Minister Wiebes wil de zorgen over het verdwijnen van de gunstige zonnepanelenregeling wegnemen. | Eneco Community

Minister Wiebes wil de zorgen over het verdwijnen van de gunstige zonnepanelenregeling wegnemen.

• 23 december 2017
  • 12 reacties
  • 453 Bekeken

Vandaag in de Telegraaf

Minister Wiebes (Klimaat) wil de zorgen over het verdwijnen van de gunstige zonnepanelenregeling wegnemen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434505/onduidelijkheid-over-zonnepanelen-moet-weg

12 Reacties

Hoi Mark,

Mooi dat je het deelt.
Ik had het nog niet gelezen.

Als ik de onverkwikkelijke ideeën wat laastst in het oude forum werd genoemd weer in gedachte haal, dan is dit een beter bericht.
Vooral dat hij de onduidelijkheid wil wegnemen.
Na dat eerder bedoelde bericht vond ik het veel onduidelijker geworden.

Maar we zijn er nog niet en ook een minister heeft het niet voor het zeggen. Ik hoopte na Kamp altijd voor betere tijden.
Wat de Kamer gaat doen en dan de termijn 2023.....
Erg vaag alles nog. Afwachten maar weer.
Het blijft nog steeds onduidelijk Ton, maar het is wel te hopen dat Wiebes zijn stem kan gelden in de kamer.

We blijven het volgen
Ik volg het op de voet Mark!
En via het forum houden we elkaar op de hoogte?
Goede zaak.

Ik eens je een fijne Kerst ??Mark.
Zeker weten Ton.

Eveneens hele mooie feestdagen toegewenst
Reputatie 7
Badge +4
Hij wil onduidelijkheid wegnemen, dat betekent niet per se dat de situatie veel gaat verbeteren. Het is niet meer dan logisch dat op termijn deze subsidies worden afgebouwd. De vraag is alleen wanneer.....het zal vanzelf duidelijk worden
We zullen het wel zien tegen die tijd @Toonz

Hij liet donderdagavond in een debat met de Tweede Kamer weten dat hij de regeling niet onaantrekkelijker wil maken.
Hoi Mark,@mpleizr

Net lezende in de krant heb je op de valreep dit nog gelezen:

https://www.btwterugvragenzonnepanelen.nl/btw-zonnepanelen-voor-20-juni-2013.html

Ik heb gelukkig alle BTW retour gehad.
Maar je zal maar net in die periode vallen.
Het gaat soms toch over enkele honderden euties.
Jazeker Ton, Dit speelt al sinds de zomer door uitspraak EU. Nu die deadline afloopt zie je het weer volop terug.
Jazeker Ton, Dit speelt al sinds de zomer door uitspraak EU. Nu die deadline afloopt zie je het weer volop terug.

Ja jij bedoelt de zaak Fuchs.
Maar hier betreft het dus een uitspraak Hoge Raad van afgelopen vrijdag.
De wet stelt geen termijn werd geoordeeld.
En dan geldt dus de normale van 5 jaar.
Ai je hebt gelijk Ton. had het met al die mails erover bewust geen verdere aandacht aan gegeven.

Die termijn is een goede zaak.
Reputatie 5
Badge +6

Ja jij bedoelt de zaak Fuchs.
Maar hier betreft het dus een uitspraak Hoge Raad van afgelopen vrijdag.
De wet stelt geen termijn werd geoordeeld.
En dan geldt dus de normale van 5 jaar.

Kortgeleden heb ik de BTW zonder problemen teruggekregen van onze installatie van panelen op 31-07-2012. Aanvraag vlak voor de 5 jaar grens 🙂 zonder hulp van de Hoge Raad dus.
Klopt Nico staat ook in het artikel.
Maar nu is het een feit en dat geeft een goed rechtsgevoel.

Reageer