Misleidende verkoper. Hoe nu herroepen? | Eneco Community
vraag

Misleidende verkoper. Hoe nu herroepen?

• 18 maart 2019
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb me vandaag door een misleidende energieadviseur een 4-jarig contract aan laten bieden, waarbij hij nooit de periode van 4 jaar heeft genoemd. Ik kwam er pas achter toen deze snelle mannetjes de contractvoorwaarden via email opstuurden.

Mijn eigen schuld, want ik heb te snel dingen ondertekend. Ik zou graag gewoon direct klant blijven bij Eneco.

Ik had al een 1-jarig contract bij Eneco. Kan ik dit nieuwe contract via Eneco herroepen danwel blokkeren? Ik ga liever niet in conclaaf met deze 'adviseur'.

4 Reacties

Het contract wat je per Email hebt ontvangen, daar zit als laatste blz altijd een herroepingspagina bij.
Invullen en klaar is Kees; Eneco geeft je gewoon de wettelijke termijn van 14 dagen.
Ik heb nog niks ontvangen van Eneco, maar wel een aantal contracten met Eneco-logo van de adviseur (zonder herroepingsformulier). Ik kan ervan uitgaan dat de 14 dagen gelden na ontvangst van de email van Eneco? Dat ik dus niet straks een dag bedenktijd heb?

Groeten.
Zodra je een contract krijgt, staat daar een datum op en die datum is leidend voor het 14 dagen herroepen. Zoals eerder gemeld heb je daar wettelijk gezien gewoon recht op.
Reputatie 5
Badge +5
@A.S. Poortinga goed dat je dit meldt. Uiterst vervelend dat je je zo misleid voelt door onze adviseurs. Dit is uiteraard niet het gevoel wat we je willen geven wanneer je een aanbod wordt gedaan. Sorry. Ik heb alvast nagekeken of er een contract is toegezonden, dit is niet het geval. Er zit ook nog een extra controle tussen. Heb je akkoord gegeven door alle handtekeningen/parafen te zetten? Zodra het contract alsnog binnenkomt lees ik dit graag. Dan kan ik het annuleren.

Reageer