Papieren verbruiksoverzicht en uitleg termijnbedrag | Eneco Community

Papieren verbruiksoverzicht en uitleg termijnbedrag

• 17 januari 2013
  • 9 reacties
  • 528 Bekeken

Ik heb maar een reactie en daarna wil ik niet meer op dit Forum, waarom krijg ik geen "papieren overzicht" meer van mijn gebruik en waarom krijg ik geen uitleg meer over    de verhoging van mijn termijn bedragen want ik vind zelf dat ik bespaar en toch wordt mijn termijnbedrag verhoogd??

graag uitleg

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik heb maar een reactie en daarna wil ik niet meer op dit Forum, waarom krijg ik geen "papieren overzicht" meer van mijn gebruik en waarom krijg ik geen uitleg meer over    de verhoging van mijn termijn bedragen want ik vind zelf dat ik bespaar en toch wordt mijn termijnbedrag verhoogd??

graag uitleg

Ik ben klant en weet dus niet alles en kan ook zeker geen gegevens inkijken, maar heb jij toevallig een internetcontract? dan kan het volgens mij zo zijn dat je geen contract op papier krijgt. Via dit forum of een mail naar de klantenservice kan je altijd een specificatie opvragen heb ik begrepen. Maar ik kan het fout hebben. De moderators kunnen je de antwoorden geven waar je op wacht. Ze zullen morgenochtend weer aanwezig zijn.
daarna wil ik niet meer op dit Forum, 

@robvanmierlo,
Dan is het lastig om ook hier een antwoord op te geven, want dat zal u dan ook niet lezen...........
Want ik heb wel een idee erover........
Reputatie 5
Badge +3
Beste robvanmierlo,

Bedankt voor je bericht. Ik heb een apart topic voor je aangemaakt omdat je vraag niet specifiek gaat over het vernieuwde Mijn Eneco. Mij is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met papieren verbruiksoverzichten. Je ontvangt van ons elk jaar een jaarnota per post, waar we je verbruik op vermelden. De recente jaarnota is gisteren (17-1) naar je toegestuurd. Die kun je binnen enkele dagen verwachten. Daarop zie je wat je verbruik hebt.

Op een jaarnota stellen we direct een nieuw termijnbedrag vast, aan de hand van je verbruik, de leveringstarieven, het verwachte verbruik enz. Uit je bericht maak ik op dat je hier geen uitleg over krijgt? Als het je niet duidelijk is hoe wij tot een termijnbedrag komen, dan lichten we dat graag aan je toe. Dat doen we echter pas als je bij ons aangeeft dat je er vragen over hebt.

Begin 2012 hebben wij je termijnbedrag naar beneden bijgesteld, aan de hand van je verbruiksgegevens. Dit jaar hebben we het termijnbedrag verhoogd aan de hand van o.a. het afgenomen verbruik in het afgelopen jaar. Controleer de jaarnota even zodra je die ontvangen hebt. Als er vragen over zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
@kelly, krijg je bij een internetcontract ook de jaarnota via post? uitgebreide specificatie was dit jaar toch ook weer standaard? Dit voor eigen info en om mogelijke andere klanten met deze vraag te kunnen beantwoorden.
Voor een ieder geldt toch dat de nota digitaal via PDF op te halen is?
Reputatie 3
Badge
Ik bemoei me nooit zo met nota's. Ik geloof het wel maar er is al 2x eerder iemand hier geweest binnen het forum die een uitgebreide nota wilde ontvangen.
Precies; het verbruik bij houden en je eigen stookgedrag inzichtelijk maken is veel belangrijker!

Vandaar mijn jaren lange handmatige weekelijkse opnames van de energie standen.
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen,
De jaarnota wordt ook bij een internetcontract nog per post verstuurd. We zijn wel bezig zoveel mogelijk te digitaliseren. We zijn van plan om alle klanten waarvan we een e-mailadres hebben, de nota per mail toe te sturen. Zodra dit gebeurd krijgen klanten daar eerst bericht van.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor je reactie. Zolang ik altijd nog een papieren versie kan opvragen kosteloos vind ik het prima

Reageer