Samenstelling voorschotbedrag juist? | Eneco Community
vraag

Samenstelling voorschotbedrag juist?

Gister en nu net keek ik op Mijn Eneco, omdat de jaarnota in voorbereiding is.
Ik zag dat de voorschot nota van €122 naar €84 verlaagd is????
Vreemder werd het toen ik zag dat deze alleen gebaseerd is op stroom........

Dus gaat er volgens mij iets niet goed, want ik neem 2 producten af bij Eneco.

Waarom ontbreekt GAS bij de berekening van het voorschotbedrag??

24 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, ik heb deze vraag tegelijkertijd met je bericht over de komst van de jaarnota ingediend, want mijn vermoeden bestaat dat het een met het ander te maken heeft. Ik kom dus op beide vragen inhoudelijk terug via dit topic, ik reken op morgen. Fijne avond alvast.

Groet Martijn
Dank Martijn.
Ook jij een prettige avond en ik wacht morgen gewoon af!
Hoi Martijn,

Heb je nog nadere info inzake mijn vraag?
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, ik was je niet vergeten, maar mijn collega is nog bezig het uit te zoeken. Ik vrees dus dat ik je pas maandag van een inhoudelijke reactie kan voorzien. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik je het weten. Wellicht vandaag, maar waarschijnlijker is maandag.

Groet Martijn
Hoi Martijn,

Dank voor de nadere info. Ach zo erg is het niet en het zit niet op een dag.
Ik wacht gewoon op maandag. Dat de zaak (goed) hersteld wordt, vind ik eigenlijk het belangrijkste.

Prettig weekend
Reputatie 1
Badge +4
Op de jaarnota van oktober staat een nieuw termijn bedrag van € 62,00 wat ik heb verhoogd naar € 65.00, maar nu zie ik vandaag op de site dat het € 128.00 is geworden, dus er gaar zeker iets fout.

Zijn een beetje de weg kwijt 😠
Dit had ik onlangs ook. Direct weer veranderd en staat nu wel correct weergegeven
Door wie ie het direct veranderd?
Zelf verhoogd?
Bij mij is de wijziging in behandeling en ze zijn er kennelijk bij Eneco nog niet achter wat er aan de hand is............
Hoi Martijn,

Vandaag blijkt het voorschotbedrag nu op €119 te staan.
Dit komt doordat het gas nu wel bij de samenstelling is opgenomen.
Dus dat is nu hersteld en dat lijkt mij het juiste bedrag.
Volgende maand ga dat corrigeren voor het deel stroom ivm de komende teruglevering.

Wel vreemd is nu weer dat de jaarnota nu klaar staat met dagtekening 06112014, maar klikken op de nota levert een kleine uitgave op van de pagina die ik zit te bekijken.
De nota wordt dus niet opgehaald en getoond.

Ben ik te vroeg?
Anders morgen cq maandag maar weer afwachten.
Vandaag weer even geprobeerd de nota te bereiken, maar helaas...................
Reputatie 1
Badge +4
Na een mailtje naar Eneco is het weer aangepast.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, zoals beloofd zou ik er nog even op terugkomen. Omdat er voor elektra een meterwissel plaatsvond met betrekking tot teruglevering, werd er een nieuw termijnbedrag vastgesteld. Door het maken van de jaarnota is dat inmiddels aangepast en is ook gas meegenomen. Dat stond overigens los van de vertraging van de jaarnota, deze was sowieso, ook zonder tussenkomst van mij, er dit weekend 'uitgerold'.

Wel vreemd dat je de jaarnota niet kan openen, ik ondervind daar geen problemen mee als ik bij jouw Mijn Eneco kijk. Wil je het nog eens proberen? Ik reken erop dat het jou nu ook gaat lukken.

Groet Martijn
Hoi Martijn,

Net als gister zie ik de nota klaar staat. Het woord nota is blauw en onderstreept.
Als ik er op klik opent er een nieuw venster en enkele seconden blijft het leeg en dan verschijnt simpel weg in het geopende venster weer de pagina waar ik eerder naar keek.
De koppeling naar de nota ontbreekt dus. Ik zal even een screendump hierna plaatsen.
Hoi Martijn,

Screendump plaatsen kan wel maar dan komen er te veel privacy gegevens mee.
Kan je ook zonder screendump even kijken wat er aan de hand is?
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, het vreemde is dus dat ik je jaarnota wel gewoon kan openen. Heb je dit probleem al eerder gehad bij het openen van nota's?
Hoi Martijn,

Nee ik heb het nooit eerder gehad. Op laptop en IPad lukt het niet. Uiteraard is Acrobat Reader aanwezig.
Als ik op de nota klik zie ik in de URL dat /uw-nota's/# wijzigt in /uw-nota's/#lightbox.............(...staat voor enkele getallen) maar kennelijk vind er geen koppeling plaats met de plek waar mijn nota's opgehaald moeten worden.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, ik heb het voorgelegd aan onze technische helpdesk, zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het je weten.

Groet Martijn
Hoi Ton, ik heb het voorgelegd aan onze technische helpdesk, zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het je weten.

Groet Martijn

Dank je Martijn.

Ik probeer het iedere dag nog wel even en als het wel lukt en jij hebt nog niet gereageerd, laat ik het je weten.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, probeer je het via het tabblad Nota's of via de startpagina? Via startpagina moet het namelijk wel lukken. Ik hoor namelijk zojuist dat er een storing is waardoor het niet via Nota's geopend kan worden. Dit is waarschijnlijk morgen verholpen. Groet Martijn
Hoi Ton, probeer je het via het tabblad Nota's of via de startpagina? Via startpagina moet het namelijk wel lukken. En met welke browser + welke versie probeer je het? Groet Martijn

Ik ga via tabblad "Nota's" naar de nota toe.
Op de laptop en iPad gebruik ik Chrome de nieuwste versie (uiteraard) 38.0.2125.111m
Startpagina ga ik hierna proberen.

Als ik via de 1e tab naar de onderzijde ga, staat daar Nota's 2014:
Daar onder staat niets behalve standaard de link PDF openen.

Er ontbreekt dus duidelijk een koppeling om mijn nota's te openen.
Hoi Martijn,

Ik ben eruit door nog meer te stoeien.
Ik klik altijd op het blauwe woordje nota, omdat in het internetwereldje dat een link is die je open wilt klappen.
Maar dat werkt op Mijn Eneco dus niet.
Ik klikte nu op het oranje vlakje ervoor en ja hoor het venstertje sprong op mijn PC open op het PDF bestand op te slaan.

Dus alles opgelost!

Maar misschien een tip ook de link nota (blauw en onderstreept) zo actief te maken........
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton, fijn dat het alsnog gelukt, waar stoeien soms niet goed voor is 😉 En ik geef je feedback door, bedankt voor het meedenken. Groet Martijn
En Martijn.....
Ik zie nu ook dat mijn eerdere verzoek aan Danielle om de standen na meter opname en tot en met de plaatsing van de nieuwe slimme meters meteen in deze nota GEHEEL gelukt is.

Wilt je m'n complimenten nog even doorgeven aan haar!

Ik begin nu met nieuwe slimme meters op 0. En straks (volgende week) start de teruglevering via de zonnepanelen en dat alles maakt mijn administratie een stuk makkelijker.
Kan ik over enkele tijd op m'n gemak het voorschotbedrag verlagen in overeenstemming met die teruglevering.

Ook jij Martijn bedankt voor je hulp inzake dit topic!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen