Nemen jullie me in de maling? | Eneco Community

Nemen jullie me in de maling?

Toon eerste bericht

40 Reacties

Vindt dat je nogal overdreven reageert , was namelijk niet boos of agressief toen ik dat schreef , meer verontwaardig met een hoop onbegrip over het hoe en het wat.

Dus heb geen idee ( meen ik serieus ) wat je bedoeld - alles wat ik heb gezegd is niet meer dan de waarheid (kwa boetes en brieven ) en hoe ik het zie en er erover denk , deed daar niet meer dan mijn mening geven hoe ik er over denk , dat het niet in jouw of eneco der straatje past ja..

en dit is precies de reden dat ik wil over stappen , hoe je het opschrijft , wat je opschrijft , en me daarin ook zwart maakt alsof ik er maar een loopje mee maak.
Je kan wel zien dat je voor eneco werkt.

Het enigste wat jij weet brandje is wat je leest en niets meer dan dan , dus kom niet met je zwarte lijst (alweer) of met een waarborgsom!! jullie maken mensen bang en het is een schande.
Ik had het over je taalgebruik; niet over je boosheid.
Moet je gewoon kunnen uiten hier.

Kennelijk heb je niet eens in gaten dat je bv een woord gebruik wat hier niet thuis hoort.

Ook hier is bekend op het forum dat bij Eneco het systeem van waarborgsommen wordt toegepast. Een perfecte methode uiteraard, zodat je je betalingsmoraal kunt bewijzen.

Overigens heb ik uiteraard geen kennis van jouw specifieke situatie. Dat is privé en is tussen jou en Eneco.

Ik probeer alleen in z'n algemeenheid op zaken te wijzen waar je wellicht je voordeel mee kan doen.

En zo niet, gewoon naast je neerleggen!!

Suc6 met de afwikkeling van je problematiek en je overstap!
Heb het nagelezen maar er is niks mis met het taalgebruik die ik heb gebruikt in dat bericht , dit is gewoon typisch een geval van lezen wat je wilt lezen.
Je hebt het over 1 woord maar dat woord waar je het over hebt was niet direct gericht tegen eneco zelf , dat woord ging over de situatie , nogmaals lezen wat je wilt lezen.

En de laatste zin die jij gebruikt gaat te ver , je bedoeld namelijk niet de situatie met eneco zelf waar je me succes mee wenst maar met de problematiek op persoonlijk vlak.

Nogmaals je weet nergens van.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @ Louis Groos,

Ton ( brandje ) is een gewoon forum lid net als ik en jij
als ik zo je verhalen van het afgelopen jaar , en nu weer lees.
dan terug verwijzend naar mijn en van anderen , eerdere reactie,s vorig jaar.
heb je kans genoeg gehad om het een en ander op te lossen.
als je die kans niet aangrijpt of kan aangrijpen .
dan word het moeilijk , zowel voor jou
als voor Eneco
ook bij een andere leverancier zal het dan niet verbeteren.

mvg,
jan
Hoi Louis,

Het gaat er niet om of je het wel of niet tegen Eneco hebt.
Het gaat om het gebruik van zo'n woord!!
in die 9 minuten tussen jouw bericht en mijn bericht heb je hem al 2 a 3 keer gewijzigd en aangepast , en dat is zo zwak.

Als mensen die bij eneco werken mijn bericht lezen dan kunnen ze niet begrijpen waarom ik het zo en op die manier heb neergezet zoals ik het heb neergezet.
jvdl wrote:

Beste @ Louis Groos,

Ton ( brandje ) is een gewoon forum lid net als ik en jij
als ik zo je verhalen van het afgelopen jaar , en nu weer lees.
dan terug verwijzend naar mijn en van anderen , eerdere reactie,s vorig jaar.
heb je kans genoeg gehad om het een en ander op te lossen.
als je die kans niet aangrijpt of kan aangrijpen .
dan word het moeilijk , zowel voor jou
als voor Eneco
ook bij een andere leverancier zal het dan niet verbeteren.

mvg,
jan

Exact Jan, vandaar mijn verwijzing naar betalingsmoraal, die kan bij overstap getoetst worden.
En als je daar geen rekening mee houdt, kan je zo zonder leverancier komen te zitten en dan vindt afsluiting rap plaats.
Dat moet je niet willen.
Louis Groos wrote:

in die 9 minuten tussen jouw bericht en mijn bericht heb je hem al 2 a 3 keer gewijzigd en aangepast , en dat is zo zwak.

Als mensen die bij eneco werken mijn bericht lezen dan kunnen ze niet begrijpen waarom ik het zo en op die manier heb neergezet zoals ik het heb neergezet.

Grappig eigenlijk dat je nog niet door hebt wat ik bedoel.
Ach een moderator zal dat morgen wel wijzigen.

Update (12 minuten later):

En wat zwak is om het door mij bedoelde woord "stiekem" te wijzigen.
Netjes zou zijn geweest dat even hier te melden......

Wat ook netjes is dat de ts nu kennelijk, het wel begrijpt!
Reputatie 7
Badge +7
zeker niet Ton,
als je dan je weer aan moet laten sluiten oeff kassa
dat moet je zien te voorkomen.
jvdl wrote:

zeker niet Ton,
als je dan je weer aan moet laten sluiten oeff kassa
dat moet je zien te voorkomen.

Laatst hadden we zo'n situatie op het forum en de aankondiging van afsluiten door Netbeheer was al verzonden.
En inderdaad her-aansluiting, is zo'n zonde geld, kost enkele honderden euro's
Beste Jvdl , bedankt voor u bericht en ik weet ervan dat we alle 3 gewoon forum leden zijn.
Over mijn problemen , ik weet het - vorig jaar had ik ook zo een bericht maar het is echt een verkeerde link die mensen leggen op dit forum.

Heb ondertussen zo veel problemen in die tijd opgelost dat ik er zelf trots op ben "klinkt erg raar en ongeloofwaardig door dit topic , maar het is gewoon zo"

Dat ik weer een probleem heb (opnieuw) met eneco heeft totaal niks te maken met mijn vorige topic. De schulden die ik toen had of alleen de schuld die ik toen had bij eneco had en nu heb is in gewoon echt niet hetzelfde.

Heb mijn situatie een hoop kunnen verbeteren sindsdien maar het is nog steeds lastig af en toe.
Dit keer is frustratie gewoon de rede van dit bericht.

Zoals ze weten heb ik al moeite om die ene termijnbedrag in te lopen , voor mezelf heb ik alles op een rij , weet ik wanneer ik wat kan betalen en weet ook dat voor ik mijn eindafrekening krijg alles heb betaald en ben ingelopen.

Frustratie komt uit de zeer strenge en enge brieven die ze voor mijn gevoel wel erg snel versturen , nogmaals ik doe me best en dat moeten ze toch ook kunnen zien..

En uit die boetes , heb de laatste 4/5 maanden een totaal van ong €120,- aan boetes gehad alleen maar omdat ik 1 termijn bedrag achterloop.

Nu kunnen jullie wel de link leggen van : Ja .. maar als je die nota had voldaan dan had je die boetes niet gekregen , de realiteit is simpelweg dat door die boetes die ik elke maand krijg ik achter de feiten blijf aanlopen en het alleen maar moeilijk en ingewikkelder wordt om die ene termijn bedrag in te lopen.

Maar goed .. ik kan eneco op een manier wel begrijpen , bedoel hun leveren dus moet je betalen , logisch. als ik naar de bakker ga en een brood haal kan ik hem ook niet een maand later betalen dus ik begrijp het echt , maarja nogmaals het is gewoon de hele situatie wat zeer frustrerend is en wat maar langer blijft duren en dat voor 1 termijnbedrag.

Nogmaals , jullie denken betaal dan die termijnbedrag , ja.. zo denk ik ook - logisch verhaal. maar het is gewoon niet zo simpel was het maar zo simpel dat ik nu naar me eneco kan gaan en gewoon ff 1 of 2 termijnbedragen over maak om er van af te zijn , als dat kon had ik het gedaan.
En kwa overstappen , ik weet ook wel dat dat echt niet de oplossing is.
Weet ook dat als ik alles heb ingelopen dat het vanaf februari anders zal wezen.
Als ik niks achterloop krijg ik ook geen boetes of van die brieven.
Maarja .. de situatie vreet gewoon aan me en dan kan je wel eens impulsief reageren.
De kans dat ik over zal stappen is er klein.

Heb overigens helemaal niks te maken dat ik dit nu zeg door de randomstandigheden die daarbij horen of kunnen horen.
Louis Groos wrote:

En kwa overstappen , ik weet ook wel dat dat echt niet de oplossing is.
Weet ook dat als ik alles heb ingelopen dat het vanaf februari anders zal wezen.
Als ik niks achterloop krijg ik ook geen boetes of van die brieven.
Maarja .. de situatie vreet gewoon aan me en dan kan je wel eens impulsief reageren.
De kans dat ik over zal stappen is er klein.

Heb overigens helemaal niks te maken dat ik dit nu zeg door de randomstandigheden die daarbij horen of kunnen horen.

Dat het aan je vreet is duidelijk!
Impulsief reageren is ook totaal niet erg, als je maar weer op degene die reageert ook maar nette reacties geeft.

Dus als het uiten dan maar binnen de perken blijft die gesteld zijn in de huisregels; is er niet mis mee!

Gelukkig dat je ook inziet dat het qua overstappen inderdaad niets oplost!
Reputatie 5
Badge +3
@Louis,
Ik begrijp dat het je allemaal frustreert, ik kan er echter vrij kort over zijn. Zolang wij niet het volledige openstaande saldo ontvangen, loopt de incassoprocedure door. Naarmate deze vordert, nemen ook de kosten toe. Dit kun je enkel voorkomen door alles op tijd te voldoen. Er is geen andere manier voor. Dit heeft overigens niets te maken met het doelbewust 'lastig' willen maken. De betaalvoorwaarden gelden voor alle klanten en te late betalingen brengen ook voor Eneco kosten met zich mee.

Het probleem voor ons is, dat je het openstaande saldo al langere tijd niet meer volledig inloopt. Het saldo staat al ruim een jaar niet meer op 0. In november 2015 heb je inderdaad 3 aanmaningskosten voldaan en een termijnbedrag maar daarna resteerde er nog 186 euro. Twee termijnbedragen dus nog. Eind november betaal je er maar 1.

Kortom, zodra je de achterstand volledig inloopt, kun je met een schone lei beginnen. Je kunt daarna eventueel kiezen voor betaling via automatische incasso met als voorkeursdatum de 28e. Zo voorkom je te late betalen en extra kosten. Uiteraard is dat geheel een vrijwillige keuze.

De incassoprocedure is nu wel zodanig gevorderd dat we binnenkort voornemens zijn de energieovereenkomst te beëindigen. Dit is nu nog te voorkomen. Graag ontvangen we het volledige overstaande saldo direct op rekeningnummer NL10ABNA0240120000 o.v.v. je klantnummer.

Groet, Kelly
Beste mevrouw.. ik vind uw bericht netjes en logisch.
Maar met alle respect het lijkt net alsof ik tegen muren hier praat.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom jullie zo moeilijk doen.

Ik weet en snap het verhaal , ik probeer altijd van me te laten horen zodat jullie weten dat ik me best doe om het probleem op te lossen , ik probeer het via de telefoon en als ik die mogelijkheid niet heb dan in ieder geval via dit forum.

Ik kom met een plan van aanpak zodat jullie weten dat voor ik mijn eindafrekeing krijg alles netjes zal worden ingelost wat moet worden ingelopen.

Loop 2 termijnbedragen achter in het begin van de maand en loop er 1 achter in het midden/einde van de maand.

Waarom kunnen jullie niet zeggen oke : We weten je verhaal , je komt met een plan van aanpak dus doordat kunnen we wat water bij de wijn doen zodat je deze maand de 2 termijnbedragen die je achterloopt kan inlopen waardoor je iniedergeval weer netjes gelijk loopt. Als je de maand erop (februari) nog een maand bedrag overmaakt plus die €40,- boete dan komt het allemaal goed.

Waarom wordt er zo moeilijk en zeer streng op gedaan ? ik bedoel het is helemaal nergens voor nodig.

U zegt dat ik het moet betalen , als u (theoretisch) in mijn situatie zal zitten en je helemaal in de stress zit om dat je het niet gelijk kan voldaan , dat je probeert te communiceren via telefoon / mail of forum en dat je te horen krijgt : je moet het nu betalen want anders dit en anders dat terwijl je het niet op dat moment kan betalen.. dus zou u ook met een voorstel komen en als ook daarop wordt gereageerd met : JE MOET BETALEN. ja... ik doe me best ik begrijp dat eneco geen uitzonderingen kan maken en begrijp ook dat ik alles (zo snel mogelijk) moet aflossen , maar is het dan echt te veel gevraagd om een klein beetje te compeseren..

Ik vraag u of eneco niet om boetes weg te halen ofzo , vraag ook niet om een speciale behandeling - het enigste wat ik vraag ik een heel klein beetje begrip en dat er iniedergeval een klein beetje kan worden meegedacht aan een oplossing. Sterker nog ik kom met een hele redelijke oplossing en alsnog maakt het allemaal niet uit. Of ik nu communiceer via de telefoon , mail of dit forum ik krijg echt letterlijk altijd hetzelfde te horen : je moet zo snel mogelijk betalen.

Ja..

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen