Nieuwe gasprijs m3 | Eneco Community
vraag

Nieuwe gasprijs m3

Helaas is de mogelijkheid om een privebericht op fb te sturen niet meer aanwezig, dan maar op deze manier.

Tot mijn grote schrik zie ik in de enecoapp dat mijn gasprijs per m3 sinds vandaag 0,81680 cent is.

Eind november heb ik een 3 jarig contract met vaste prijzen afgesloten voor 0,74781 cent per m3. Dit vind ik nogal een forse verhoging. Is dat nou echt allemaal aan de overheidsheffingen te wijten?

Een aantal weken terug heb ik nog telefonisch contact gehad met een medewerker van eneco. Eneco had toen eigenhandig de gasprijs op 0.78 cent gezet. Dit hebben ze toen weer teruggedraaid.

Ook zie ik dat er in de mijn enecoapp over december2018 al gerekend wordt met de nieuwe tarieven. Dit is toch niet eerlijk? Maandbedrag voor december ligt vandaag namelijk veel hoger dan gisteren met hetzelfde verbruik.

Graag reactie van iemand van eneco.
En voor andere forumgebruikers hoe hoog is jullie gasprijs per m3 na 1 januari?

11 Reacties

Hier zelfde problemen alleen over alle maanden van 2018 2017 etc maandbedragen ineens hoger zal het allemaal checken als ik u was ben ook al bezig met ze
Hoi @L.P. Kanters

Heb je ook via de App en het menu de Feedback knop gebruikt?
Dan heb je direct contact met de ontwikkelaars. 😏
Ja maar reageren doen ze niet 😉
Oké, maar het is net de 1e werkdag van 2019 dus dat komt vast wel goed.👍😃
Reputatie 5
Badge +2
Hoi @Hoieneco,

Welkom op de Community!

De tarieven voor levering blijven in jouw geval het zelfde. Wat er nu veranderd zijn de vaste kosten en de energiebelasting. Dit zie je direct terug in de overzichten.

Groet, Vincent
VincentN wrote:

Hoi @Hoieneco,

Welkom op de Community!

De tarieven voor levering blijven in jouw geval het zelfde. Wat er nu veranderd zijn de vaste kosten en de energiebelasting. Dit zie je direct terug in de overzichten.

Groet, Vincent

Hallo vincent
Dit antwoord geeft mij geen concreet inzicht over hoe de prijs nu opgebouwd is. Vind je zelf het verschil van 0.74 en 0.81 ook niet heel groot.
Ik vermoed dat jullie weer met het bedrag van 0.78 aan het rekenen zijn met daarop de 0.3 cent die door de overheid gehefd wordt. Helaas kan ik als consument hier geen enkel inzicht in krijgen...

Als ik nu op jullie site voor hetzelfde aanbod zou gaan voor 3 jaar vast wordt er een prijs van 0.76 aangeboden. Toen ik mijn contract in november afsloot werd mij door eneco verteld dat ik slim bezig was door voor januari de gasprijs vast te zetten omdat die in januari zou stijgen. Nou mooie lage prijs heb ik nu van 0.81 cent terwijl het vandaag voor 0.76 op jullie site wordt aangeboden inclusief alle heffingen !

En wat betreft mijn andere vraag krijg ik daar ook antwoord op? Rekenen jullie over deceber nog wel de oude gasprijs? En hoe wordt dat dan voor mij inzichtelijk?
Hoi @Hoieneco

misschien dat je hier wat aan heb. Anders kan @VincentN je vraag nog verder verduidelijken

Verhoging gasprijs 2019

2018. 2019.
€ 0,3491. € 0,4181. + 20%
Prijzen zijn incl ode, belasting en btw

Dus de totale verhoging is €0,4181 incl.

De totale gasprijs op basis van jou gegevens in dit topic kom je inderdaad uit op zo’n €0,79

Die €0,81 kan ik niet thuisbrengen wat hier de oorzaak van is. Wellicht dat je ook een variabele gastarief hebt?. Zo ja dan stijgt deze uiteraard ook
mpleizr wrote:

Hoi @Hoieneco

misschien dat je hier wat aan heb. Anders kan @VincentN je vraag nog verder verduidelijken

Verhoging gasprijs 2019

2018. 2019.€ 0,3491. € 0,4181. + 20%
Prijzen zijn incl ode, belasting en btw

Dus de totale verhoging is €0,4181 incl.

De totale gasprijs op basis van jou gegevens in dit topic kom je inderdaad uit op zo’n €0,79

Die €0,81 kan ik niet thuisbrengen wat hier de oorzaak van is. Wellicht dat je ook een variabele gastarief hebt?. Zo ja dan stijgt deze uiteraard ook

Bedankt. Nee ik heb de tarieven juist vast laten zetten om dit soort ongein te voorkomen. Graag duidelijkheid nu eneco over waar die 81 ct vandaan komt. Op de site staat een mooi overzicht over het aanbod wat jullie nu bieden:
Eneco gas
0.35075 leveringsprijs
0.35469 energiebelasting
0.06340 opslag duurzame energie
Totaal 0.76884

Nu graag voor mij contract zo'n zelfde overzicht eneco!
Belangrijk te weten is wat je losse tarieven zijn op je contract?. Deze kan wellicht ietsje hoger liggen dan wat eneco nu hanteert. Wat is je leveringsprijs op je contract?.

De prijzen op de site kun je niet als referentie nemen daar deze anders zijn dan wat je destijds contractueel hebt afgesproken

Kijk ik dus naar je tarieven en tel daar de verhogingen bij op (ode en belasting) kom ik uit op exact 0,81 cnt wat bij jou contract hoort.

de totale verhoging is voor gas (ODE en belasting) in 2019 €0,06899 tel je daarbij op je vaste stroomprijs kom je op €0,81
Inmiddels telefonisch contact met klantenservice gehad en mijn vraag is duidelijk beantwoord.
Hoi @Hoieneco goed te horen dat je telefonische contact heb gezocht en dat het e.a. nu duidelijk is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen