Schade claim lekkage CV bovenburen | Eneco Community
vraag

Schade claim lekkage CV bovenburen

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Lekkage veroorzaakt door cv van mijn boven buurvrouw. Die is op de gemeenschappelijke ruimte. Al mijn kleren kan ik niet meer gebruiken. Heb al 1 maand lang 1 broek en 2 shirtjes. De feitelijke gebeurtenissen waren als volgt: Bewoners hebben na constatering van de lekkage waarschijnlijk
1 1 2 gebeld. Daarop zijn politie en brandweer verschenen. Er bleek een lekkage te zijn uit een van de CV kasten van de etage boven uw woning. De lekkagemelding is op 21.54 uur bij DUWO gemeld door de politie. Vervolgens heeft de brandweer de betreffende hoofdkraan dichtgedraaid. De lekkage was daarmee ten einde. Achteraf bleek er sprake te zijn van een lekkende inlaatcombinatie. Deze is de volgende dag 17 mei, om 12.30 uur door onze loodgieter vervangen. De betreffende loodgieter heeft ons laten weten dat dit soort zaken helaas gebeurt en niet te voorspellen is. . We spreken van een overmacht situatie.

Dit is de reactie van duwo de wooncorporatie en eneco is verantwoordelijk voor het onderhoud. Die wijzen meteen mijn claim af dus kan ik nergens de schade claimen. Jammer dat het alleen via de rechter gaat. De schade is niet eens zo hoog en ben al heel mijn leven klant van eneco. Nooit meer dus.

15 Reacties

De feitelijke gebeurtenissen waren als volgt: Bewoners hebben na constatering van de lekkage waarschijnlijk
1 1 2 gebeld. Daarop zijn politie en brandweer verschenen. Er bleek een lekkage te zijn uit een van de CV kasten van de etage boven uw woning. De lekkagemelding is op 21.54 uur bij DUWO gemeld door de politie. Vervolgens heeft de brandweer de betreffende hoofdkraan dichtgedraaid. De lekkage was daarmee ten einde. Achteraf bleek er sprake te zijn van een lekkende inlaatcombinatie. Deze is de volgende dag 17 mei, om 12.30 uur door onze loodgieter vervangen. De betreffende loodgieter heeft ons laten weten dat dit soort zaken helaas gebeurt en niet te voorspellen is. . We spreken van een overmacht situatie.

Ik heb schade maar eneco neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Duwo ook niet en ik ben hier slachtoffer. Bedankt *** eneco!
Ik heb al 1 maand lang 1 broek en 2 shirtjes om aan te doen. DUWO NEEMT ZIJN VERANTWOORDELIJK NIET EN ENECO LAAT OOK ZWAAR AFWETEN! ik heb schade geleden door achterstallig onderhoud en niemand is zogenaamd aansprakelijk. Heel erg jammer dat de rechter erbij moet komen. Zo groot is de schade claim ook niet.
De feitelijke gebeurtenissen waren als volgt: Bewoners hebben na constatering van de lekkage waarschijnlijk

Overmacht van situatie en kan altijd gebeuren. Lekker veilig gevoel en het water stroomde ook mijn meterkast in dus als het altijd kan gebeuren en het gebeurd in de nacht ontstaat er vuur. De enige uitgang zit naast de cv meter en de meterkast binnen naast de voordeur. Kan dus ten allen tijde. Bedankt eneco. Ik doe geen oog meer dicht!
Dit is nu het 3e topic wat je start.
Dus je hebt nu al 2 topics voor niets gestart.
Dat is tegen de huisregels om dubbele topics over het zelde onderwerp te starten.

De moderators lezen alle berichten, dus morgen tijdens kantooruren zal er ongetwijfeld een reactie komen!
Badge +5
Wat dacht je van je verzekering in de arm nemen en de verhuurder schriftelijk aansprakelijk stellen in plaats van grof taalgebruik in je andere topic te gebruiken. Daar zijn huisregels voor opgesteld.
Wie de verhuurder in de arm neemt is de verantwoording van de verhuurder en als diens uitvoerder dat niet conform afspraken doet is dat niet jouw probleem maar die van de verhuurder cq wooncorporatie.
Reactie eneco ;

Op maandagavond 16 Mei is er op huisnummer 60 een lekkage ontstaan. U was zelf niet aanwezig, maar de lekkage heeft wel schade naar uw zeggen veroorzaakt.

Wij vinden dit erg vervelend dat u met de gevolgen hiervan zit, maar helaas kunnen wij de schade voor u niet vergoeden.
De bewoner op huisnummer 60 had een lekkage aan de inlaatcombinatie, dit is niet van te voren in te schatten.

Ik vertrouw erop u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Naam medewerker verwijderd door moderator
Medewerker Technical Support

Eneco Installatiebedrijven
Badge +5
Reactie eneco ;

Op maandagavond 16 Mei is er op huisnummer 60 een lekkage ontstaan. U was zelf niet aanwezig, maar de lekkage heeft wel schade naar uw zeggen veroorzaakt.

Wij vinden dit erg vervelend dat u met de gevolgen hiervan zit, maar helaas kunnen wij de schade voor u niet vergoeden.
De bewoner op huisnummer 60 had een lekkage aan de inlaatcombinatie, dit is niet van te voren in te schatten.

Ik vertrouw erop u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Priscilla Snoeck
Medewerker Technical Support

Eneco Installatiebedrijven

Eenmaal duidelijk maken is toch genoeg en vervolgens wachten op een reactie die je overigens al kent. Volg mijn advies in een van de andere topics van je maar stop met deze reacties.

Ik zou maar eens bij een Wetswinkel juridisch advies vragen ipv hier meerdere keren je boosheid op Eneco te botvieren.
Ik geef je op een briefje dat dit zinloos is, want de aansprakelijkheid ligt gewoon anders.

Het forumlid @Yobotje heeft daar ook al het e.e.a over geschreven.

Dus op naar een Wetswinkel om je te laten adviseren, dan ben je zinvoller bezig.
Reputatie 7
Badge +7
beste @ Loekiek,

ben je zelf wel verzekerd ?

die maatschappij kun je dan inschakelen om het een en ander te regelen.

ik denk dat de aansprakelijkheid van dit probleem , bij de bewoner/verzekering van betreffende persoon
op nummer 60
ligt.

p.s.

het antwoord van Eneco zoals jij schrijft lijkt me ook niet helemaal te kloppen
als de c.v. / inlaat combinatie van Eneco is of verhuurd word aan jou door Eneco.

of als het van Duwo is dan behoord die zijn verantwoordelijkheid te nemen.

en nog maar 1 broek en 2 shirtjes om aan te doen lijkt me sterk
in de afgelopen maand had je toch wel het een en ander kunnen / laten wassen/reinigen
een goede was/stoom beurt en hoppa het is weer geregeld.

overdrijven is ook een vak apart.
Kleding zat onder de chloorvlekken vd lekkage. Mijn stroom was ook afgesloten kon niks wassen.
Badge
Zoals jvdl al zegt, aankloppen bij de verzekering, voor dit soort situatie's is de inboedel verzekering degene die dat kan regelen. Even contact opnemen met de verzekeraar dus.
Reputatie 7
Badge +8
Om te bepalen of een gebrek aan de verhuurder toerekenbaar is, kun je het volgende stappenplan gebruiken:

1. Gaat het om een gebrek aan het gehuurde? In geval van lekkage kun je er doorgaans vanuit gaan dat het een gebrek betreft.
2. Was het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs te voorkomen?
3. Als het gebrek door de verhuurder redelijkerwijs was te voorkomen, dan komt de oorzaak van het gebrek voor zijn rekening en is het gebrek aan de verhuurder toe te rekenen.
4. Als het gebrek aan de verhuurder is toe te rekenen, dan is de verhuurder verplicht de daaruit voortvloeiende schade te vergoeden.

Zoals u ookal door Eneco is gezegd, dit soort lekkage waren/zijn niet te voorkomen, spijtig om te horen.. Maar het is niet anders.. Verhuurder is in deze dus niet aansprakelijk te stellen.. Evenmin Eneco niet..

U zult het echt bij u inboelverzekeraar moeten gaan zoeken, mocht u die niet hebben.. Dan valt er nergens de schade te verhalen..

Tip om naar Juridisch loket te gaan is een hele goede.. Maar denk dat zij u het zelfde gaan vertellen, als dat ik net heb gedaan... 🙂
Ik denk dat de ts gewoon zelf niet verzekerd is, anders had hij dat wel gemeld.
Vandaar mijn advies om een wetswinkel in te schakelen.
Reputatie 7
Badge +8
Ik denk dat de ts gewoon zelf niet verzekerd is, anders had hij dat wel gemeld.
Vandaar mijn advies om een wetswinkel in te schakelen.

Goeiemorgen Brandje,

Dat idee heb ik ook, heel sterk..
Juridisch loket kan TS zeker proberen, zou ik ook zeer zeker doen als ik hem was..
Hopelijk kunnen die nog wat betekenen voor TS!
Precies, daarom begon ik in m'n eerste bericht daar niet eens over!
Want het eerste wat je doet in zo'n situatie is je verzekeraar inschakelen........
Vandaar mijn advies: de wetswinkel!!
Reputatie 7
Badge +6
Beste Loekiek,

Welkom op de community. Ik heb je titel aangepast zodat deze beter vindbaar is voor andere klanten. Ik begrijp dat er lekkage heeft plaatsgevonden bij je bovenburen waar jij behoorlijk hinder van hebt ondervonden. Ik adviseer je zoals diverse forumleden al hebben aangegeven, contact op te nemen met je verzekering.

Groet,

Folkert

Reageer