vraag

opzegboete niet mee eens

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Goedemorgen,

Per 16 november ben ik gaan samenwonen met mijn vriend en is mijn eigen huis verkocht. Mijn contract zou 6 dec aflopen, dus ik zeg 3 weken van tevoren op. Nu zag ik op de site (zie bijlage) dat jullie een boete rekenen van 50 euro per energieproduct (voor mij 2 energieproducten) tussen 1 maand en 18 maanden van tevoren. In mijn geval zou dat betekenen geen opzegboete ivm 3 weken van tevoren.

Nu is vandaag toch 2*50 euro afgeschreven van mijn bankrekening, waar ik het niet mee eens ben. Kunnen jullie dit bedrag terug storten?

Mijn klantnummer is ******

Groet,
Tamara

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Tamara,

Wat goed dat je via ons forum contact met ons opneemt. Ik kijk graag met je mee hoe zit met de boete. Ik heb je gegevens erbij gepakt. Wist je dat we 2 weken van tevoren geen boetes meer in rekening brengen? Toch bekijken we graag of we hierin een coulance kunnen toepassen. We kunnen daarom 1 van de boetes laten vervallen. Ga je hiermee akkoord?

Groet, Audrey
hoi Audrey,

bedankt voor je reactie en dit helpt enigszins. Heel eerlijk, laat het nog wel een beetje een dubbele smaak achter. Het afgelopen jaar was ik een zeer tevreden klant maar deze afwikkeling voor slechts 3 weken valt mij een beetje tegen.

Je betaalt namelijk aan twee kanten de 'boete'.
1) Compensatie aan jullie voor teveel ontvangen eenmalige korting. In het contract staat: u betaalt hiervoor de reële waarde van de ontvangen korting met een maximum van € 100. 3 weken voor afloop van het contract het maximum betalen vind ik niet reel. 49/52*genoten korting van 350 vind ik reel, dat zou ongeveer 30 euro zijn ipv 100.
2) Dit is het verhaal wat ik hierboven schets. ik betaal hiervoor ook 100 euro terwijl jullie op de site hebben staan dat dit pas geldt vanaf 1 maand en niet bij 2 weken. Die 2 weken termijn wist ik dus niet, ik ging uit van wat jullie zelf op de site hebben staan. Ik vind het dan ook niet raar dat ik er vanuit ga dat dit onderdeel van kosten 0 is ipv de 100 euro die jullie in rekening hebben gebracht.

Er is in totaal nu 200 euro van mijn rekening afgeschreven voor 3 weken eerder opzeggen (onderdeel 1 100euro en hetzelfde geldt voor onderdeel 2). Terwijl ik in mijn berekening uitga van een maximum van 30 euro aan kosten, alleen voor onderdeel 1. Ik vind 50 euro terug storting al iets van coulance maar ik hoop eerlijk gezegd dat we uit kunnen komen op mijn voorstel, namelijk dat ik slechts 100 euro betaal (en de andere 100 euro) terug krijg gestort op mijn rekening.

Groet,
Tamara
Reputatie 5
Badge +4
@trk uiteraard meer dan begrijpelijk dat je baalt van deze bijgekomen kosten binnen de laatste maand van je contract met ons. Zeker ook een domper op het mooie besluit om te gaan samenwonen. Sorry! Ik heb de situatie nog eens goed bekeken heb de boetes wegens contractbreuk direct laten vervallen. Dit is in totaal €100 euro. Dit bedrag staat binnen 10 werkdagen op jouw rekening.

De korting van €315,00 euro is aan je uitgekeerd zoals te zien is op de eindnota op pagina 6 van 7 staat korting contract 2 x €157, 51. Dit is met het totaal verrekend wat resulteert in een tegoed van €299,47 euro. Dit is inmiddels ook aan je uitgekeerd.

Vragen? Laat het mij dan weten!
Heel fijn, dank je wel!!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen