Onduidelijke jaarnota 2018 | Eneco Community
beantwoord

Onduidelijke jaarnota 2018

Goedendag,

Ik heb een aantal vragen over mijn jaar nota 2018.
Periode van 21-12-2017 tot 25-12-2018.

1 leveringskosten voor stroom en gas.
Vaste leveringskosten heeft een periode van 22-12-2017 tot 08-01-2019.
Waarom niet tot 25-12-2018 maar tot 08-01-2019?

3 Netbeheerkosten voor stroom en gas.
Drie periodes.
Van 22-12-2017 tot 01-01-2018.
Van 01-01-2018 tot 01-01-2019.
Van 01-01-2019 tot 08-01-2019.
Waarom niet tot 25-12-2018 maar tot 08-01-2019?

4 Warmte, Toon, abonnementen, kortingen en overige kosten.
Er is voor 13 nota's aan administratiekosten gerekend, omdat ik een oud EON klant ben is er
een correctie toegepast ivm ander tarief van EON.
Echter is er volgens mij 7x betaald aan EON en 4x aan ENECO.

Ik heb hier al een mail over gestuurd aan ENECO, helaas is mijn ervaring met telefoon en mail
niet zo positief vandaar dat ik het hier probeer.

Alvast bedankt,

Bertus Calf
icon

Beste antwoord door Rodney 7 januari 2019, 13:24

Hi @A. Calf,

Welkom op het forum allereerst en bedankt voor jouw vraag!

Op jouw jaarnota brengen we ook jouw nieuwe termijnbedrag met ingang van januari 2019 in rekening. In dit maandelijkse voorschot zijn naast de kosten voor het energieverbruik en onder andere ook die voor de netbeheerder en je vaste leveringskosten gereserveerd. Om die reden rekenen hiervan alvast een deel af op de jaarnota.

Uiteraard wordt er voor deze kosten op de nieuwe afrekening (jaar- of eindnota) gerekend vanaf 8 januari 2019. Zo betaal je niet dubbel voor deze kosten.

In jouw e-mail heb ik de berekening betreft de administratiekosten gevonden. Het verschil hierin crediteer ik graag aan je.

Vragen? Laat het gerust weten!

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @A. Calf,

Welkom op het forum allereerst en bedankt voor jouw vraag!

Op jouw jaarnota brengen we ook jouw nieuwe termijnbedrag met ingang van januari 2019 in rekening. In dit maandelijkse voorschot zijn naast de kosten voor het energieverbruik en onder andere ook die voor de netbeheerder en je vaste leveringskosten gereserveerd. Om die reden rekenen hiervan alvast een deel af op de jaarnota.

Uiteraard wordt er voor deze kosten op de nieuwe afrekening (jaar- of eindnota) gerekend vanaf 8 januari 2019. Zo betaal je niet dubbel voor deze kosten.

In jouw e-mail heb ik de berekening betreft de administratiekosten gevonden. Het verschil hierin crediteer ik graag aan je.

Vragen? Laat het gerust weten!
Hoi Rodney,

Bedankt voor je reactie.
Ik snap je uitleg, het is me alleen niet duidelijk wat hier de noodzaak van is.
Het is toch een jaarnota over het gebruik van een periode?
Waarom dan wat extra rekenen.

En moet ik jou nog wat doorgeven voor wat betreft de administratiekosten?

Bertus
Reputatie 5
Badge +3
@A. Calf,

Bedankt voor jouw reactie. Het is niet zozeer noodzaak maar simpelweg een gegeven dat deze verrekening plaatsvindt op de jaarnota.

In jouw e-mail heb ik zoals gezegd jouw berekening gevonden. Het verschil wordt in mindering gebracht op het openstaande en jouw gegevens hiervoor zijn bij ons bekend. 🙂
Hoi Rodney,

Bedankt voor je reactie, Ik zie dat de vermindering al is aangepast waarvoor dank.
Ik heb nog een klein vraagje, iets wat me per telefoon maar niet lukt om aangepast te krijgen.
Het gaat om de gasregio.
In de jaarnota staat dit goed, maar als ik inlog bij "mijn eneco" en ik kijk onder tabblad produkten staat er bij gas:
* Het tarief voor variabele leveringskosten voor gas is het totaaltarief per m³ gas inclusief regiotoeslag, btw en overheidsheffingen. De regiotoeslag is op basis van gasregio 3. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten.

Kan jij hier wat mee?

Bertus
Reputatie 5
Badge +3
@A. Calf,

Ik hoop van wel! 😉 Ik heb mijn collega's van Mijn Eneco achter de schermen gevraagd dit te wijzigen en vertrouw erop dat dit binnenkort ook voor jou zichtbaar is in deze omgeving.

Mocht dat onverhoopt niet lukken, kom ik daar bij je op terug.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen