Negatief termijnbedrag nieuwe adres | Eneco Community
vraag

Negatief termijnbedrag nieuwe adres

• 19 september 2012
  • 11 reacties
  • 774 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Ik ben verhuisd en nu staat voor mijn nwe adres mijn maandbedrag op een negatief bedrag.
ik wil deze graag weer terug hebben op mijn oude termijn bedrag
voor mijn oude woning heb ik verders na meer dasn een maand ook geen eindafrekening gekregen.
wie kan mij helpen?

11 Reacties

Reputatie 3
Badge
Je kunt via mijn eneco je termijnbedrag wijzigen. omdat je net verhuist ben is dit misschien nog niet mogelijk. doormiddel van een bedrag te noemen (zonder verdere gegevens) kunnen moderators je bericht lezen en dit voor je aanpassen. je zult van hun dan een bevestiging krijgen.
Reputatie 3
Badge
die eindafrekening is niet perse vlak na je verhuizing. je kan zien wanneer je afrekening voor dit jaar is binnen mijn eneco. is dit niet zichtbaar komt deze binnen enkele weken.
hartstikke bedankt voor je reactie.
Probeer dit echt al weken aan te passen en nu door vakanties was ik het gewoon weer vergeten
Ik wil dan graag mijn oude termijnbedrag terug van 105 euro.
Dag Boeti,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vragen! Goed dat je op verzoek van Jeroen het gewenste termijnbedrag hebt aangegeven. Ik heb het zojuist voor je aangepast. Ik zie dat je volgende maand je jaarnota voor je nieuwe adres ontvangt. Dat betekent dat je het nieuwe termijnbedrag nog maar 1 keer betaalt. Daarna stellen we op de jaarnota een nieuw termijnbedrag vast.

Verder vraag je wanneer je de eindnota van je oude adres ontvangt omdat je er nu al een maand op wacht. Graag laat ik je weten dat het gemiddeld zes weken duurt voordat je de eindnota van ons krijgt. Ik zie in je gegevens dat je nota omstreeks de 24ste bij je op de mat valt. En ik verwacht dat je er blij mee bent 😉

Groeten,
Rieneke
Hoi Rieneke,

Echt heel erg bedankt.
En ik zie mijn eindafrekening met vertrouwen tegemoet :-)

Groetjes,

Kelly
Dag Kelly,

Geen dank!

Heb trouwens de titel van je vraag nog even aangepast, zodat andere forumbezoekers je vraag & het antwoord beter kunnen vinden!

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Vergeet dan niet om over een maand je bedrag aan te passen mocht dit nodig zijn. na de jaarnota kan je bedrag omhoog of omlaag gezet worden. omdat ik het zelf prettiger vind iets meer te betalen zet ik er vaak 15 a 20 euro extra per maand op. Moet je helemaal zelf weten maar beter geld terug dan geld te moeten betalen toch?
Hoi Jeroen,

Ik heb nu alleen nog maar gas om te koken en betaal geld voor mijn vloerverwarming in mijn huur.
Dus op zich verbruik ik niet zo veel.

@ rieneke,

Ik zit nu net te kijken, maar nu staat mijn termijnbedrag alweer op 0 euro.
Wat is hier aan de hand?

Grooetjes,

Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Kelly,

Voor oktober 2012 heeft Rieneke een termijnbedrag van 104 euro berekend. Zoals Rieneke had aangegeven, maken we daarna de jaarnota in orde voor je huidige adres. Daarom staat het termijnbedrag nu even op 0 omdat we in oktober op de jaarnota een nieuw termijnbedrag berekenen, met ingang van november 2012.

Alles gaat dus goed. Is het zo duidelijk voor je?

Ps: mijn collega heeft denk ik per abuis het termijnbedrag aangepast naar 104 euro in plaats van 105 euro. Gezien het kleine verschil neem ik aan dat dit geen probleem is voor je?

Groet, Kelly 🙂
Hoi Kelly, :D

Dus als ik het goed begrijp dan betaal ik in de maand September geen termijnbedrag? Staan namelijk geen nota's open
Maar dus wel 104 Euro in Oktober.  En hierna zal ik de jaarnota ontvangen.

Groetjes,

Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Ja, dat klopt helemaal. We zijn relatief laat begonnen met het in rekening brengen van termijnbedragen. Je betaalt nu alleen het termijnbedrag voor oktober 2012 en dan ontvang je de jaarnota al. Mocht daar onverhoopt een bijbetaling op ontstaan (omdat er dus maar 1 termijnbedrag wordt verrekend met de verbruikskosten vanaf medio juli 2012) dan mag je de bijbetaling ook in termijnen betalen als je dat prettig vind.

Groet, Kelly

Reageer