Slechtste service ooit! | Eneco Community

Slechtste service ooit!

• 29 november 2015
  • 10 reacties
  • 1375 Bekeken

Op 31-8 aanvraag via Pricewise. Contractbevestiging van Eneco per e-mail gekregen.
Op 5-10 per e-mail nagevraagd hoe het er mee staat. Kreeg alleen een bevestiging binnen 5 dagen antwoord. Helaas, nada, niets!
Op 10-10 gebeld of zij ooit de aanvraag hebben binnen gekregen. Advies: misschien weggeraakt, nooit aangekomen, doe maar opnieuw aanvragen.
Op 13-10 opnieuw aangevraagd via Energievergelijker. Kreeg een bevestiging.
Op 24-10 per e-mail gevraagd hoe het met de aanvraag staat. Alleen bevestiging binnen 5 werkdagen. Helaas niks, nada.
Op 28-10 via Pricewise aangemeld bij Essent. Kreeg een bevestiging
Op 31-10 Eindelijk bericht van oude leverancier dat levering wordt overgenomen door Essent
Op 13-11 Ontvang een acceptgiro van Eneco! Gebeld naar 0900-0201. Tot 2x toe nadat ik de vraag had gesteld verbinding verbroken. Toen 010 - 890 6981 gebeld. Daar kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik kennelijk vanaf november bij hun zit. Direct Essent afgezegd, was net op tijd.
Op 17-11 gezien via “Mijn Eneco” dat ik een heel ander Gas- en stroomcontract heb dat ik had afgesloten.
Mijn 1e contract was stroom 0,20248ct en gas 0,59637ct tot 1-10-2016
Mijn 2e contract was stroom 0,20228ct en gas 0,58554ct tot 1-01-2017
Mijn contract is nu stroom 0,2023ct tot 11-2017 en gas 0,61271 tot 11-2018 en deze contracten heb ik NIET afgesloten. Via e-mail (naar 0900 bel ik niet meer) gevraagd hoe dat kan. Ook de vraag gesteld met welke meterstanden ik ben overgegaan. Tot op heden geen enkel respons.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi N.J. Tijssen,

Welkom op de community! Allereerst bied ik je onze excuses aan voor het feit dat je tot op heden niet de service van ons hebt ontvangen, die je van ons verwacht. Dit is zeker niet onze bedoeling. Om je vragen puntsgewijs te beantwoorden mag ik weten welk contract je hebt afgesloten via energievergelijker? We hebben je op basis van geschatte meterstanden overgenomen. Natuurlijk kan ik dit voor je aanpassen, als je de huidige meterstanden aan mij doorgeeft.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Groet, Audrey
Beste Audrey,
Ook gisteren (voor de 4e keer) via jullie formulier mijn ongenoegen kenbaar gemaakt, maar net als alle andere keren geen reactie en wederom GEEN bevestiging van mijn ingediende verzoek. Kennelijk gaat er iets structureel mis in jullie systeem.
Tja, je hebt het niet over mijn aanvraag via Pricewise van 31-8. Die is waarschijnlijk ook zoek geraakt.
De aanvraag via Energievergelijken.nl naar wie kan ik die toesturen?
Het gaat om Product: Elektriciteit en gas van Eneco, Vast 1 jaar, ingediend 13 oktober 2015.
Verwachte ingangsdatum werd door jullie verwacht rond 16 november. Na afloop van de bedenktijd zou ik bericht van Eneco krijgen voor de meterstanden. Ik heb nooit iets gekregen behalve dan de acceptgirokaart van 13 november.
De meterstanden wil ik aan je doorgeven als ik weet met welke datum ik ben overgenomen en als ik een afrekening heb gekregen van mijn vorige leverancier, want die heeft nog steeds geen eindafrekening gemaakt.

Via een e-mail van Eneco kreeg ik een link voor het contract, jullie kenmerk KOA/01/CON1396/bevestig/1015/341 d.d. 13 oktober.
Als jullie deze niet kunnen vinden, naar wie kan ik dit via e-mail toesturen?
Het gaat om Eneco Voordeel Vast 1 jaar (tot 1-1-2017) nb. Dit is niet de einddatum van mijn contract maar van de actievoorwaarden.
Met vriendelijke groet,
Nico Tijssen
Reputatie 5
Badge +3
Hi N.J. Tijssen,

Ik heb beiden aanvragen terug kunnen vinden. Hierdoor zorg ik ervoor dat we het contract op juiste wijze aanpassen naar Eneco Voordeelvast voor gas en elektriciteit tot 1 oktober 2016. Dit verwerken we binnen 5 werkdagen. Ook hebben we je per 1 november 2015 overgenomen. Dit is dus je begindatum bij Eneco. Weet je tot zover voldoende?

Groet, Audrey
Beste Audrey,
Moet mijn einddatum dan niet 1 november 2016 zijn als ik per 1 november 2015 ben overgenomen? Anders is het geen 1-jaars contract toch?
M.vr. groet,
Nico Tijssen
Reputatie 5
Badge +3
Hi Nico,

Je hebt in september 2015 en oktober 2015 een aanvraag gedaan. Normaliter zou het contract dan tot 1 oktober 2016 zijn. Echter omdat je contracten pas 1 november 2015 ingaat loopt het contract tot 1 januari 2017. Hierdoor maak je minstens 12 maanden gebruik van het juiste contract met de juiste tarieven. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Nog steeds zoveel vragen...
Sinds waneer heeft een 1-jaarscontract 13 maanden?
Voegen jullie beide contracten dan tot 1 contract of zoiets?
En zo ja, krijg ik dan het gemiddelde tarief van twee contracten?
Waarom niet gewoon het contract van 13 oktober in laten gaan per 1 november en laten eindigen per 1 november?
Op beide aanvragen werd niet gereageerd terwijl dit duidelijk in het contract staat vermeld.
De eerste aanvraag zou volgens Eneco rond 23 september verwerkt moeten zijn.
Echter het is eerder aannemelijk dat pas met de aanvraag van 13 oktober de contract-periode in is gegaan op 1 november (zelf verwachten jullie dat op 10 november).

Nico Tijssen
Reputatie 5
Badge +3
Hi Nico,

Je maakt gebruik van hetzelfde contract, maar iets langer dan 12 maanden. Dit komt omdat we werken met kwartalen. De eerder aanvragen zijn helaas niet tijdig verwerkt, ook ben je vanaf 1 november 2015 klant van ons. Hierdoor loopt je contract tot het volgende kwartaal en duurt dit 13 maanden. Weet je zo voldoende?

Groetç Audrey
Beste Audrey,
Nog nooit zoiets gehoord dat een energiebedrijf werkt met kwartalen...
...en dat het niet op tijd is verwerkt ligt echt niet aan mij.
Zucht...Welk Contract aub?
Groet,
Nico Tijssen
De klachten over het formulier op deze website komen mij bekend voor: ik heb ook tot twee keer toe geen reactie gekregen op mijn vragen.
De eerste keer heb ik Eneco telefonisch benaderd, en zou er via e-mail een antwoord op mijn vraag komen (nooit gekregen). Vervolgens heb ik het contactformulier ingevuld, en ook daarop nooit bevestiging of antwoord gehad. Op welke manier kan ik antwoord krijgen op mijn vragen?

Ik wil graag verduidelijking omtrent de volgende onderwerpen:
- het verval van de Toon-boete die mij voor de overstap is opgelegd (100 euro), het is niet duidelijk of en wanneer dit bedrag teruggestort wordt
- ik heb de formulieren van de vergoeding voor de boete van mijn oude energieleverancier ingevuld en opgestuurd (electronisch) en hier nog niets van gehoord.

Ik heb eind oktober de eerste keer contact gezocht over dit onderwerp, de tweede keer in november. Het zou fijn zijn als ik nu wel reactie kan krijgen.
Beste mensen,
Zojuist maar eens gekeken op mijn "Mijn Eneco" of mijn contract periode al is aangepast naar een jaar contract eindigend in november 2016 maar nog STEEDS blijkt dat de datum niet juist is. Er staat 112017!
Ik zou graag een schriftelijke bevestiging van Eneco ontvangen dat mijn contract eindigt op november 2016, dan weet ik tenminste zeker dat ik iets heb waarop ik terug kan vallen mocht het nodig zijn want het vertrouwen is naar 0 gezakt.

Reageer