Openstaande nota betalen met iDeal | Eneco Community
vraag

Openstaande nota betalen met iDeal

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 12 reacties
Hallo,

Ik heb vandaag een email gekregen van Eneco over een automatische incasso die niet is gelukt. Dit klopt.
Nu wil ik via Mijn Eneco de openstaande nota bekijken en betalen met iDeal, maar ik zie nergens de iDealbutton staan. Op de pagina van de nota's zie ik alleen de openstaande nota's en kan ik op een link klikken waarna ik meer informatie krijg over de nota.

Wie kan mij helpen om de ideabutton te vinden in de mijn eneco omgeving..

alvast bedankt

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste iBosvelt,

Welkom op de community. Je betaalt via automatische incasso, via Mijn Eneco kun je kiezen voor iDeal, alleen gaat dat in vanaf de volgende maand wanneer je hiervoor kiest. We zullen nogmaals proberen af te schrijven. Wanneer je nog vragen hebt zien we deze graag verschijnen.

Groet,

Folkert
Nou beste mensen, ik betaal standaard via een gestuurde email met idealbutton (dus geen autom. incasso) maar deze button is sinds eind november 2015 niet meer meegestuurd in de mail. Ondanks verschillende emails hoor ik enkel radiostilte. Bizar genoeg zegt de website dat er geen openstaande nota's zijn maar wat schertst onze verbazing....1 week later ontvang ik een herinneringsnota. Hoe klantvriendelijk....... Ik wacht nog steeds op reactie maar Eneco laat het afweten.
J.D. vd Gugten wrote:

Nou beste mensen, ik betaal standaard via een gestuurde email met idealbutton (dus geen autom. incasso) maar deze button is sinds eind november 2015 niet meer meegestuurd in de mail. Ondanks verschillende emails hoor ik enkel radiostilte. Bizar genoeg zegt de website dat er geen openstaande nota's zijn maar wat schertst onze verbazing....1 week later ontvang ik een herinneringsnota. Hoe klantvriendelijk....... Ik wacht nog steeds op reactie maar Eneco laat het afweten.

Heb je gelezen wat Folkert voor jouw reactie schreef?
Ideal dus via Mijn Eneco; misschien ook een mogelijkheid voor jou?
Wellicht heeft brandje dit niet goed gelezen want er staat geen idealbutton meer in de email. En....er staat ook geen idealbutton meer op de 'mijn Eneco'............ Dus het ontbreekt op 'mijn Eneco' aan een iDEAL button. En enig oplossing is nog niet verstrekt.
In jouw reactie heb je het over een iDEAL button in de mail.
Nergens staat dat je het over Mijn Eneco hebt......en dat bedoelde ik dus!
Lees je eigen (eerste) bericht nog eens na?

Dus kwam ik met de tip, zoals Folkert het bedoelde om de Mijn Eneco ideal-methode te gebruiken.
En als die ook niet in Mijn Eneco staat, zoals je nu pas in je 2e bericht meldt, tja dan zal wellicht een moderator dat moeten herstellen.
Ook ik kan mijn openstaande rekening NIET betalen, doordat de ideal button niet meer op Mijneneco staat. Er staat, controleer uw gegevens, en kies uw bank, en daaronder in plaats van mijn gegevens en bankkeuze, Vraag het aan Emma. Ik wil geen Emma, ik wil gewoon mijn rekening kunnen betalen.
Inmiddels met mijn telefoon alsnog de openstaande rekening kunnen betalen, zonder dat Emma in de weg zat. Kom op Eneco, repareer de mogelijkheid tot betalen voor tablet gebruikers.
Reputatie 7
Badge +6
@J.F. vd Gugten & E.M. Meyer

Ik geef het intern door, hebben jullie deze melding alleen op de tablet?
Hallo Folkert
Omdat ik nu geen openstaande rekening heb, kan ik nu niet zien, of de melding ook bij de laptop in beeld komt. In ieder geval wel op de tablet, en niet op de smartphone.
De Ideal button is weer aanwezig, heb de openstaande rekening weer gewoon met mijn tablet kunnen betalen. Eneco bedankt.:)
Bij mij is de Ideal button ook al weken niet te zien. Ik wil heel graag betalen. Heb ook bewust gekozen voor AI om hier niet mee lastig gevallen te worden, maar helaas moet ik toch nog maand via Ideal doen.

Buiten dat... ik heb aangegeven dat ik de 18e wil dat er elke maand AI plaats vindt. Deze maand is er niks afgeschreven en de factuur staat ook niet bij openstaande nota.
Heb je gekeken bij Mijn Eneco?
Zijn ze misschien met de jaarnota bezig.....?
Reputatie 5
Badge +2
@J.P.C. Colbers

Welkom op onze Community!

Ik heb je gegevens nagekeken en zie dat je AI op de 18e verwerkt is hoor. Dit gaat echter pas volgende maand in.
Ik raad je dan ook aan om zelf handmatig je termijn van februari over te maken.
Dit kan naar NL10 ABNA 0240 120 000 vermeld hierbij dan je klantnummer, dan komt dat goed.
Op Mijn Eneco staat een openstaande nota, maar geen Ideal button. Ik zit pas sinds 22 januari bij Eneco. Heb meteen aangegeven dat ik per automatische incasso wil betalen. Alleen dit kon pas per de maand februari gaan en daar heb ik de 18e aangegeven als afschrijfdatum. Tot op heden niks afgeschreven. De maand januari moest dus nog handmatig, alleen zie ik dus nergens een Ideal button.
Zie het bericht hiervoor van moderator Vincent.
Alles is nu duidelijk denk ik.....
VincentN wrote:

@J.P.C. Colbers

Welkom op onze Community!

Ik heb je gegevens nagekeken en zie dat je AI op de 18e verwerkt is hoor. Dit gaat echter pas volgende maand in.
Ik raad je dan ook aan om zelf handmatig je termijn van februari over te maken.
Dit kan naar NL10 ABNA 0240 120 000 vermeld hierbij dan je klantnummer, dan komt dat goed.

Dus...

Maand januari en maand februari handmatig overmaken?

Per maart worden de maandtermijnen per AI afgeschreven?
Reputatie 5
Badge +2
@J.P.C. Colbers

We waren te laat om voor jou het termijn van januari op te voeren.
Februari stond al klaar en hierdoor gaan we pas in maart het termijn van maart afschrijven, op de 18e.

Het gaat dus om 1 handmatige overschrijving van je termijnbedrag, hierna gaan we incasseren.
Heel erg bedankt, toen ik je bericht nog een keer goed bekeek begreep ik inderdaad dat het om een termijn gaat.
Reputatie 5
Badge +2
Graag gedaan hoor. Fijn weekend alvast!
Ik zie het al... Kommer en kwel. Alle berichten zijn van 9 maanden geleden of ouder. En er zit -nog steeds- geen iDeal button achter een openstaande rekening. (teruggeboekt door de bank vanwege saldotekort na incasso)
M.J. van der Heide wrote:

Ik zie het al... Kommer en kwel. Alle berichten zijn van 9 maanden geleden of ouder. En er zit -nog steeds- geen iDeal button achter een openstaande rekening. (teruggeboekt door de bank vanwege saldotekort na incasso)

Kommer en kwel......
Bij jou speelt toch stornering door je bank?
Dan dien je zelf een actie te ondernemen.
De iDealknop is dan kennelijk niet van toepassing.
Op het forum vraagt een moderator dan altijd om op het bekende bankrekeningnummer te storten.
Reputatie 7
Badge +6
@M.J. van der Heide

Er waren inderdaad 9 maanden geleden een paar mensen die via ideal betaalden en waarbij de button ontbrak. Jij betaalt per automatische incasso, wanneer een incasso gestorneerd wordt vanwege te weinig saldo doen we later nog een poging. We sturen in deze situatie geen ideal link.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen