onderhoud op de landelijke slimme meter systemen | Eneco Community

onderhoud op de landelijke slimme meter systemen

• 20 januari 2014
  • 44 reacties
  • 1707 Bekeken

Toon eerste bericht

44 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
dank je wel Folkert
Reputatie 7
Badge +7
Ik ben benieuwd wat / hoelang " het kan even duren betekend:rolleyes: "

daarnet stond mijn Eneco tussenstand "slim" zo waar op 15-01 was dus 1 dag opgeschoven
bij electriciteit (dag) geeft hij aan , uw slimme meter is geactiveerd kijk je verder krijg je " Server Error in '/' Application"
en bij gas geen ingevulde grafiek.

ben benieuwd wat de morgen brengt.

b.t.w. op de site van Enelogic geen probleem met de uitlezing/weergave daar word gewoon tot 21-01-2014 weergegeven
Hoi Jan,

We zijn nu 5 uur verder zijn de standen bij Eneco nog steeds van 1501?

Onvoorstelbaar dat Enelogic, zoals was te verwachten, toch het weer klaar speelt en helemaal bij is t/m gister.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Jan,

We zijn nu 5 uur verder zijn de standen bij Eneco nog steeds van 1501?

Onvoorstelbaar dat Enelogic, zoals was te verwachten, toch het weer klaar speelt en helemaal bij is t/m gister.

Hier inderdaad op gas nog steeds 15-01 en bij electra 14-01...bizar gewoon:mad:
Reputatie 7
Badge +6
@jvdl

Dit kan enkele dagen duren.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jan,

Ik vind het onvoorstelbaar dat Eneco hier helemaal niet reageert.
Het zou toch klantvriendelijk zijn hier een topic voor te openen en je klanten met slimme meters te informeren:mad:

@Brandje

Het aantal klanten dat bedient moet worden door verschillende slimme meterdiensten kan verschillen, daardoor kan de tijd die het kost om de databases bij te werken kost ook verschillen, dus onvoorstelbaar kan ik het niet noemen. Ook ander factoren spelen een rol.
Wel zijn we bezig met diverse aanpassingen in o.a. de software wat betreft Tussenstand Slim om het in de toekomst beter te laten verlopen.
Hoi Folkert,

Bedankt voor je reactie.
Ik vergeleek Eneco en Enelogic met elkaar en inderdaad ik ken natuurlijk de aantallen niet, maar dat de een het niet lukt en de ander wel dat geeft natuurlijk wel te denken.
Ik mag toch hopen dat jullie als bedrijf daar jaloers op zijn en alle mogelijkheden die een groot bedrijf heeft daar tegen overstellen?
Ik bedoel kundige ICT'ers en voldoene krachtige servers..............
Reputatie 7
Badge +7
net ff gekeken op mijn eneco tussenstand "slim"
weer een dag opgeschoven naar 16-01
maar geen gegevens :(
op electriciteit niks
op gas tabel tot 15-1
Reputatie 2
Badge
Ik zie nu dat de tussenstanden inmiddels zijn bijgewerkt tot 21 januari. Dat is heel mooi. Wat mij echter wel verbaast is het volgende. Volgens ENECO is mijn elektriciteitesverbruik in januari 282 kWh (erg veel) en volgens Enelogic 190 kWh (veel logischer). Bij Eneco zijn er ook dagen dat ik 18, 19 en zelfs 46 kWh!!! (op 21 januari) zou hebben gebruikt. Normaal vind ik het al veel als ik meer dan 10 kWh verbruik per dag heb....

Voor gas is het bijna hetzelfde verhaal. volgens Eneco heb ik 161 m3 verbruikt (op 21 januari 32 m3!!!) en volgens Enelogic 118 m3...

Eerlijk gezegd kan ik de standen van Eneco niet serieus nemen. Betrouwbaar zijn ze al helemaal niet.
En hoe is nu de stand van zaken?
Ik lees dat er verbetering is, toch................
Reputatie 1
Badge +2
ze zijn nu keurig bij tot 25 januari 2014
Reputatie 7
Badge +7
Nou hier nog steeds niet , datum staat op 24-1
en de laatste weergave is van 23-1.

op Enelogic is het netje,s weergave standen 25-01-2014.
Hoi Jan,

Hoe kan dat?
De een (opa) en jij niet?
Dat is toch vreemd?
Maar bespeur ik nu toch een hele verbetering bij de standen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Hoe kan dat?
De een (opa) en jij niet?
Dat is toch vreemd?
Maar bespeur ik nu toch een hele verbetering bij de standen?

andere server mss ik weet het niet Ton,
verbetering het begint er op te lijken , maar ik ben pas echt tevreden als het het zelfde is als bij Enelogic.
en als de datum en de standen en de grafieken kloppen.
Reputatie 4
Badge
Een update kan ook per regio worden uitgevoerd, misschien heeft dit hier ook mee te maken?
Misschien idd wat jvdl zegd een andere server?
Reputatie 1
Badge +2
het zit weer helmaal fout bij eneco, laatste datem is 28 januari tewijl het nu 3 februari is, bij enelogic wel tot en met 2 februari ??????????????????
Reputatie 1
Badge +1
Ook hier geen standen meer vanaf 29 januari, ook geen standen die ingevuld staan rechts in beeld, bij gas wel maar ook deze voor het laatst bijgewerkt op 29 januari.
Reputatie 1
Badge +2
ik vind het bij eneco maar een zooitje, mijn gasverbruik klopt helemaal niet  volgens laatste aflezing verbruikt op 16-2 9m en 17 -2 9 m terwijl het op enelogic samen nog geen 10m is. ik denk dat jullie maar wat invullen met een nat vingertje. mijn vraag is waarom kan enelogic het wel en jullie niet? 
Reputatie 7
Badge +6
@opa68

De verbruiken kloppen inderdaad niet omdat schattingen(wanneer standen niet binnenkomen) en werkelijk verbruik bij elkaar worden opgeteld. Dit is bekend bij de beheerders, alleen is er nog geen oplossing beschikbaar. We zijn wel bezig met nieuw systemen rondom Mijn Eneco en hopen deze op korte termijn op te leveren.

Reageer