Maandelijks Termijnbedrag | Eneco Community
vraag

Maandelijks Termijnbedrag

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Beste eneco,

Ik heb een vraag over de maandelijkse nota die voldaan moeten worden. Sinds ruim een maand ben ik nu klant bij Eneco en de opbouw van mijn termijnbedrag ziet er zo uit:

Opbouw van uw termijnbedrag
Uw termijnbedrag wijzigen
Elektriciteit€ -6,95
Gas€ 29,95
Uw huidige termijnbedrag € 23,00

Dit zijn mijn producten:
Garantieprijs Ecostroom lente 12 tot 010715 
Garantieprijs gas lente 12 tot 010715

Is het termijnbedrag (€23.00) wat ik per maand moet betalen of wordt dit verrekend met de vaste kosten van mijn producten? 

groet,

N.J. Slomp

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo nslomp,

Welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste forum 'Servicevragen'. Ook heb ik voor de duidelijkheid het onderwerp van je bericht aangepast naar 'Maandelijks Termijnbedrag'.

Het termijnbedrag bij ons bedraagt nu 23 euro voor de levering van gas en elektriciteit. Met de 'vaste kosten' bedoel je denk ik de transportkosten? Die betaal je apart aan de netbeheerder Liander. Het termijnbedrag van 23 euro is een schatting van ons, op basis van de verbruiksgegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen. In januari 2013 ontvang je de eerste jaarnota van ons. Ik raad je aan om rondom september 2012 de meterstanden telefonisch aan ons door te geven met het verzoek je termijnbedrag te laten herberekenen. We kunnen dan aan je verbruik zien of het termijnbedrag van 23 euro toereikend is of moet worden aangepast om een bijbetaling op de jaarnota te voorkomen of te beperken.

Weet je zo genoeg over je termijnbedrag bij ons?

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Bedankt voor je reactie. Ik weet nu hoeveel ik per maand moet betalen. Mijn vraag hiervoor was meer gestuurd uit verbazing aangezien de kostenindicatie die bij het kiezen van een product wordt gegeven veel hoger is.
Dit is een voorbeel van een 'vast' product op basis van twee personen:

Ecostroom en gas 2 jaar vast
  • Een vaste, scherpe energieprijs
  • 100% groene stroom
  • Stroom uit wind, water en biomassa
Kostenindicatie:·        
€ 85,53 p/mnd·        
Exclusief netwerkkosten€ 33,89 p/mnd

Net zoals bij mijn product was de kostenindicatie rond 85 euro, die bij mij nu dus ineens 23 is. Hierdoor mijn verbazing, terecht?

Groet,
Nordin 
Reputatie 5
Badge +3
Beste Nordin,

Het huidige termijnbedrag is inderdaad aan de lage kant, dus je verbazing hierover begrijp ik. Vandaar ook mijn advies om dit in ieder geval in september 2012 te laten herberekenen aan de hand van meterstanden. Wij beschikken nu nog niet over verbruiksgegevens om een goede schatting mee te maken. Het is natuurlijk wel mogelijk om nu op voorhand het termijnbedrag al wat te verhogen naar een reëler termijnbedrag. Je kunt bij mij aangeven welk bedrag je in gedachten hebt, dan kijken we in september 2012 graag wat gerichter naar je verbruik en een passend termijnbedrag. Vind je dat een goed idee?

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Alvast een beetje verhogen lijkt mij verstandig. Als we er €50,00 per maand van maken hoef ik achteraf in ieder geval niet bij te betalen. Dan kijken we inderdaad in september wel wat reeël is. Als jij dit zou willen regelen is dat geweldig.

Groet,
Nordin
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Nordin,

Ik heb het termijnbedrag voor je aangepast naar 50 euro. Je ontvangt hiervan ook schriftelijk een bevestiging van ons. Ik hoop dat het zo in orde is voor je en we kijken graag in september 2012 nog een keer met je mee.
Hallo allemaal,

ik woon pas geleden op mezelf en ben per 18-03-2013 klant bij eneco. Ik zie net op mijn eneco tot mijn grote verbazing staan dat ik een termijn bedrag moet betalen van €1336!!!!!!! Komt dit omdat ik mijn meterstanden pas vandaag heb doorgegeven en nog niet verwerkt is. Kan iemand mij hierbij helpen en antwoord geven op mijn vraag,

groet, 

Tun
Hallo allemaal,

ik woon pas geleden op mezelf en ben per 18-03-2013 klant bij eneco. Ik zie net op mijn eneco tot mijn grote verbazing staan dat ik een termijn bedrag moet betalen van €1336!!!!!!! Komt dit omdat ik mijn meterstanden pas vandaag heb doorgegeven en nog niet verwerkt is. Kan iemand mij hierbij helpen en antwoord geven op mijn vraag,

groet, 

Tun

Hallo Tun,

Die iemand zal Eneco zijn.
Als het goed is zal morgen tijdens kantooruren een moderator contact met je opnemen en je ongetwijfeld uitleggen wat er in de administratie is verwerkt.
Je kan morgen voor de zekerheid ook nog een pb sturen naar Kelly, die op het topic hier ook al reacties heeft geplaatst.
Reputatie 4
Badge +1
@Tuntun,

Goed dat je je vraag aan ons stelt over het termijnbedrag. Het termijnbedrag is erg hoog vastgesteld en ik zie dat dit het gevolg is van een fout aan onze kant. Ik bied je hiervoor onze excuses aan. Ik stel voor om je termijnbedrag te verlagen. Voor ik actie onderneem, verneem ik graag of je zelf een termijnbedrag in gedachten hebt.

Groet,
Mike
Hoi Mike,

Snelle reactie zeg en goeie oplossing!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Tuntun,

Heb je mijn vorige bericht gelezen? Ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen.

Groet,
Mike
dag mike,

Mijn excuus voor de late reactie. Dit is inmiddels al telefonisch opgelost met eneco. Het was idd een fout van eneco. Mijn termijnbedrag is inmiddel al aangepast( veel lager natuurlijk)

maar toch bedankt voor je inzet.

gr,

Tunay
Reputatie 4
Badge +1
Super, goed om horen dat het is opgelost.

Groet,
Mike
Beste Eneco,

Ik heb een brief ontvangen betreffende bevestiging termijnbedrag. Deze is o.b.v. het verbruik van de vorige gebruiker op dit adres vastgesteld. Het termijnbedrag bedraagt €165,-. Dat vind ik wat aan de hoge kant. Vooral als je in aanmerking neemt dat ik alleen op dat adres woon en het een twee-kamerappartement betreft. Ik kan het termijnbedrag aanpassen naar 20 euro minder. Zelf dacht ik het maandbedrag op €50,- te stellen. Kunnen jullie dat aanpassen voor me. Graag nog voor er het door jullie vastgestelde bedrag wordt afgeschreven. Alvast dank.
Wat ik altijd adviseer ik nu meteen de standen per week of per maand bij te houden.
Nu meteen de maximale korting nemen en dan zal Eneco na bv 3 maanden in overleg met je het maandbedrag op basis van een jaarverbruik beter kunnen bepalen.

Je kan dit allemaal op het forum regelen.
Reputatie 4
Badge
Van 165euro naar 50euro is wel een groot verschil.
Een vriendin van mij is vorig jaar verhuist, en had hetzelfde probleem. Ze had het termijnbedrag verlaagd en moest dit jaar 700 euro bijbetalen. Houd dus goed je meterstanden in de gaten.
Reputatie 7
Badge +7
ja dat is wel een erg groot verschil van 165 naar 50 eurie,s
zou dan beginnen met 100 euro of zo
Reputatie 4
Badge
ja dat is wel een erg groot verschil van 165 naar 50 eurie,s
zou dan beginnen met 100 euro of zo

Precies, en dan een maandje of ...? de meterstanden bijhouden.
Mocht het hoger uitvallen dan 50 euro is het verschil toch iets kleiner en fijner.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Fikriya,

Bedankt voor jouw bericht! Ik zie dat de andere forumleden je ook al een eind op weg hebben geholpen. Een verlaging naar 50 euro is inderdaad behoorlijk. Ook voor een 2 kamer appartement is dit aan de lage kant bij afname van gas én elektriciteit. Mijn advies is om het termijnbedrag de komende maanden te verlagen naar 100 euro. Na ongeveer 3 maanden kun je dan de actuele meterstanden doorgeven, zodat we een duidelijker beeld hebben van jouw werkelijke energieverbruik. Indien nodig kunnen we dan opnieuw het termijnbedrag bijstellen.

Ik zie jouw reactie hierop graag tegemoet.

Groet,
Mike, Eneco
Kijk dat is dus in lijn met met voorstel!
Dat blijkt nog altijd de beste remedie, dan kan je aan Eneco zichtbaar maken hoe het verloopt en wordt je uiteindelijke voorschot prima afgestemd op je jaarverbruik!

Reageer