Nieuwe klant Eneco | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe klant Eneco

• 1 februari 2016
  • 34 reacties
  • 749 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik ben eind 2015 overgegaan van Essent naar Eneco. Vandaag mijn tweede mail gehad met termijnbedrag na gas nu voor stroom. Ik heb nu twee aparte aansluitingen. Ook het totaal van beide voorschotten komt volstrekt niet overeen met het aangebodene. Bijna het dubbele.
Kan ik nog iets anders verwachten, wordt eea gecorrigeerd binnenkort of moet ik dit echt aan Eneco zelf voorleggen en niet in een forum?
Wie is pas klant geworden en beleeft dit ook zo?
icon

Beste antwoord door Folkert 2 februari 2016, 13:38

Beste T.J.C. jansen,

Welkom op de community! We hebben een inschatting doorgekregen van je netbeheerder van 3800 kWh en 784 m2 gas. op basis hiervan zijn je termijnbedragen opgemaakt. Het kan zijn dat deze verbruiken niet overeenkomen met je daadwerkelijke verbruik. Wanneer dat zo is hoor ik graag van je met welke verbruiken we moeten werken. Dit mag ook via pb.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

34 Reacties

Komt dat niet omdat Gas en stroom nog samengevoegd moeten worden?
Of betreft het 2 leveringsadressen?
Je kan dit soort zaken gewoon via het forum aankaarten, zodra een moderator dit leest zal hij/zij een uitleg geven.
Reputatie 7
Badge +6
Beste T.J.C. jansen,

Welkom op de community! We hebben een inschatting doorgekregen van je netbeheerder van 3800 kWh en 784 m2 gas. op basis hiervan zijn je termijnbedragen opgemaakt. Het kan zijn dat deze verbruiken niet overeenkomen met je daadwerkelijke verbruik. Wanneer dat zo is hoor ik graag van je met welke verbruiken we moeten werken. Dit mag ook via pb.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +1
Folkert,

De gegevens van de netbeheerder zijn juist, alleen verouderd. Ik heb bij het aangaan van het contract aangegeven dat ik thans zonnepanelen bezit 2750 kWh. Dit is ook in de offerte opgenomen. (Zie bijlage). Daarop heb ik getekend € 61,05 pm ipv het huidige € 117,=.
Ook heb ik 18-1 aangegeven dat ik Zon op Toon erbij wilde bestellen, waaruit blijkt dat ik zonnepanelen bezit. Daar is een nieuw Tooncontract voor opgesteld. Van een levering van Toon heb ik niets meer gehoord. Wel een activatiecode ontvangen. Ik hoop dat ik op juiste manier antwoord.
Reputatie 1
Badge +1
Je kan dit soort zaken gewoon via het forum aankaarten, zodra een moderator dit leest zal hij/zij een uitleg geven.

Betreft één leveringsadres. Gaat het samenvoegen hiervan vanzelf? Kan ook niet inloggen met Mijn Eneco App omdat er twee aansluitingen zijn.

Betreft één leveringsadres. Gaat het samenvoegen hiervan vanzelf? Kan ook niet inloggen met Mijn Eneco App omdat er twee aansluitingen zijn.

Zolang deze 2 niet samengevoegd zijn, zal de installatie van Toon ook niet gedaan worden.
Ik heb het bijna 4 jaar geleden exact ook zo vertragend mee gemaakt.
De samenvoeging op 1 klantnummer, dus zonder sub-nummer, zou in gang gezet kunnen zijn, maar dat zal de administratie zo kunnen zeggen.
Folkert noemde het niet dus; ik denk dat het goed is dat je daar apart achteraan gaat.

Pas als de samenvoeging geëffectueerd is zal de verdere installatie van Toon en Toon Zon afgerond worden.
Reputatie 7
Badge +6
@T.J.C. Fransen,

Bedankt voor de info! Echter gaan wij bij het berekenen van het termijnbedrag uit van de gegevens die we doorkrijgen van de netbeheerder, vandaar het verschil!
We zorgen ervoor dat je 1 account krijgt waar alle producten op staan. Ik verwacht dat dat uiterlijk morgen is geregeld en dat ik dan het termijnbedrag aanpas voor je o.b.v. de verbruiken die je door hebt gegeven.
De aanvraag voor Toon Zon gaat goed, je wordt nog gebeld voor de installatieafspraak!
Reputatie 1
Badge +1
Dank u allen voor uw reactie. Nu nog hopen op een snelle installatie van Toon.
Reputatie 1
Badge +1
Situatie in Mijn Eneco nog ongewijzigd. Twee accounts en oude termijnbedragen.
Inmiddels is wel de afspraak voor installatie Toon gemaakt.
Reputatie 7
Badge +6
@T.J.C. Fransen,

Het verzoek is nog in behandeling om er 1 account van te maken. Administratief duurt het iets langer, sorry. Maar het komt in orde!
Reputatie 1
Badge +1
Dank je!
Reputatie 1
Badge +1
Inmiddels bijna een week verder en nog steeds geen verandering in mijn situatie met meerdere accounts. Afspraak voor installatie Toon staat gepland op 22-2-2016. Gaat dat lukken gezien eerdere melding van Ton? Ik geloof best dat alles in orde komt maar mijn aanmelding bij Eneco loopt inmiddels anderhalve maand.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo T.J.C. Fransen,

Het verzoek is nog in behandeling. Normaal gesproken is een dergelijk verzoek binnen 2 dagen verwerkt, maar de gasmeter is administratief nog niet gekoppeld aan het adres. Dat zorgt voor de vertraging. We hopen dat het over enkele dagen in orde is. Danielle houdt je hiervan op de hoogte.
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat mijn gas doorgeleverd blijft worden, want het wordt kouder. Voor de rest wachten we maar af. Vreemd dat eea zo lang tijd nodig heeft.
Reputatie 5
Badge +3
Ja hoor, wat dat betreft geen zorgen, het is enkel administratief. Omdat we berichten over de aanwezige meters via de netbeheerder moeten ontvangen, duurt dit wat langer, maar het komt in orde!
Reputatie 1
Badge +1
Weer bijna twee weken verder. Nog steeds twee aansluitingen. Inmiddels is van een aansluiting al een automatische afschrijving geweest en staat voor de ander een accept klaar. Dit alles zonder emailaankondigingen. Toon is inmiddels geïnstalleerd en werkt voor 100%. Moet ik van mijn kant nog iets ondernemen (activatie slimme meter) om er een account van te maken met het juiste termijnbedrag. Zodat de app "Mijn Eneco" werkend wordt. De oude leverancier heeft inmiddels een eindafrekening gemaakt. De netwerkbeheerder heeft dus keurig alles afgeleverd.
Is ook Toon Zon geïnstalleerd?

Inderdaad moet je je slimme meters in Mijn Eneco ook zelf activeren, maar dan moet Eneco wel de melding van Netbeheer door gekregen hebben.
Reputatie 1
Badge +1
Ook Toon zon is geïnstalleerd. En werkt prima. Ik zal op de website inloggen en de slimme meter activeren. Misschien dat het helpt.
Mooi zo, dat mistte ik nog!
Goed dat alles qua Toon nu goed geregeld is.

Ik ben nieuwsgierig of het activeren nu wel lukt..............
Reputatie 1
Badge +1
Activatie is gelukt. Is dit soms waar ze al zo lang op zitten te wachten? Dat ze geen gegevens ontvangen van de netbeheerder? Daar kunnen ze toch wel voor aan de bel trekken cq een mail sturen cq machtiging, toch... Bedankt Ton.
Klopt! Want zo lang jij geen toestemming geeft, dan kan en mag Eneco geen data ophalen bij je Netbeheerder.
Eneco stuurt standaard geen melding, want sommige klanten kiezen er bewust voor om die toestemming NIET te geven.

Vandaar dat ik in voorkomende gevallen altijd probeer forumleden daarop te wijzen.

En graag gedaan en fijne avond!!
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb het toch al drie weken geleden aangegeven. Toen hadden ze gegevens ontvangen van de netbeheerder. Blijft vreemd. Ga er nu vanuit dat T opgelost wordt. Laat het je tegen die tijd hetnog even weten. Ook een prettige avond en nogmaals bedankt.
Reputatie 1
Badge +1
Inmiddels hebben ze Mijn Eneco aangepast naar éen aansluiting. Inclusief verbruiksoverzicht en wijzigingsmogelijkheden. Nu nog de juiste gegevens verwerken in mijn Eneco. (door hun of door mijzelf ??? want ik zie bv geen automatische incasso meer staan en staat er een nota open, (waarvoor ik ook een acceptgiro heb ontvangen)).
Voor zover ik weet kan je zelf beslissen dat je een AI wilt.
Je kan daarbij ook de incassofatum zelf vastleggen.
Reputatie 1
Badge +1
Dat had ik al gedaan. Maar met twee accounts: een AI (is inmiddels afgeschreven) en een via nota (nog te betalen) Zullen ze het nog aanpassen???
Dan lijkt het er op de dexwijziging nog niet doorgevoerd is in alle geledingen.
Dan zal een moderator dat maandag voor je moeten oppikken.

Reageer