Klantenservice/Jaarnota | Eneco Community
vraag

Klantenservice/Jaarnota

• 22 februari 2013
  • 32 reacties
  • 2855 Bekeken

Goedemorgen,

Ik wilde via de klantenservice een vraag stellen over onze jaarnota om te vragen of we deze in termijnen mogen betalen.
Maar deze pagina doet het niet. Kan ik via een emailadres contact opnemen met de klantenservice?

Met vriendelijke groet,
Angelique

32 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Avalon,

Welkom op het forum!

Wat voor probleem ondervindt je met het contactformulier op de website? Eneco heeft geen ander e-mailadres voor soortgelijke vragen. Je kunt mij ook een privé bericht sturen met je verzoek. Dit kan door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie 'privébericht'.

Groet, Kelly
hallo ik had even een vraagje

ik krijg geld terug van me jaarnota
ma nu ging ik kijken bij me nota.s en zag staan 20-2-13 door ons te
ontvangen...... en dan het bedrag maar daar staat ook bij betaalt/ ontvangen
ma ik heb nog niets ontvangen of begrijp ik het misschien verkeert
mvg drost
Reputatie 3
Badge
Staat erbij wanneer geld wat ontvangen of betaald moet worden verekend wordt? vaak is dit ongeveer 2 weken dacht ik.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo nelissa,

We hebben 20 februari 2013 het tegoed aan je overgemaakt. Heb je het inmiddels ontvangen?
Ik zou grag willen weten wanneer ik mijn jaarnota ontvang. Onder MijnEneco kan ik niet naar het tabje jaarnota dan krijg ik een foutmelding. Ook via het contactformulier kan ik geen contact opnemen, hier ontvang ik ook een foutmelding! Vandaar nu via deze weg! 

Ik hoor het graag! 

Gr, Kim van Oosten
Reputatie 4
Badge +1
Halllo Kim,

We maken de jaarnota rond de 26e van deze maand. Je kunt de jaarnota dus op korte termijn tegemoet zien!

Wil je mij aangeven tegen welke foutmeldingen je aanloopt? Dan geef ik dit door aan de beheerders van onze website.

Groet,
Mike
Beste Mike, 

Bedankt voor de snelle reactie! 

Het lijkt erop of de foutmeldingen weer zijn opgelost! Ik kan dus niet aangeven welke foutmelding hij geeft 😉!

Gr, Kim  
Reputatie 4
Badge +1
Klopt! Kort na je bericht hoorde ik dat er wat problemen waren, waar we inmiddels aan werken.

Groet,
Mike
Goededag.
Ik heb een vraag over mijn jaarnota.
Mijn totale kosten voor energieverbruik zijn 156.50, maar ik moet in totaal nog 288.75 bijbetallen. Hoe kom dat?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Cezary,

Welkom op ons forum! Begrijpelijke vraag. Ik heb de jaarnota bekeken en leg graag het volgende aan je uit.

De totale energiekosten bedragen inderdaad 156,50 euro voor elektriciteit. Maandelijks heb je bij ons een termijnbedrag betaald voor gas, elektriciteit en het huurapparaat van in totaal 83 euro. Voor elektriciteit is in het termijnbedrag echter een negatief bedrag van 26,45 euro verwerkt. Dat gebeurt wanneer er een relatief laag elektriciteitsverbruik wordt verwacht. De vermindering energiebelasting is dan hoger dan de kosten voor het verbruik, wat een negatief saldo oplevert.

De opbouw van het termijnbedrag zag er als volgt uit:
Huurapparaat: 12,51 euro
Windstroom: -26,45 euro
Gas: 96,94 euro
Totaal: 83 euro

Op de jaarnota voor elektriciteit is het negatieve termijnbedrag (zie bladzijde 2, bij specificatie reeds in rekening gebrachte termijnbedragen) verwerkt. Het bedrag van 132,25 euro wordt daardoor opgeteld bij de verbruikskosten van 156,50 euro in plaats van in mindering gebracht.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat dit verwarrend is. Excuses daarvoor. De jaarnota voor gas wordt binnen enkele dagen gemaakt. Hierop zul je zien dat we maandelijks 96,94 euro verrekenen met de verbruikskosten, terwijl je maandelijks 83 euro hebt betaald. Op die manier wordt het verschil op de jaarnota voor gas rechtgetrokken.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is voor je.

Groet, Kelly
Hartelijk bedankt voor Uw antwoord.

Maar ik begrip het niet helemaal.
Betekent dat dus dat ik heb niets in dit jaar voor stroom betaald. Mijn totale kosten incl. huurapparaat, administratie kosten etc. zijn 156,50.
Dus als ik niets betaald heb, moet ik dan nog 156,50 bijbetalen, toch? Klinkt logisch.
Maar volgens jullie, moet ik 368,75 euro betalen voor 1048 kWh elektriciteit, lijkt me heel duur..

Waarom dan nog 132,25 wat ik niet betaald heb? Volgens deze lijn van denken in volgende jaarnota moet ik nog meer bijbetalen, wand mijn nieuwe termijnbedrag is nu -29,45, in plaats van -26,45 dus op eind heb ik nog meer op min...
Hoi Cezary,

Nou als je het niet erg vind volg ik even dit draadje.
Ik kan er geen touw aan vast knopen en ben nieuwsgierig naar de berichten a.s. maandag van Kelly.
Reputatie 5
Badge +3
Hartelijk bedankt voor Uw antwoord.

Maar ik begrip het niet helemaal.
Betekent dat dus dat ik heb niets in dit jaar voor stroom betaald. Mijn totale kosten incl. huurapparaat, administratie kosten etc. zijn 156,50.
Dus als ik niets betaald heb, moet ik dan nog 156,50 bijbetalen, toch? Klinkt logisch.
Maar volgens jullie, moet ik 368,75 euro betalen voor 1048 kWh elektriciteit, lijkt me heel duur..

Waarom dan nog 132,25 wat ik niet betaald heb? Volgens deze lijn van denken in volgende jaarnota moet ik nog meer bijbetalen, wand mijn nieuwe termijnbedrag is nu -29,45, in plaats van -26,45 dus op eind heb ik nog meer op min...

Hallo Cezary,

Het is ook lastig, maar je hebt het aardig goed begrepen. In feite heb je voor elektriciteit géén voorschot aan ons betaald, want we hebben een negatief bedrag van 26,45 euro per maand berekend voor elektriciteit. De totale kosten voor elektriciteit (overigens exclusief het huurapparaat) bedragen 156,50 euro. Omdat we een negatief saldo van 26,45 euro in het termijnbedrag hebben verwerkt (eigenlijk dus een teruggave), betaal je dat op deze jaarnota voor elektriciteit aan ons terug.

De verbruikskosten voor 1048 kWh bedragen 156,50 euro maar daarnaast vorderen we het tegoed uit het termijnbedrag van 26,45 per maand (132,25 euro in totaal) bij je terug. Daarmee komt het totale saldo op de jaarnota uit op 368,75 euro te betalen. Dit is qua facturatie natuurlijk niet correct, want je hebt natuurlijk maandelijks geen 26,45 euro van ons ontvangen, je hebt ons 83 euro per maand betaald. Op de jaarnota voor gas trekken we dit dan ook recht. Hierop zullen we meer verrekenen dan je daadwerkelijk hebt betaald, zodat de verrekende termijnbedragen uiteindelijk qua saldo kloppen.

Je ontvangt de jaarnota voor gas en elektriciteit op 2 aparte momenten omdat je in jouw woonplaats 2 verschillende netbeheerders hebt. 1 voor gas en 1 voor elektriciteit. Als je van ons een jaarnota zou ontvangen waarop we zowel elektriciteit als gas in rekening zouden brengen, dan zou je niets merken van het negatieve bedrag voor elektriciteit in het termijnbedrag. Het extra bedrag voor gas heft dit dan namelijk direct op. Omdat je nu alleen de jaarnota voor elektriciteit ontvangt, valt deze te hoog uit door het verrekenen van een negatief bedrag. Weliswaar wordt dit op de jaarnota voor gas rechtgetrokken.

Voor elektriciteit is nu opnieuw een negatief termijnbedrag (-29,00) vastgesteld, dit aan de hand van het verwachte jaarverbruik voor elektriciteit. Op de jaarnota voor gas stellen we ook voor gas een nieuw termijnbedrag vast. Het totale termijnbedrag wat we in rekening brengen, komt overeen met de verwachte totale kosten voor gas, elektriciteit en het huurapparaat samen.

Ik begrijp dat bovenstaande waarschijnlijk best lastig is. Ik hoop dat het na mijn uitleg wel wat duidelijker voor je is. Zoals gezegd is het termijnbedrag voor elektriciteit een negatief bedrag omdat je naar verwachting over een volledig verbruiksjaar meer geld terugontvangt aan 'vermindering energiebelasting' dan dat je aan verbruikskosten moet betalen. Een termijnbedrag van 83 euro is volgens ons dan ook voldoende om de totale verbruikskosten te dekken of een bijbetaling mee te beperken, echter omdat we beide producten nu apart afrekenen, valt het negatieve termijnbedrag voor elektriciteit tijdelijk in je nadeel. Dit wordt binnen enkele dagen rechtgetrokken op de jaarnota voor gas. Deze nota zal dan ook voor meer opheldering zorgen.

Groet, Kelly
ik zou 7 dec mijn jaarnota ontvangen volgens mijn eneco na 2x gemaild en een slecht antwoord van se klantenservice, namelijk dat ik maar gewoon moest afwachten en ze niets weten over een datum heb ik nu 3 weken later nog steeds geen jaarnota, hoe zit dat?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo hattem,

Vervelend dat je nog steeds wacht en dat er nog geen duidelijk is gegeven. Ik ga er mee aan de slag en ik informeer je zo snel mogelijk.

Groet,
Mike
Hallo hattem,

Vervelend dat je nog steeds wacht en dat er nog geen duidelijk is gegeven. Ik ga er mee aan de slag en ik informeer je zo snel mogelijk.

Groet,
Mike

Dat zou erg fijn zijn, wil graag weten waar ik aan to ben.
Fijne feesdagen toegewenst en ik zie het antwoord graag tegemoet.
mvg
Reputatie 4
Badge +1
Hallo hattem,

De jaarnota is inmiddels gemaakt 🙂 Je kunt deze inzien via Mijn Eneco.

Groet,
Mike
Hallo Mike,
Ik had het gezien, dank je wel voor je snelle schakelen.
Echter staan er verkeerde beginstanden op, ik heb inmiddels een correctie aangevraagd.
Ik heb eventueel een getekend document van heijmans vastgoed met de beginstanden, deze is zowel door mij als door de aannemer ondertekend.
Waar kan ik dat eventueel naartoe mailen?
Groet
Reputatie 4
Badge +1
Hallo hattem,

Mocht dat nodig zijn, ontvang je hierover bericht. Je kunt altijd bijlages toevoegen bij het invullen van het vragenformulier op eneco.nl.

Groet,
Mike
ok dan wacht ik het nu eerst even af, hartelijk dank voor alle hulp en een fijne jaarwisseling toegewenst!
Hoi hattem,

De zaak is voorlopig onder controle lees ik.
Snel de reacties op het forum he?
Ook voor jou een fijne jaarswisseling toegewenst!
Ik heb toch nog een vraag, want er is nu wel een correctienota gemaakt, maar niet met de juiste gegevens die ik als laatst op 26 december heb doorgegeven.
Wordt dit alsnog gedaan, of hoe gaat dit in zijn werk?!
Even afwachten tot maandag als er een moderator reageert, dan pakt die je vraag wel op.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo hattem,

Je verzoek is nog niet verwerkt. De correctie die je hebt aangevraagd op de beginmeterstanden, is dan ook nog niet zichtbaar. Is de gemaakte correctie die je nu wel al kunt inzien duidelijk voor je? Zo niet, laat het dan even weten. Ik voorzie je dan graag van een toelichting.

Groet,
Mike
hartelijk dank wederom voor de snelle reactie en verder is alles duidelijk...nog een vraag kan er een handleiding van de slimme meter naar mij gemaild worden?
Ik wacht de nieuwe correctie af en complimenten voor dit forum!

Reageer