Onduidelijkheid vermindering energiebelasting | Eneco Community
beantwoord

Onduidelijkheid vermindering energiebelasting

• 15 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Badge
  • Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties

jaar rek 16-10-2018 t/m 14-10-2019 staat Vermindering Energiebelasting van 0,211jaar a€78,76 hoe kan dit via tel ENECO normaal, voor mij een verhoging van €300 op jaar basis

icon

Beste antwoord door KoenF 15 oktober 2019, 14:32

@Fritz Dankjewel voor je vraag! 

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden heb ik je jaarnota er even bij gepakt. Jouw jaar is in twee delen opgedeeld. Daarom wordt jouw Vermindering Energiebelasting ook in twee delen weergegeven. Onderaan pagina 6 van jouw jaarnota staat het bedrag van € 78,76. Het restbedrag staat bovenaan pagina 7. 

Heb je hier misschien overheen gelezen? 

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 1

@Fritz Dankjewel voor je vraag! 

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden heb ik je jaarnota er even bij gepakt. Jouw jaar is in twee delen opgedeeld. Daarom wordt jouw Vermindering Energiebelasting ook in twee delen weergegeven. Onderaan pagina 6 van jouw jaarnota staat het bedrag van € 78,76. Het restbedrag staat bovenaan pagina 7. 

Heb je hier misschien overheen gelezen? 

De vermindering Energiebelasting was €378 per jaar en is verlaagd naar €311. 
Een overheidsmaatregel die uiteraard los van Eneco staat. 
Hopelijk repareert het Kabinet is weer miv 2020. Afwachten helaas😢

Goed nieuws@Brandje

"Per 1 januari 2019 bedroeg de vermindering energiebelasting €311,62. Per 1 januari 2020 wordt dit bedrag verhoogd naar €527,17. Dit betekent dat u €215,55 meer terug krijgt dan in 2019. De overheid komt met deze verandering vooral de kleine huishoudens en de huishouden met een relatief laag gasverbruik tegemoet. Voor die huishoudens zullen de veranderingen ervoor zorgen dat het belastingaandeel van de energierekening aanzienlijk omlaag gaat."

https://www.gaslicht.com/energienota/energiebelasting-2020-berekening

Ja zeker Pedro! Het is een forse verhoging of deze al definitief is had ik nog niet begrepen. Goed dat je dat er nog even bij hebt gezocht.👍👌

Uiteraard wordt de overheidsheffing op oa gas wel weer aanmerkelijk hoger. 

Maar juist de kleine (man) energie-verbruiker (in reken mijzelf daar ook onder) is met de grotere vermindering tot €527 beter af. 

Reageer