar -inmiddels oude- slimme meters) dat ik dat niet meer wist. Wow, dat duurt wel erg lang allemaal zeg, en dat voor een Digital Highway!

Persoonlijk vond ik het ook lang, maar. Zit een hele keten in, van allemaal verschillende schakels. Iedereen haalt op zijn eigen tijdstip gegevens er af of zet ze er op, dus dat verklaard een boel.

slimme meter -> datacentrale Enexis -> datacentrale EDSN->. Eneco haalt hier de gegevens vanaf en moet ze vervolgens in je schema plakken.
Reputatie 7
Badge +6
@Sander71977

We hebben de gegevens van je nieuwe meters binnen en ik zie dat je de meters al geactiveerd hebt. De gegevens van gas komen al binnen, elektra zal op korte termijn ook beschikbaar moeten komen voor je.
@Folkert,
Ik zie ondertussen Tussenstand Slim in mijn omgeving.
Verbruik elektra komt sinds de 15e binnen, maar voor gas is er nog geheel geen meterstand en verbruik.
Reputatie 6
Badge +1
@Folkert,
Ik zie ondertussen Tussenstand Slim in mijn omgeving.
Verbruik elektra komt sinds de 15e binnen, maar voor gas is er nog geheel geen meterstand en verbruik.

zoals eerder is aangegeven, is het mmogelijk dat je gasmeter mog geen signaal slim naar je electrameter heeft gegeven. Je kunt dan dus ook niet de waardes zien.
Badge
@Sander71977

We hebben de gegevens van je nieuwe meters binnen en ik zie dat je de meters al geactiveerd hebt. De gegevens van gas komen al binnen, elektra zal op korte termijn ook beschikbaar moeten komen voor je.

Dan zal hier wel bedoeld worden dat de gegevens van electra al binnenkomen en dat gas op korte termijn beschikbaar wordt. 😉
Reputatie 7
Badge +6
@sander71977

ik heb dit doorgespeeld naar de beheerders van Mijn Eneco, de standen komen goed bij ons binnen alleen ik zie dat het gas op Mijn Eneco niet wordt weergegeven. Zodra ik hierover terugkoppeling ontvang laat ik het weten in dit topic.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen