Opzegboete declareren lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Opzegboete declareren lukt niet

• 14 september 2018
  • 22 reacties
  • 576 Bekeken

Ik heb een driejarig contract bij jullie met alleen stroom en sinds juni klant bij jullie. Echter na maanden proberen en aantal keren ook moet aanhoren dat het declaratieformulier per mail verstuurd zou worden, lukt het declareren van de opzegboete van oude leverancier nog steeds niet. Er is wel vermeldt dat het wel zou moeten kunnen met mijn kkantnummer.

Ik hoor graag.

Groetjes Dirina Mecklenfeld
icon

Beste antwoord door Audrey 14 september 2018, 19:31

Ik heb een driejarig contract bij jullie met alleen stroom en sinds juni klant bij jullie. Echter na maanden proberen en aantal keren ook moet aanhoren dat het declaratieformulier per mail verstuurd zou worden, lukt het declareren van de opzegboete van oude leverancier nog steeds niet. Er is wel vermeldt dat het wel zou moeten kunnen met mijn kkantnummer.

Ik hoor graag.

Hi Dirina,

Welkom op de Community! Wat zonde dat dit niet lukt, wil je mij een privébericht sturen met de factuur?

Groet, Audrey
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik hoor graag.

Hi Dirina,

Welkom op de Community! Wat zonde dat dit niet lukt, wil je mij een privébericht sturen met de factuur?

Groet, Audrey
Ik ben sinds augustus klant bij Eneco. Ik neem zowel stroom als gas bij jullie af. Nu heb ik geprobeerd het declaratieformulier in te vullen voor de 'overstapvergoeding'. Nadat ik alle gegevens had ingevuld kreeg ik de melding dat een declaratie alleen kan bij een driejarig contract. Dat heb ik.
of ... dat nog niet al mijn gegevens zijn verwerkt. Dat lijkt mij sterk omdat al mijn gegevens te zien zijn in 'Mijn Eneco'. Ik moet het, volgens de foutmelding, over een week nog maar eens proberen.
Nu ik de reacties lees in dit forum begint bij mij het gevoel op te komen dat ik met het zelfde probleem zit als de andere forumleden.

Ik hoor graag hoe dit kan worden opgelost.

mvg

Harry
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @H. Drost,

Welkom bij de club!

Het lijkt er op dat er in jouw geval iets mis gaat, ik zie namelijk ook gewoon een 3 jarig contract hoor.
Zie jij kans mij jouw factuur te sturen via webcare@eneco.com? Dan verwerk ik je declaratie en dan komt dat helemaal goed Harry.

Groet, Vincent
Reputatie 5
Badge +2
Dank voor je e-mail Harry!
De vergoeding is nu verwerkt :-)

Fijn weekend alvast.

Groet, Vincent
Bedankt voor de afhandeling van de overstapboete. Binnen een week geregeld. Vrijdags de eindafrekening van mijn vorige energieleverancier opgestuurd. Nog geen week later het geld op mijn rekening.
Super !!
Badge +2
Ben nu sinds 1-1-2019 gebruiker bij Eneco. Alles doet het prima, Toon en de lampen.
Ik heb een contract voor 4 jaar.
Heb een opzegboete gekregen omdat ik Eneco verkoos voor Essent, maar kan nog steeds niet de 2 keer 125 euro incasseren, terwijl ik wel aangeef die 4 jaar bij Eneco te willen doen
Je hebt de eind nota dus van Essent met overstapboete in je bezit?
Dan kan je toch deze 2 boetes nu toch declareren bij Eneco?
Badge +2
Ja, dat zou wel moeten, maar als ik het declaratieformulier invul, krijg ik een melding dat ik dat niet kan.
Met de melding kom over een week maar terug. en dat is al 3 weken zo.

Pff is wel 250 euro
Idd geld wat je graag op je rekening wilt zien.
Wacht even op een moderator die zal morgen je dan vermoedelijk vragen de bewijsstukken naar een e-mail adres te sturen en dan wordt het zo opgelost.
Staat je klantnummer in je profiel?
Badge +2
Geen idee hoe kan ik dat zien
Klik op je eigen foto (avatar) kies dan Bewerk Profiel en vul daar je klantnummer in.
Badge +2
Done !
Badge +2
Vandaag maar weer eens geprobeerd.

Helaas

Je kunt jouw opzegboete niet declareren. Gekozen voor een 3-jaarscontract of langer? Dan is jouw overstap nog niet volledig verwerkt. Probeer het over een week nogmaals.

Volgens mij is de overstap al verwerkt, krijg de nieuwsbrief en heb de nota al 1e betaald
Zoals ik al eerder meldde is ingrijpen/hulp van een moderator gewenst.
Ik zou daar even op wachten tot die dit topic hebben gelezen en het samen met je kunnen regelen.
Komt goed!
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag maar weer eens geprobeerd.

Helaas

Je kunt jouw opzegboete niet declareren. Gekozen voor een 3-jaarscontract of langer? Dan is jouw overstap nog niet volledig verwerkt. Probeer het over een week nogmaals.

Volgens mij is de overstap al verwerkt, krijg de nieuwsbrief en heb de nota al 1e betaald

Hi jmroffel,

Goed dat je dit aan ons laat weten. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete op staat?

Groet, Audrey
Badge +2
Al bijna 2 weken nadat ik de nota's opgestuurd heb, naar het email adres. Nog niets ontvangen.
Iemand ervaring hiermee ?
.
Iemand ervaring hiermee ?

De ervaring leert dat Eneco altijd een termijn van minimaal 6 tot 8 weken aanhoudt.
Maar het is altijd slim om een moderator even te laten nakijken of je aanvraag in behandeling is.
Badge +2
Omdat op de site staat 2 weken. Enne dacht 250 euro is wel serieus geld tegenwoordig.....
Badge +2
Zal Audrey wel even een mailtje sturen.
Kijk, die termijn van de site kende ik niet. 😳
Slim om een berichtje te sturen.😏😉
Reputatie 5
Badge +3

Goedemorgen @jmroffel,

Jouw e-mail heb ik ontvangen. Binnen 2 weken keren we de boetevergoeding aan je uit.

Groet, Audrey
Reputatie 4
Badge +1
Hi @Audrey , en hier nog een. Ik heb ook de boodschap om maar een weekje te wachten, ik weet echter dat dit niet de oplossing is. Zal ik mijn eindnota van Qurrent dan maar naar webcare opsturen?

Alvast bedankt.

Reageer