Onduidelijke jaarnota 2018 | Eneco Community
beantwoord

Onduidelijke jaarnota 2018


  • Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Goedendag,

Ik heb een aantal vragen over mijn jaar nota 2018.
Periode van 21-12-2017 tot 25-12-2018.

1 leveringskosten voor stroom en gas.
Vaste leveringskosten heeft een periode van 22-12-2017 tot 08-01-2019.
Waarom niet tot 25-12-2018 maar tot 08-01-2019?

3 Netbeheerkosten voor stroom en gas.
Drie periodes.
Van 22-12-2017 tot 01-01-2018.
Van 01-01-2018 tot 01-01-2019.
Van 01-01-2019 tot 08-01-2019.
Waarom niet tot 25-12-2018 maar tot 08-01-2019?

4 Warmte, Toon, abonnementen, kortingen en overige kosten.
Er is voor 13 nota's aan administratiekosten gerekend, omdat ik een oud EON klant ben is er
een correctie toegepast ivm ander tarief van EON.
Echter is er volgens mij 7x betaald aan EON en 4x aan ENECO.

Ik heb hier al een mail over gestuurd aan ENECO, helaas is mijn ervaring met telefoon en mail
niet zo positief vandaar dat ik het hier probeer.

Alvast bedankt,

Bertus Calf
icon

Beste antwoord door Rodney 7 januari 2019, 13:24

Hi @A. Calf,

Welkom op het forum allereerst en bedankt voor jouw vraag!

Op jouw jaarnota brengen we ook jouw nieuwe termijnbedrag met ingang van januari 2019 in rekening. In dit maandelijkse voorschot zijn naast de kosten voor het energieverbruik en onder andere ook die voor de netbeheerder en je vaste leveringskosten gereserveerd. Om die reden rekenen hiervan alvast een deel af op de jaarnota.

Uiteraard wordt er voor deze kosten op de nieuwe afrekening (jaar- of eindnota) gerekend vanaf 8 januari 2019. Zo betaal je niet dubbel voor deze kosten.

In jouw e-mail heb ik de berekening betreft de administratiekosten gevonden. Het verschil hierin crediteer ik graag aan je.

Vragen? Laat het gerust weten!

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @A. Calf,

Welkom op het forum allereerst en bedankt voor jouw vraag!

Op jouw jaarnota brengen we ook jouw nieuwe termijnbedrag met ingang van januari 2019 in rekening. In dit maandelijkse voorschot zijn naast de kosten voor het energieverbruik en onder andere ook die voor de netbeheerder en je vaste leveringskosten gereserveerd. Om die reden rekenen hiervan alvast een deel af op de jaarnota.

Uiteraard wordt er voor deze kosten op de nieuwe afrekening (jaar- of eindnota) gerekend vanaf 8 januari 2019. Zo betaal je niet dubbel voor deze kosten.

In jouw e-mail heb ik de berekening betreft de administratiekosten gevonden. Het verschil hierin crediteer ik graag aan je.

Vragen? Laat het gerust weten!
Hoi Rodney,

Bedankt voor je reactie.
Ik snap je uitleg, het is me alleen niet duidelijk wat hier de noodzaak van is.
Het is toch een jaarnota over het gebruik van een periode?
Waarom dan wat extra rekenen.

En moet ik jou nog wat doorgeven voor wat betreft de administratiekosten?

Bertus
Reputatie 5
Badge +3
@A. Calf,

Bedankt voor jouw reactie. Het is niet zozeer noodzaak maar simpelweg een gegeven dat deze verrekening plaatsvindt op de jaarnota.

In jouw e-mail heb ik zoals gezegd jouw berekening gevonden. Het verschil wordt in mindering gebracht op het openstaande en jouw gegevens hiervoor zijn bij ons bekend. 🙂
Hoi Rodney,

Bedankt voor je reactie, Ik zie dat de vermindering al is aangepast waarvoor dank.
Ik heb nog een klein vraagje, iets wat me per telefoon maar niet lukt om aangepast te krijgen.
Het gaat om de gasregio.
In de jaarnota staat dit goed, maar als ik inlog bij "mijn eneco" en ik kijk onder tabblad produkten staat er bij gas:
* Het tarief voor variabele leveringskosten voor gas is het totaaltarief per m³ gas inclusief regiotoeslag, btw en overheidsheffingen. De regiotoeslag is op basis van gasregio 3. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten.

Kan jij hier wat mee?

Bertus
Reputatie 5
Badge +3
@A. Calf,

Ik hoop van wel! 😉 Ik heb mijn collega's van Mijn Eneco achter de schermen gevraagd dit te wijzigen en vertrouw erop dat dit binnenkort ook voor jou zichtbaar is in deze omgeving.

Mocht dat onverhoopt niet lukken, kom ik daar bij je op terug.
Helaas Rodney, gasregio is nog steeds niet aangepast.....🤔
Reputatie 5
Badge +3
A. Calf wrote:

Helaas Rodney, gasregio is nog steeds niet aangepast.....🤔



Hi A. Calf,

Sorry hiervoor! Heb je voor mij een afbeelding in een privébericht? Dan zorg ik ervoor dat ik dit nog even bij mijn collega's onder de aandacht breng.

Groet, Audrey
Hoi Audrey,

Bedankt voor je reactie, het lukt me niet om prive een schermafdruk te sturen.
Dus dan maar zo.

Reputatie 5
Badge +2
Hier kom ik mee uit de voeten, Bertus. Dank je!

Zojuist heb ik de melding uitgezet bij de ontwikkelaars. Zodra ik een terugkoppeling heb laat het jou gelijk weten.

Fijne dag!

Groet, Vincent
Hoi, Vincent.
Dat zou fijn zijn, je bent op de hoogte dat de melding die jij nu uitzet al door andere mensen ook is gedaan?
Reputatie 5
Badge +2
Ik jaag het aan 😉
Reputatie 5
Badge +2
Goedemiddag @A. Calf

Ik heb intussen de bevestiging dat hier werk van gemaakt gaat worden! Fijn natuurlijk.

Hou er wel rekening mee dat dit even kan duren en dat dit dus niet per direct opgelost gaat zijn.
Heb ik tussendoor nieuws dan laat ik dat uiteraard gelijk weten.

Groet, Vincent
Hoi Vincent,

Volgens mij duurt het wel een beetje langgggggggggggg......

Bertus
Reputatie 5
Badge +4
@A. Calf bedankt voor je reminder en ook meer dan terecht dat je ons hierop aanspreekt. Ik heb direct gevraagd aan de beheerders van Mijn Eneco hoe het nu zit en wanneer het is aangepast. Daarop heb ik als antwoord gekregen dat het voorlopig niet wordt aangepast. Dat is natuurlijk geen leuke boodschap om over te brengen of voor jou om te lezen. De reden is dat jij op dit moment de enige bent (van wie wij melding hebben ontvangen hierover) bij wie de gasregio niet correct wordt weergegeven in Mijn Eneco. Daarom wordt ervoor gekozen om andere issues en wensen voorrang te geven. Daarbij wil ik graag nog melden dat in ons leidend systeem wél de juiste gasregio wordt weergegeven en je hierop dus ook wordt afgerekend uiteindelijk (jaarnota). Wanneer het wel wordt aangepast is niet bekend. Als je details wenst over de juiste tarieven/kosten, dan lees ik dit nog graag want dit kan ik je wel bieden in andere vormen. Dit is fijn voor de transparantie en omdat je natuurlijk recht hebt op inzage van kosten.
Hoi erica,

Nummer vier of vijf die zich er al mee gaat bemoeien.....
Volgens mij is het niet zo raar dat ik de enige ben aangezien het ook om mijn gegevens gaat.
Dat het goed staat op mijn jaarnota dat wist ik al, staat zelfs ergens in dit topic.

Rodney vertrouwde erop dat het binnenkort zichtbaar zou worden......
Vincent had de melding dat er werk van gemaakt ging worden, hij zou het zelf aanjagen......

Een isseu van twee maanden oud nog niet opgelost, ik ben teleurgesteld.....
Jammer dit allemaal.
Reputatie 5
Badge +4
@A. Calf begrijpelijk hoor, dat je dit schrijft. Natuurlijk verdient het geen schoonheidsprijs dat je al zo lang bezig bent om deze aanpassing voor elkaar te krijgen. Sorry daarvoor. Mijn voorgangers hebben dit uiteraard met de allerbeste bedoelingen voor jou opgepakt. Omdat het al veel langer duurt dan je van ons mag verwachten ben ik gaan doorvragen waarom het nog niet is aangepast. Daaruit is het eerder gegeven antwoord naar voren gekomen. Om dit ongemak te compenseren wil ik je graag een eenmalige korting aanbieden van €30,-. Ik lees graag of je hier gebruik van wil maken.
Hoi erica,

Ik snap je antwoord en natuurlijk de bedoelingen van alle voorgangers is met de beste intentie.
Ik wil gebruik maken van je aanbod.

Groetjes,
Bertus
Reputatie 5
Badge +4
@A. Calf helemaal goed, dan ga ik dit gelijk in orde maken voor je. De €30,- wordt direct van de huidige termijn afgehaald. Je kunt er daarom voor kiezen om deze maand €102,- over te maken. Dit omdat je met acceptgiro betaalt.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen