Meestgestelde vragen over geldzaken | Eneco Community
Sticky

Meestgestelde vragen over geldzaken

• 2 juli 2018
  • 8 reacties
  • 747 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Op dit forum kun je antwoorden vinden op al je vragen rondom energie. Voor het gemak zetten we hieronder de meestgestelde vragen over geldzaken op een rij. Door op de link te klikken kom je in het betreffende topic terecht, waar je het antwoord vindt. Mocht je aanvullende vragen hebben, plaats vooral een reactie. We helpen je graag!

- Hoe wordt mijn termijnbedrag berekend?
- Wanneer ontvang ik het tegoed van de jaar- of eindnota?
- Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
- Hoe kan ik de waarborg terugvragen?

8 Reacties

Ik heb 4 dagen geleden een van de moderators gevraagd om na te gaan hoe het zit met de overstap boete. Deze zou binnen 2 weken na declaratie vergoed worden. Vandaag, na nog geen reactie te hebben ontvangen, een andere moderator hetzelfde bericht gestuurd.
Weer wachten dus.
Dan had je toch beter in dat topic wat je bedoelt verder kunnen gaan?

https://forum.eneco.nl/geldzaken-89/boete-van-vorige-leverancier-terug-krijgen-11039/index3.html#post211523
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb 4 dagen geleden een van de moderators gevraagd om na te gaan hoe het zit met de overstap boete. Deze zou binnen 2 weken na declaratie vergoed worden. Vandaag, na nog geen reactie te hebben ontvangen, een andere moderator hetzelfde bericht gestuurd.
Weer wachten dus.

@madanski

We hebben al contact met elkaar via een privébericht.

Groet, Audrey
Ja we hebben idd contact via PB's. Maar wil het toch ook graag kwijt aan de rest van de forumleden.
Je gaf namelijk aan dat je een reminder hebt gestuurd ivm de nog niet vergoedde boete.. Echter, 2 dagen na de reminder geen resultaat. Wat is het probleem eigenlijk? Iets simpels als een bedrag overmaken hoeft geen 4 weken te duren. Dus die onzin over 'binnen 2 weken' moeten jullie weglaten. Want dat is dus niet waar. Als iedereen gewoon de gemaakte afspraken nakomt, hoeft dit allemaal niet genoemd te worden.
Vooral niet ervan opkijken als ik de maandpremie niet meer betaal. Dan staat mijn telefoon meteen roodgloeiend en zal ik zeker eea aan brieven krijgen om zsm te betalen. Gewoon heel vervelend dit en ik ben dus duidelijk niet de enige met dit gehannes bij eneco.
Dan had je toch beter in dat topic wat je bedoelt verder kunnen gaan?

https://forum.eneco.nl/geldzaken-89/boete-van-vorige-leverancier-terug-krijgen-11039/index3.html#post211523

Alsof het daarmee sneller opgelost wordt... Heb echt mijn buik vol van organisaties die zo werken. Altijd weer de mooie woorden, maar de mooie daden laten altijd langer dan gepland op zich wachten.
Of het daarmee sneller gaat kan ik over oordelen, maar een moderator die je ook graag verder wil helpen en is wel gebaad met info die al eerder bekend is. 😉
Vandaar mijn welgemeende tip😳😉
Of het daarmee sneller gaat kan ik over oordelen, maar een moderator die je ook graag verder wil helpen en is wel gebaad met info die al eerder bekend is. 😉

Bedankt weer voor de tip.
Maar verder helpen is ver gezocht. Ik vind het zelf ook vervelend dat ik zeikerig overkom, maar afspraken zijn afspraken.
Nu hebben ze plots €50,00 verrekend en moet ik het restant van €18,00 nabetalen.
Er staat dus nog €50,00 open die Eneco nog moet vergoeden aan mij. Wellicht volgende maand? Ik wacht het weer af. Wel een omslachtige en trage manier van werken.
Wat ik ook vervelend vind is dat je niet gewoon met de klantenservice kunt mailen. Alles moet via een moderator en daarom moet je verplicht een account aanmaken. NIet iedereen heeft hier zin in. De andere optie is bellen, maar dat is niet mijn ding. Gewoon een simpele mail...
Reputatie 5
Badge +3

Bedankt weer voor de tip.
Maar verder helpen is ver gezocht. Ik vind het zelf ook vervelend dat ik zeikerig overkom, maar afspraken zijn afspraken.
Nu hebben ze plots €50,00 verrekend en moet ik het restant van €18,00 nabetalen.
Er staat dus nog €50,00 open die Eneco nog moet vergoeden aan mij. Wellicht volgende maand? Ik wacht het weer af. Wel een omslachtige en trage manier van werken.
Wat ik ook vervelend vind is dat je niet gewoon met de klantenservice kunt mailen. Alles moet via een moderator en daarom moet je verplicht een account aanmaken. NIet iedereen heeft hier zin in. De andere optie is bellen, maar dat is niet mijn ding. Gewoon een simpele mail...

Hoi @madanski,

Mocht je een e-mail willen sturen dan kun je dit doen via klantenservice@eneco.com.

Groet, Audrey

Reageer