Meest gestelde vragen | Eneco Community

Meest gestelde vragen

• 2 augustus 2013
  • 18 reacties
  • 9752 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2785 reacties
Op dit forum kun je antwoorden vinden op al je vragen rondom energie. Voor het gemak zetten we hieronder de meest gestelde vragen m.b.t. nota's en contracten op een rij. Door op de link te klikken kom je in het betreffende topic terecht, waar je het antwoord op de vraag zult vinden.

1. Wanneer ontvang ik de jaarnota?

2. Waarom gaat het termijnbedrag omhoog, terwijl ik geld terug krijg op de jaarnota?

3. Waarom is mijn termijnbedrag na de overstap naar Eneco hoger dan voorheen?

4. Mijn 3-jarige contract is afgelopen, wat nu?

5. Wanneer is dubbeltarief voordelig en hoe kan ik het aanvragen?

18 Reacties

Waar vindt ik her opname kenmerk als ik meterstanden wil doorgeven omdat ik per 1 februari Eneco opzeg?
Waar vind ik het opname kenmerk?
Die vind je nergens. Dat opname kenmerk krijg je ongeveer 10 dagen voor het moment dat je de jaarnota krijgt.
Je kan de eindstanden hier vermelden dan bereik je hetzelfde resultaat!
Waar vindt ik her opname kenmerk als ik meterstanden wil doorgeven omdat ik per 1 februari Eneco opzeg?

Wat is hier nu de reden van om exact dezelfde vraag te stellen?
Ik heb hiervoor toch al m'n antwoord gegeven??
Ik heb enige tijd geleden mijn meterstanden telefonische doorgegeven toch blijf ik hierover e.mails ontvangen dat ik mijn meterstanden nog niet heb doorgeven heb eneco daar ook al een keer over gebeld ik vind dit heel vervelend plus dat ik vandaag weer een maandbedrag heb overgemaakt en dan leggen jullie er maar even 40 euro incasso kosten bovenop is alles al niet duur genoeg het is niet eens mijn schuld jullie hebben het maandbedrag zelf teruggestort vorige maand dus ik dacht dat deze betaald was zou het dan ook op prijs stelken om niet die 40euro incassokosten door te berekenen
Vr gr
Ncj hoffman
Als je in Mijn Eneco kijkt wat is dan de datum van opmaak van je jaarnota?
Helemaal niets dus straks makem ze een schatting terwijl ik wel de standen heb doorgegeven
Tja dat is inderdaad nu de vraag.
Helaas zal je nu even tot morgen moeten wachten, totdat een moderator intern even gekeken heeft hoe de status nu is.
Ja ik zal morgen nogmaals bellen
Reputatie 5
Badge +3
Beste N.C.J Hoffman,

Wij hebben je meterstanden op 15 januari 2016 ontvangen. Onze excuses voor de verwarring. De incassokosten van 40 euro van 5 februari 2016 zijn terecht, want we hebben helaas je betaling van januari 2016 te laat ontvangen. De uitbetaling van 23 februari 2016, heeft te maken met het feit dat er op dat moment geen nota nog klaar stond om dit bedrag te verrekenen. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Beetje vreemd. Bedrag afgesproken per mnd....eneco verhoogde het gewoon.
Belde op waarom? Ja we zijn uit gegaan van vorige bewoners.
Dat is knap week van eneco het is namelijk nieuwbouw.
Inmiddels wel goed gekomen...maar snap niet waar het verhaal vorige bewoners vandaan komt
Reputatie 3
Badge +3
maar snap niet waar het verhaal vorige bewoners vandaan komt
Uit dikke duim?
Reputatie 7
Badge +6
Beetje vreemd. Bedrag afgesproken per mnd....eneco verhoogde het gewoon.
Belde op waarom? Ja we zijn uit gegaan van vorige bewoners.
Dat is knap week van eneco het is namelijk nieuwbouw.
Inmiddels wel goed gekomen...maar snap niet waar het verhaal vorige bewoners vandaan komt

@P.L.M.M. van Leijsen,

Ik kan mij voorstellen dat het een apart verhaal is dat wij het verbruik van de vorige bewoners hebben achterhaald terwijl het nieuwbouw is. Sorry voor de verwarring. Wij krijgen de inschattingen door van de netbeheerder en daar baseren wij het termijnbedrag op. Als het van toepassing is dan wordt het historische verbruik doorgegeven van de netbeheerder, maar in dit geval kan dat natuurlijk niet.
Hallo ik heb de toon app opnieuw geïnstalleerd maar nu is mijn certificaat verlopen hoe nu verder? M. V.g. apjm Vd watervliet
Niets doet het, want ze zijn met onderhoud bezig. Dit duurt tot ongeveer 4 uur.
Dit hebben ze ook duidelijk vermeld op het forum.
Wij hebben in ons nieuwe huis een vaste termostaat beneden (begane vloer heeft vloerverwarming) en een draadloze termostaat die we overal kunnen hangen/leggen bijv boven. Is het mogelijk Toon te nemen ipv de vaste beneden?
Wij hebben in ons nieuwe huis een vaste termostaat beneden (begane vloer heeft vloerverwarming) en een draadloze termostaat die we overal kunnen hangen/leggen bijv boven. Is het mogelijk Toon te nemen ipv de vaste beneden?

Dat gaat niet lukken, want Toon®️ kan niet samenwerken met een 2e thermostaat.

Soms is je CV geschikt om 2 aparte thermostaten aan de sluiten op aparte aansluitpunten.
Dan wordt Toon®️ uiteraard niet beïnvloed.

Reageer