Persoonlijk advies op jaarnota inzake dubbel tarief | Eneco Community

Persoonlijk advies op jaarnota inzake dubbel tarief

• 13 augustus 2013
  • 4 reacties
  • 385 Bekeken

Op de jaarnota van NUON was ik gewend om een berekening te krijgen inzake het voordeel of uiteraard het nadeel bij het hebben een contract voor stroom met dubbeltarief.
Dit jaar, omdat ik van NUON naar Eneco voor de stroom ben overgestapt krijg ik voor het eerst een jaarnota van Eneco.
Inmiddels heb ik van anderen hier op het forum vernomen dat Eneco zo'n soort berekening NIET op de jaarnota vermeld.

Eneco/moderators:

Het voordeel hiervan is uiteraard dat je meteen ziet of je daadwerkelijk voordeel geniet.
Maar een voordeel is ook dat als je ziet dat het nadelig is, dat je meteen je dubbeltarief kan laten omzetten naar enkeltarief.
Ik denk dat er vele stroom-gebruikers zijn die geen flauw idee hebben of ze wel voordeliger uit zijn met een dubbeltarief..............

Is dit wat leeft bij Eneco?
Vast wel, maar in het kader van klantservice is het wellicht een goed idee om dit in te voeren op de jaarnota?

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Ton,

Ik vind het een goed punt. Wij vermelden dat momenteel niet op de jaarnota's en ik kan me voorstellen dat veel klanten geen besef hebben van het daadwerkelijke verschil tussen dubbel- en enkeltarief. Ik geef je tip intern door, in de hoop dat dit wordt opgepakt! Bedankt voor het doorgeven!

Overigens ontvang je de jaarnota voor elektriciteit in oktober. Mocht je dan vragen hebben over het verschil tussen dubbel- en enkeltarief aan de hand van je eigen verbruik, weet je ons natuurlijk te vinden.

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Ik had dit antwoord gehoopd te krijgen; dus hartelijk dank!!:o
In oktober ga ik de dubbeltarief instelling opnieuw beoordelen.
Reputatie 5
Badge +3
Ton,

Ik heb begrepen dat de adviesfunctie op de jaarnota in de loop van 2014 flexibel wordt. Dat wil zeggen dat we dan klantgerichte mededelingen op de jaarnota kunnen verwerken, zoals bijvoorbeeld advies over het enkel- en dubbeltarief. De tip is als zeer bruikbaar ontvangen, het idee wordt dan ook vastgehouden voor later gebruik. Dit zal niet eerder zijn dan het 2e kwartaal van 2014. Het duurt altijd even voor dergelijke veranderingen volledig zijn gerealiseerd.

Nogmaals dank voor de tip!

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Graag gedaan!
En ik ben ontzettend blij dat deze klantgerichte mededeling wellicht in de toekomst wordt geimplementeerd.
Zoals ik al zei bij m'n oude stroomleverancier heb ik deze sevice altijd als erg handig ervaren.

Reageer