Onbekend bedrag afgeschreven? | Eneco Community
beantwoord

Onbekend bedrag afgeschreven?

Beste,

In het verleden was ik klant bij EON/Eneco, maar halverwege 2018 ben ik overgestapt naar een andere leverancier.

Eind augustus en begin september ontving ik twee eindafrekeningen van Eneco (wat ik al onduidelijk vond). Een daarvan was voor mijn gas en elektra en de ander voor mijn CV abonnement. Maar gisteren is er een bedrag van 8,95 afgeschreven van mijn rekening met kenmerk 6839780812 en klantnummer *verwijderd door moderator*.

Waar is dit bedrag voor?
Ik heb dit nog niet gestorneerd, maar wil dat wel gaan doen, aangezien ik geen klant meer ben van jullie.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Erik Veenstra
*verwijderd door moderator*
icon

Beste antwoord door DeniseMR 18 december 2018, 13:30

Dag @erik.veenstra,

Welkom op de Eneco Community!

Mocht je nog niet bekend zijn met fora: alles wat je deelt is openbaar. Om die reden heb ik het klantnummer en je adres uit je bericht verwijderd voor je eigen privacy. Let hier dus goed op. ;-)

De €8,95 die gisteren is afgeschreven, is het maandelijkse voorschot voor je onderhoudscontract. Volgens onze informatie is hier namelijk nog steeds een contract voor actief.

Wens je dit onderhoudscontract nog bij Eneco af te nemen?

Groet, Denise

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag @erik.veenstra,

Welkom op de Eneco Community!

Mocht je nog niet bekend zijn met fora: alles wat je deelt is openbaar. Om die reden heb ik het klantnummer en je adres uit je bericht verwijderd voor je eigen privacy. Let hier dus goed op. ;-)

De €8,95 die gisteren is afgeschreven, is het maandelijkse voorschot voor je onderhoudscontract. Volgens onze informatie is hier namelijk nog steeds een contract voor actief.

Wens je dit onderhoudscontract nog bij Eneco af te nemen?

Groet, Denise
Beste Denise,

Bedankt voor jouw antwoord, maar dit levert wel extra vragen op:

• Hoe kan ik dan op 7 september een eindafrekening ontvangen hebben van dit onderhoudscontract voor mijn CV?
  • Waar is dit onderhoudscontract voor
  • Je geeft aan dat dit een maandelijks voorschot is, maar in de voorgaande maanden is er nooit een termijn afgeschreven. Wat ik ook niet had verwacht, omdat er al een eindafrekening was. Waarom is er dan nooit de afgelopen maanden een maandbedrag afgeschreven?
  • Heb ik nu wel of niet een onderhoudscontract bij Eneco?
Met vriendelijke groet,
Erik Veenstra
Reputatie 7
Badge +4
@erik.veenstra

Geen probleem, ik geef je graag meer duidelijkheid:

- Ik vind geen eindnota terug voor dit onderhoudscontract op het klantnummer wat je in je profiel hebt opgenomen. Heb je daar toevallig een ander klantnummer voor? Ik heb al even voor je gezocht, maar ik vond geen andere gegevens. Of weet je toevallig nog om welk bedrag het ging?
- Het onderhoudscontract is voor je CV-ketel;
- Ik vind geen gegevens terug van de afgelopen maanden. Op dit klantnummer neem je het onderhoudscontract namelijk pas per 01-11 van dit jaar af;
- Het onderhoudscontract is momenteel actief, je maakt hier dus gebruik van.

Groet, Denise
Hoi Denise,

Bedankt voor de snelle reactie.

• Ik heb de oude eindafrekening even opgezocht en mijn klantnummer was daar *verwijderd door moderator*. Dit is het oude klantnummer van EON, maar toen was EON als overgenomen door Eneco Zuid Nederland. Ik heb toen zelf nog contact gehad met de klantenservice van Eneco Zuid Nederland waarvoor deze afrekening was. Ik kan eventueel de eindafrekening mailen (lijkt mij niet handig om dit in het openbare forum te plaatsen). Het ging om een te ontvangen bedrag van 11,70.
  • Als ik het dus goed begrijp, is dit onderhoudscontract dus per 1-11. Maar wie heeft dit dan afgesloten?
Ik heb dit bij EON destijds afgesloten, maar was in de veronderstelling dat dit was afgesloten, vanwege de eindafrekening en dat er geen termijnen meer werden afgesloten.

Mvg,
Erik
Reputatie 7
Badge +4
@erik.veenstra

Bedankt voor de verduidelijking. Het sturen van de nota is niet nodig, ik heb deze inmiddels gevonden. Dit betreft inderdaad een eindafrekening voor het onderhoudscontract bij E.ON.

Als ik het goed begrijp heb jij het onderhoudscontract destijds bewust beëindigd bij E.ON? Vermoedelijk is er dan iets misgegaan bij de overgang naar Eneco.

Groet, Denise
Hoi Denise,

Nee, dat is dus het rare.
Wat ik mij nog kan herinneren, is dat ik bewust ben overgestapt naar een andere leverancier, maar mijn onderhoudscontract nog bij EON bleef. Ik heb toen nog communicatie gehad dat EON was overgenomen door Eneco en dus ook mijn onderhoudscontract. Als ik dat niet wilde, kon ik dat kosteloos opzeggen. Maar ik heb daar toen nooit op gereageerd, omdat ik eerst enkele aanbieders van CV contract wilde vergelijken. En toen kreeg ik dus ineens die eindafrekening, waar ik niks van begreep. Maar blijkbaar was mijn onderhoudscontract dus wel beëindigd. Prima, dacht ik, dan vind ik een andere aanbieder voor CV onderhoud.

Maar nu heb ik dus ineens weer een onderhoudscontract bij Eneco, waardoor het er allemaal niet duidelijker op wordt. Hoe dat is gebeurt is mij dus niet duidelijk en het gehele proces ook dus niet.

Nog enkele vragen, om even te bepalen wat ik kan doen:
  • kan ik (kosteloos) dit onderhoudscontract opzeggen?
  • Kan ik een kopie ontvangen van mijn contract? Want dit heb ik niet en ik zou toch graag willen weten waar ik voor betaal.
Mvg,
Erik
Reputatie 7
Badge +6
@erik.veenstra

Je hebt een eindnota gehad omdat we je gegevens hebben verhuist naar ons eigen facturatiesysteem. Hierna op 1 november 2018 hebben we je overgezet naar een abonnement, dat het meest lijkt op het abonnement dat je bij de EON had. Je hebt het onderhoudsabonnement 'Ketelcomfort Basis''. Hier kun je zien wat dat inhoudt. Normaal worden deze contracten voor minimaal een jaar aangegaan, maar omdat je van de EON komt kun je deze maandelijks opzeggen, aangezien dat ook met je oude contract mogelijk was.
Hoi Folkert,

Bedankt voor het antwoord. Volgens mij is het mij nu duidelijk.
Ik zal de inhoud van het contract doornemen en bepalen of ik deze wil aanhouden of toch wil opzeggen om ergens een ander onderhoudscontract af te sluiten. Maar voor nu loopt deze gewoon door.

Mvg,
Erik

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen