Nog steeds geen jaarnota | Eneco Community
beantwoord

Nog steeds geen jaarnota

goede dag heb 30 april mijn meter standen door gegeven en bevestiging gehad per mail van ontvangst.
zou vandaag online moeten komen mijn jaarnota voor 2014 is der nog niet gebeld jah kan nog 14 dagen duren vind slecht leven ano 2014 lang leven elctronica
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 2 juni 2014, 14:37

Hoi Hennie1977, ik ben er nog even achteraan gegaan voor je en de jaarnota is inmiddels gemaakt. Ik stuur deze voor de zekerheid ook naar je e-mailadres, maar deze nota is inmiddels ook zichtbaar in Mijn Eneco. Nogmaals mijn excuses dat het langer heeft geduurd. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groet Martijn, Eneco
Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Hennie1977, hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. De ideale afrekendatum is inderdaad 21 mei, helaas is er een kleine vertraging opgetreden. Mijn excuses hiervoor. Deze vertraging is overigens niet iets om je zorgen over te maken. Ik zie dat je inmiddels ook telefonisch contact met mijn collega hebt gehad en zij heeft het een en ander in werking gezet. Ik verwacht dat je de jaarnota begin volgende week online in kan zien.

Groet Martijn
goede dag,

jah klopt vandaar dat ik ook zei 14 dagen dat had die tegen mij gezegd ik hoop het,

hebben ook andere jaar nota liggen van andere maatschappij en vandaar dat we zo snel mogelijk willen weten.

bedankt voor uw reactie
en heb nog steeds geen jaar nota binnen vind erg lang duuren.
Reputatie 4
Badge
Hoi Hennie1977, ik ben er nog even achteraan gegaan voor je en de jaarnota is inmiddels gemaakt. Ik stuur deze voor de zekerheid ook naar je e-mailadres, maar deze nota is inmiddels ook zichtbaar in Mijn Eneco. Nogmaals mijn excuses dat het langer heeft geduurd. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groet Martijn, Eneco
Hoi Hennie1977,
ik zit namelijk ook nog steeds te wachten op mijn jaarnota.
Heb meerdere malen contact met Eneco gehad en die zeggen elke keer over 14 dagen.
ik snap dit echt niet.....

@ MartijnvdV kun jij hier wat in betekenen?
ik hoor graag van je,
MvrG
MMO
ook ik zit te wachten op de jaarnota. meterstanden zijn goed ontvangen...en de nota zou vorige week klaar zijn. maar helaas nog niets????
Reputatie 4
Badge
@MMO, hartelijk welkom op ons forum, al is de reden natuurlijk wat minder. Heel vervelend dat je al zolang wacht en ook al meermaals contact met ons hierover hebt gehad zonder resultaat. Ik ben er wederom voor je achteraan gegaan en ik verwacht de jaarnota binnen twee dagen. Ik hou het voor je in de gaten. Mijn excuses voor de overlast.

@inekedh, ook jou heet ik hartelijk welkom en ik bedank je voor je bericht. Helaas heeft je jaarnota een kleine vertraging opgelopen. Je meterstanden zijn verder inderdaad goed verwerkt. Mijn verwachting is dat de jaarnota begin volgende week gemaakt is.

Hartelijke groet,

Martijn
dankjewel voor je antwoord...ik wacht m dan even weer rustig verder af.
Reputatie 4
Badge
@MMO, je jaarnota is inmiddels gemaakt. Ik stuur hem voor de zekerheid naar het bij ons bekende e-mailadres. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging.

Hartelijke groet,

Martijn, Eneco
Reputatie 4
Badge
@inekedh, je jaarnota is inmiddels ook gemaakt en kun je bekijken op Mijn Eneco.

Hartelijke groet, Martijn
Haai heb even een vraagje,
Op mijn eneco stond dat rond 21-08 mijn jaarnota zichtbaar zal zijn,
Nu staat er bij nota dat dit
U kunt hieronder de jaarnota's als PDF downloaden die Eneco in de afgelopen vijf jaar aan u heeft verzonden. Het downloaden van één jaarnota duurt ongeveer dertig seconden. Om PDF-bestanden te kunnen lezen heeft u het programma Acrobat Reader nodig.Acrobat PDF Reader

Maar er staat helemaal geen jaarnota.

Hoor graag van je
Gr.
Reputatie 4
Badge
Beste Wijfie,

Harteliijk welkom op ons forum en dat je je vraag via deze weg stelt. De datum van je jaarnota stond inderdaad rond 21 augustus. Spijtig genoeg is er een kleine vertraging opgetreden. Mijn excuses dat hierdoor verwarring is ontstaan. Ik heb verzocht je jaarnota alsnog met spoed te maken, ik verwacht dat deze binnen twee dagen zichtbaar is op Mijn Eneco. Mocht het toch langer duren, kom ik er uiteraard bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Martijn, Eneco
Ey martijn wat fijn zo snelle reactie,
Bedankt voor je hulp.
ik zie het wel verschijne.
gr
Reputatie 4
Badge
Hoi Wijfie,

Je jaarnota is inmiddels gemaakt en is uiteraard zichtbaar op Mijn Eneco. Als je nog vragen hebt, laat het me dan gerust weten.

Groet Martijn
Bij ons het zelfde.. De jaarnota zou rond 28-08-2014 online staan op mijn eneco, tot op heden is dit nog steeds niet het geval.
Meerdere malen gebeld met de klantenservice maar daar krijg je als antwoord "ik durf niet aan te geven wanneer dit zal gebeuren hopelijk snel" met andere worden ben nog geen steek verder.

Hier iemand die wel er mee over kan vertellen?

Met vriendelijke groet,

Jennifer Bockweg
Reputatie 4
Badge
Beste Jennifer Bockweg,

Leuk dat je de weg naar ons forum hebt gevonden en bedankt voor je bericht. Ik help je uiteraard graag verder. Om die reden heb ik inmiddels een verzoek ingediend je jaarnota met spoed te maken. Ik verwacht dat hij morgen, uiterlijk maandag, zichtbaar is op Mijn Eneco. Mocht dit om de een of andere reden niet het geval zijn, kom ik er uiteraard bij je op terug.

Hartelijke groet,

Martijn, Eneco
Reputatie 4
Badge
Hoi Jennifer Bockweg,

Je jaarnota is inmiddels gemaakt en is zichtbaar op Mijn Eneco. Als je er nog vragen over hebt, verneem ik dat uiteraard graag. Ik wens je alvast een fijn weekend.

Hartelijke groet,

Martijn
Ik merk dat mensen snel geholpen worden wanneer er iets mis is, maar wat ik echt niet begrijp is waarom een probleem dat al zo lang bestaat, nog altijd een probleem is. Waarom worden er toezeggingen gedaan die niet waargemaakt kunnen worden. Ik wacht ook op mijn jaarnota en hoewel ik nog niet lang wacht, stemmen deze berichten mij niet erg hoopvol...
Reputatie 4
Badge
Ik merk dat mensen snel geholpen worden wanneer er iets mis is, maar wat ik echt niet begrijp is waarom een probleem dat al zo lang bestaat, nog altijd een probleem is. Waarom worden er toezeggingen gedaan die niet waargemaakt kunnen worden. Ik wacht ook op mijn jaarnota en hoewel ik nog niet lang wacht, stemmen deze berichten mij niet erg hoopvol...
Als er iets mis is, wordt je snel geholpen, en zeker via het forum is mijn ervaring. Er gaat wel is iets mis, maar dat is toch bij elk bedrijf zo. En toezeggingen die niet waar gemaakt kunnen worden, kun je daar voorbeelden van geven?
Ze doen hun best, en daar waar het verbeterd kan worden verbeteren ze het ook. Tot nu toe is niets perfect.
Maar aldoende leren we van elkaar toch.

Hoi Leen,

Klopt ik zie die berichten ook vaak en je ziet of leest nooit wat de echte reden is.
Het kan zijn dat het slimme meters zijn en het Eneco niet lukt om de standen te krijgen, dan moet er geschat worden.
Of het ook bij domme meters gebeurt weet ik ook niet. Daar is het traject volkomen anders omdat de klant dan zelf verantwoordelijk is.
Van een moderator krijgen we geen echte info, het wordt vaak afgedaan met: er is een kleine vertraging enz

Vooral bij slimme meters is het dan ook oppassen geblazen of de standen toch niet geschat zijn. Daarbij kunnen grote afwijkingen ontstaan.
Reputatie 4
Badge

Meerdere malen gebeld met de klantenservice maar daar krijg je als antwoord "ik durf niet aan te geven wanneer dit zal gebeuren hopelijk snel" met andere worden ben nog geen steek verder.

Martijn durfde dit wel en, en is het nu opgelost Jennifer?
Het is best apart dat je bij alles wat iedereen zegt, constant loopt te relativeren Toontjelager. Maar dat kan aan mij liggen..
Reputatie 4
Badge
Beste Leen76, hartelijk welkom op ons forum. Ik begrijp dat het soms overkomt of we zaken die misgaan niet onder controle hebben en er ook geen actie op ondernemen om het in de toekomst te voorkomen. We houden echter absoluut niet bewust de reden achter. Ik speel ook graag open kaart. Bij het maken van de jaarnota zijn we afhankelijk van de meterstanden, bij een slimme meter worden ze op afstand uitgelezen, anders geeft de klant zelf de standen aan ons door. Helaas komt het sporadisch voor dat er inderdaad een vertraging is. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals standen die niet in het verloop passen waardoor ze uitvallen, extra controle, de standen op de slimme meter die door een storing niet doorkomen of helaas simpelweg dat er een kleine 'bug' in het systeem zit waardoor de jaarnota blijft 'hangen'. Met de eerste twee moet je juist blij zijn denk ik omdat dit foutieve nota's voorkomt.

Dat jaarnota's soms blijven 'hangen' of dat standen op de slimme meter niet worden uitgelezen is uiteraard bijzonder vervelend, al benadruk ik wel graag dat het slechts om een heel klein percentage gaat. Neemt natuurlijk niet weg dat dit voor een klant wel heel vervelend is. Er wordt dan ook altijd kritisch naar gekeken. Helaas ontbreekt mij de technische expertise om exact uit te leggen waar het aan ligt, maar dat het onze aandacht heeft spreekt voor zich.

Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb geschept. Een 100 procent vlekkeloos systeem is uiteraard te allen tijde het streven, helaas zijn kleine problemen (die overigens heel groot kunnen zijn voor een klant, dat zijn we ons terdege bewust) niet altijd uit te sluiten. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
@Leen76, ik zou bijna een ander deel van je post over het hoofd zien. Wat betreft jouw jaarnota: de warmtestand van 24-08 is 'gewoon' goed doorgekomen en ook verwerkt. Ik heb een verzoek ingediend je jaarnota te maken, ik verwacht dat deze maandag of dinsdag klaar is. Mocht dit onverhoopt niet lukken, laat ik je dat uiteraard weten. Fijn weekend alvast.

Groet Martijn
Het is best apart dat je bij alles wat iedereen zegt, constant loopt te relativeren Toontjelager. Maar dat kan aan mij liggen..

Grappig deze reactie!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen