onderhoud op de landelijke slimme meter systemen | Eneco Community

onderhoud op de landelijke slimme meter systemen

• 20 januari 2014
  • 44 reacties
  • 1707 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Top poster (level 15)
  • 3865 reacties
Net weer een mailtje gehad van enelogic. 20-01-2014

Goedenavond jan,
Naar aanleiding van het onderhoud op de landelijke slimme meter systemen, hebben we problemen gehad met alle slimme meters van #STEDIN, jouw netbeheerder.
Het probleem is gevonden en opgelost. Vannacht gaan we de foutieve meterstanden verwijderen en deze opnieuw aanvragen.
We verwachten, dat morgen alles weer stabiel is. Stedin blijft trouwens ons grootste zorgenkindje, we zitten bovenop deze problemen.

----------------------------------------------------------------------------------
door mij in een vorig / ander topic geplaatste posts. zie hier onder.
----------------------------------------------------------------------------------

inmiddels net weer contact gehad met Huub van Enelogic. 17-01-2014
voor wat verduidelijking .

hier onder zijn reactie.

Hallo Jan,
Bedankt dat je dit vraagt!
Het onderhoud zit in de communicatie tussen de netbeheerders en de onafhankelijke partijen zoals ons.
Iedereen in de sector is dus aan het werk komend weekend!

---------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag een email van Enelogic 17-01-2014

Goedemiddag xxxxx

Komend weekend wordt er onderhoud gepleegd op de #SLIMME METER systemen in heel Nederland.

Vanavond gaat alles offline en zondagmiddag kunnen we pas weer meterstanden van je slimme meter gaan opvragen. We hopen dat het onderhoud soepel verloopt en dat we je maandag of op zijn laatst dinsdag weer van alle data kunnen voorzien.

Wel fijn dat ze deze informatie geven .

Erg jammer dat het van Eneco zijde oorverdovend stil blijft , zover ik weet !

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Op het moment zowel bij Eneco als bij Enelogic , laatste uitlezing / weergave van de slimme meterstanden 14-01-2014
Reputatie 2
Badge
Op het moment zowel bij Eneco als bij Enelogic , laatste uitlezing / weergave van de slimme meterstanden 14-01-2014

Bij mij is de uitlezing van Enelogic van 20 januari, gisteren dus. Van ENECO is de laatste uitlezeing 12 januari....
Reputatie 7
Badge +7
Bij mij is de uitlezing van Enelogic van 20 januari, gisteren dus. Van ENECO is de laatste uitlezeing 12 januari....

beste @ reinoud,

welke netwerk beheerder heb jij ?
is dat ook stedin .
Hoi Jan,

Ik vind het onvoorstelbaar dat Eneco hier helemaal niet reageert.
Het zou toch klantvriendelijk zijn hier een topic voor te openen en je klanten met slimme meters te informeren:mad:
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Ik vind het onvoorstelbaar dat Eneco hier helemaal niet reageert.
Het zou toch klantvriendelijk zijn hier een topic voor te openen en je klanten met slimme meters te informeren:mad:

Ja het gaat niet helemaal goed Ton,  wat informatie naar haar klanten betreft.
ik had verwacht dat het een en ander zou verbeteren in het nieuwe jaar.
zeker na  toezeggingen van moderators op dit forum.
betreffende de informatie voorziening / en het mee betrekken van de klanten / forum leden .
Hoi Jan ik heb dit bericht geplaatst over het plaatsen van content....................
Ik ben niet blij met het algemene (nietszeggende) bericht van Stefan.

https://forum.eneco.nl/denk-mee-eneco-118/content-vanuit-eneco-6263/index2.html#post53238
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan ik heb dit bericht geplaatst over het plaatsen van content....................
Ik ben niet blij met het algemene (nietszeggende) bericht van Stefan.

https://forum.eneco.nl/denk-mee-eneco-118/content-vanuit-eneco-6263/index2.html#post53238

Ben het helemaal met je eens Ton,
ik verwacht toch ook wel een reactie en uitleg op dit topic ,betreffende het afgelopen onderhoud aan het systeem
en zeker wat de problemen betreft ( en ook niet iets in de geest van we zijn bezig met het te onderzoeken.)
die tijd hebben we allang gehad .

gewoon duidelijke en terzake doende antwoorden.

anders kunnen we het ook wel opgeven om content te plaatsen.

Precies Jan,
Er hoeft niet het naadje van de kous verteld te worden; maar geef info en alle slimme meter eigenaren weten dat er iets aan de hand is.
Dan verstomd het geneuzel en het gissen naar wat er aan de hand is.
Gelukkig dat jij nog wat info geeft via een omweg.
Het valt mij goed tegen van Eneco!
Reputatie 2
Badge
@jvdl

"beste @ reinoud,

is dat ook stedin"

Nee, Enexis is bij ons de netwerkbeheerder.
Reputatie 7
Badge +7
@jvdl

"beste @ reinoud,

is dat ook stedin"

Nee, Enexis is bij ons de netwerkbeheerder.

oke bedankt voor je reactie.

zoals al vermeld werd door Enelogic leverd de comunicatie uitwisselling met de slimme meters van Stedin nog al wat problemen op.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er is iets misgegaan in de interne communicatie waardoor het bericht over de downtime van het EDSN ons niet heeft bereikt. Hierdoor hebben wij geen melding op het forum kunnen maken waarvoor onze excuses. Dit is intern aangekaart en we verwachten dat dit in de toekomst beter op elkaar afgestemd zal zijn.
Hoi Folkert,

Hopelijk gaat het een volgend keer wel goed, want gezien de problematiek dient er nog het e.e.a. te gebeuren. 
In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling. 

Kan je wel een tipje van de sluier oplichten waar ze nu bij EDSN mee bezig zijn?
Reputatie 6
Badge +1
Zou dat ook dan die storing verklaring die ik heb gehad met de slimme meter en de P1 poort, waardoor die nacht Toon geen waardes heeft geregistreerd.

weet ik niet, maar zou kunnen en is dan een plausibele verklaring.
Hoeft niet Jürgen want die storing op de P1 poort werd ongeveer een maand geleden al genoemd en zou af en toe kunnen optreden.
Ik zie er nog van komen dat Eneco alle adapters voor slimme meters zal moeten vervangen/updaten, want de vraag is of de netbeheerders aan hun kant de software zullen aanpassen.........
Het 1e geval van vervanging adapter hebben we al gehad
Reputatie 1
Badge +2
ook bij mij tot en met 14 januari????????????????????????????????????
Hoi Opa,

14 januari :(2013:p

Bleef je Caps Lock kleven?
Reputatie 1
Badge +2
14 januari 2014, maar had je vast wel begrepen😕
Hoi Opa,

Je weet wie het doet he?
Was een grapje.

Maar heb je wel inmiddels begrepen waar het aan ligt?
Reputatie 1
Badge +1

Hier precies hetzelfde!
Er zijn problemen bij EDSN. Dus iedereen met slimme meters hebben geen data!
Reputatie 6
Badge +1
Ja het is wel te toevallig dat er rond die datums allemaal klachten komen van geen P1 output.
Natuurlijk, maar problemen bij EDSN, betekend meteen problemen ophalen data.
Vind het alleen zo jammer dat Eneco nog niet een tipje van de sluier oplicht.

Folkert heeft het intern aangekaart en misschien komt er alsnog wat info.
Als slimme meter gebruiker wil je tenslotte toch wel eens weten wanneer het nu goed werkt.
Reputatie 7
Badge +6
Gister eind van de middag is inderdaad een bericht verstuurd dat er nog wat problemen zijn. Hierdoor ontvangen we foutmeldingen bij het ophalen van de meterstanden.
Oké. 
Bedankt voor de terugmelding. 
Ik neem aan dat je ons ook meldt als de probleempjes over zijn. 
Reputatie 7
Badge +6
De problemen zijn voorbij. De eerste standen druppelen al binnen. Het kan even duren voordat de achterstand is ingelopen.

Reageer