Maandbedrag | Eneco Community
beantwoord

Maandbedrag

• 11 april 2016
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

In mijn garagebox is een meter en energie aanwezig.
Het verbruik is ongeveer 15 kw per JAAR.
Hiervoor betaal ik nu 26 euro per MAAND.
Is dit juist?
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 15:18

Hallo @J.W.P.G. van Liempdt,

Ik snap jouw verbazing over de stijging van de kosten voor het stroomverbruik in jouw garagebox. Hopelijk heeft de link die @Brandje in zijn eerste reactie plaatste, één en ander opgehelderd.

Verder is het goed om te weten dat de Vermindering Energiebelasting Laag per 1 januari 2015 is afgeschaft, een maatregel genomen door de overheid. Deze korting, ook wel Heffingskorting genoemd, bedroeg voor het laatst (in 2014) in totaal 144,74 euro. Doordat deze korting niet meer wordt toegepast, houden we hier ook rekening mee in de berekening van jouw voorschotten.

Jouw netbeheerder Stedin kan je meer vertellen over de mogelijkheden tot verlaging van de capaciteit van jouw aansluiting in de garagebox. Als ik me niet vergis, valt jouw huidige al onder het laagste capaciteitstarief. Maar zeker het navragen waard, je bereikt Stedin rechtstreeks via 088 896 3963.

Groet,

Rodney
Bekijk origineel

5 Reacties

Lees dit ook even:

https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/energie-garage-5534

Ik neem aan dat het nog van toepassing is.
Je kan dan misschien capaciteitsverlaging aanvragen.
Dank Brandje, de aansluiting is er al tientallen jaren en altijd werd er een klein bedrag voor gevraagd.
Dat varieerde altijd zo rond de 10 euro per maand en dat was nog te behappen.
Nu is het plotseling 26 euro per maand.
De stroomprijs per Kwh is dan rond de 20 euro per Kwh.
Capaciteitsverlaging ,wat dat ook betekent, bepaalt dat de prijs?
Dank voor Uw reactie.
Ja dat moet haast wel, want nu is het voor een standaard capaciteitsaansluiting (3x25 amp) stroom; of te wel de netwerkkosten; €242 per jaar.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo @J.W.P.G. van Liempdt,

Ik snap jouw verbazing over de stijging van de kosten voor het stroomverbruik in jouw garagebox. Hopelijk heeft de link die @Brandje in zijn eerste reactie plaatste, één en ander opgehelderd.

Verder is het goed om te weten dat de Vermindering Energiebelasting Laag per 1 januari 2015 is afgeschaft, een maatregel genomen door de overheid. Deze korting, ook wel Heffingskorting genoemd, bedroeg voor het laatst (in 2014) in totaal 144,74 euro. Doordat deze korting niet meer wordt toegepast, houden we hier ook rekening mee in de berekening van jouw voorschotten.

Jouw netbeheerder Stedin kan je meer vertellen over de mogelijkheden tot verlaging van de capaciteit van jouw aansluiting in de garagebox. Als ik me niet vergis, valt jouw huidige al onder het laagste capaciteitstarief. Maar zeker het navragen waard, je bereikt Stedin rechtstreeks via 088 896 3963.

Groet,

Rodney
Dank voor al de wijze woorden en adviezen.
Inderdaad is er een aansluiting van 3x25Ampere en dat is niet te veranderen in een "oude"aansluiting van 1x25Ampere volgens de aardige juffrouw van Stedin.
Dit betekent dat je moet accepteren voor een verbruik van 15 KWh per jaar , 26 euro per maand te betalen.
Meter verzegelen of weghalen is gratis en dan een batterij-ledlamp voor de donkere situaties als verlichtingsbron aanschaffen.
Men zal dus moeten kiezen.

Reageer