Mobiele Apps tips voor ontwikkelteam

Reputatie 2
Badge
  • 500 gigawatt
  • 4171 reacties
Tips voor het team dat de mobiele apps aan het bedenken en ontwikkelen is.

Mij Eneco als iPad app.
Temp instellen van Toon via de smartphone.

26 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Bedankt voor je tips! Op dit moment zijn we al bezig om Toon ook op afstand te laten bedienen door bijvoorbeeld een iPhone of iPad. Dit is nog in ontwikkeling. Zodra het beschikbaar is, communiceren we dat. Ik weet niet of er ook al gewerkt wordt aan een Mijn Eneco applicatie voor bijvoorbeeld een iPad. Dat stel ik even voor aan de websitebeheerders.

Groet, Kelly
Badge
Inderdaad dit lijkt mij ook wel handig het bedienen via de IPad  , lijkt mij toch wel mogelijk om het beeld wat op de Toon staat om naar je IPad te streamen.
Reputatie 2
Badge
Als mijn eneco snel toegangelijk wordt via ipad of smartphone app dan ben ik blij. Daarnaast zou temp en mogelijk schemas voor instellen temp via mobiel ook grote uitkomst zijn.
Reputatie 1
Badge
Wat je op je Toonscherm kan zien moet je eigenlijk ook op je ipad of iphone kunnen zien. Ofwel een Toon op je Iphone of Ipad.

Maar als ik op afstand mijn kachel al aan of uit kan zetten ben ik al blij
Reputatie 2
Badge
Dat zou bijna het zelfde zijn als mijn eneco alleen iets uitgebreider. Ik heb hierover bericht gehad van een moderator dat ze hiermee bezig zijn. Natuurlijk kunenn ze me niet vertellen welke functies wel en niet beschikbaar gaan komen. We moeten rekenign houden dat we in een beginfase zitten van een nieuwe manier van omgaan met energie.
Reputatie 1
Badge

Dat zou bijna het zelfde zijn als mijn eneco alleen iets uitgebreider. Ik heb hierover bericht gehad van een moderator dat ze hiermee bezig zijn. Natuurlijk kunenn ze me niet vertellen welke functies wel en niet beschikbaar gaan komen. We moeten rekenign houden dat we in een beginfase zitten van een nieuwe manier van omgaan met energie.

Dat men in ontwikkeling is en dat de APP in grote lijnen er als is was mij ook al bekend maar hij moet nog gelanceerd worden. Daar wachten we op.
Reputatie 2
Badge
Maar het is nog onbekend voor ons welke functies ze willen gaan toepassen. Iedereen heeft de wenst om de temp op afstand te kunnen regelen, maar ik heb zelf ook de behoefte om mijn eneco als aparte app te krijgen op mijn apple producten.

volgens mij ben jij ook wel een beetje van de moderne techniek
Reputatie 1
Badge
Jeroen Ruiter wrote:

Maar het is nog onbekend voor ons welke functies ze willen gaan toepassen. Iedereen heeft de wenst om de temp op afstand te kunnen regelen, maar ik heb zelf ook de behoefte om mijn eneco als aparte app te krijgen op mijn apple producten.

volgens mij ben jij ook wel een beetje van de moderne techniek

Dat is zeker het geval ik vind een Gadget zoals Toon een leuk stukje techniek
Als jullie op de website van Quby kijken en klikken op cases dan zie je een voorbeeld/mock-up van wat ze in gedachten hebben...teken van de tijd dat we te snel teveel willen hebben en dat Eneco niet helemaal in hetzelfde tempo meegaat. Is niet alleen een probleem van Eneco maar meerdere bedrijven hebben hier last van. Risico is dan wel als het te lang duurt je het momentum verliest...of als een concurrent wel de produkten kan leveren je overstapt of een ander produkt koopt. Zag nog een mooi stukje tekst staan in een persbericht...De Toon is in het voorjaar 2012 leverbaar....maar, beter een goed produkt dat nu uit is en beschikbaar is (voor een beperkte groep...) dan iets op de markt brengen wat buggy is en niet goed werkt..
Reputatie 2
Badge
Ik kan me niet herinneren dat klanten gevraagd is welke producten ze graag op de markt zien. Tot de introductie van Toon was ik weinig op Eneco.nl te vinden maar aan mijn gegevens hebben ze kunne zien dat ik in de doelgroep val die wel interesse kan hebben in vernieuwing.zal het stukje ia lezen vanavond en reactie geven.
Reputatie 2
Badge +2
Wanneer men over apps spreekt is het voornamelijk iphone of iPad.
Ik hoop dat het ontwikkelteam ook rekening houd met de Android gebruikers
Reputatie 2
Badge
Ik werk met Apple en daarom spreek ik over een iPad en iPhone maar natuurlijk bedoel ik een tablet of smartphone in het algemeen. 😉
Reputatie 3
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Ik kom nog even terug op jouw idee om een applicatie te maken voor Mijn Eneco (voor op bijvoorbeeld iPhone enz). Omdat ik niet wist of we daar al mee bezig waren, heb ik dat voor je nagevraagd. We zijn er op dit moment nog niet mee bezig, omdat we nu vooral druk zijn met een andere applicatie waarin bijvoorbeeld het termijnbedrag tussentijds kan worden aangepast e.d. We willen in de toekomst ook een Mijn Eneco applicatie maken, maar dat is dus nog even iets voor later.

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge
Het zijn ook maar suggesties. Maar persoonlijk doe ik ontzettend veel via mijn smartphone. bestellen van koffie (aparte app) tot mail en beheer van mijn telefoonrekening en daarbij deels aanpassen van bundels en dergelijke. Mijn Eneco als app zou daarom een mooie komst zijn. Dit geld voor mij persoonlijk. Daarom hoop ik dat iedereen hier zijn of haar suggestie doet  waarna het team bij Eneco kan bekijken wat haalbaar is en wat ook veel mensen haar of zijn interesse heeft.
Reputatie 1
Badge
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu ook ongeveer 4 maanden Toon in huis en ben er erg over te spreken!
Wat ik aleen wel jammer vind is dat je Toon nog niet via een webbrowser kan benaderen.

Is het misschien niet mogelijk om via een webbrowser in Toon te komen (zowel via smartphone al tablet ,computer)   het enige wat je nog nodig heb is het poort nr waar Toon op draait 

Ik zelf heb al gekeken naar het ip adres van toon  maar  de poort 80  en 8080 werken niet heeft iemand een idee of dit is geblokeerd door Eneco of dat het een andere poort moet zijn?

Ik hoor het wel 
Reputatie 2
Badge +2
@Pieterzegwaard : ook al is het een week geleden dat deze reactie geplaatst is : welkom ophet Eneco Forum.

Eneco is op dit moment bezig met de ontwikkeling van Apps voor Toon.
Voor zover ik weet bied Toon zelf geen webservices aan waarmee je kan connecten.
Reputatie 2
Badge +2
@eneco : kunnen jullie al wat meer vertellen over de status van de ontwikkelingen ?
Ik vind eneco wel achterlopen wat betreft apps 
essent  eon en oxxio hebben al een app 
zou zegen dat eneco een van de grooste die wel voor had moeten zijn 
en ook kwa op afstand bediening voor toon 
Zomals essent wel kan met hun thermostaat 
Reputatie 2
Badge
Het was fijn geweest als Toon en de App tergelijketijd uit waren gekomen. Maar net zoals met de introductie van Toon wilde een aantal mensen hem ook direct en zouden hadden mogelijk net als ik het idee dat de app wel later mocht komen. Naast besparen is toon ook wel een beetje een gadget voor me.
Reputatie 1
Badge
bernard wrote:

@eneco : kunnen jullie al wat meer vertellen over de status van de ontwikkelingen ?

@Bernard
We kunnen niet meer vertellen dan dat de app in december verwacht wordt.
Reputatie 2
Badge
Beste Joep,

Ik heb het idee dat Eneco de app gaat uitbrengen en dat iedereen hem direct kan gebruiken en mogelijke fouten dan door iedereen tegelijk worden ontdekt. Wat je ziet in de app store van apple bv is dat veel apps met foutjes direct afgemaakt worden in de recencies. Zou slechte reclame zijn voor eneco. Of gaan er in december eerst een aantal mensen hem testen? Dan zal het nog langer worden voor iedereen hem kan gebruiken?

PS: jullie weten vast wel wat er in gaat komen qua functies. Zet je werkgever opzei en roep het eens naar ons 🙂 haha
Badge

bernard wrote:

@Bernard
We kunnen niet meer vertellen dan dat de app in december verwacht wordt.

Ik neem aan dat dit ook voor de Android app op gaat?
Reputatie 2
Badge
Er wordt rekening gehouden met algemene smartphone tablet merken. Aangezien Android en IOS de grootste zijn zullen deze zeker geschikt gemaakt worden. Wele systeemeisen gesteld worden is onbekend.
Zeer prettig te horen dat de app gaat komen, ben zeker geinteresseerd.
Niet alleen vanuit mijn vakgebied (leverancier security producten) maar zeker mijn technische interesse en het vele gebruik van smartphones is gewoon leuk.

Kortom kom maar op met de testapp en je krijgt gegarandeerd feedback!

Nu kan ik nl al mijn camera's, inbraaksystemen en ook bankzaken via de app doen, dus waarom niet mijn energiebeheer?
Badge
Helaas zie je vaak dat eerst de Iphone prioriteit krijgt waarna de Android app zijn entree krijgt. We zullen zien.

Reageer