Klacht over jaarnota | Eneco Community
vraag

Klacht over jaarnota

Op januari 2019 ontving ik tot mijn schrik een jaarafrekening energie. Hieruit blijkt dat ik 1965,43 euro zou moeten bijbetalen.
Ik ben het hier niet mee eens en zal u uitleggen waarom ik het hier niet mee eens ben.
Mijn verbruik van 01 december 2017 tot 23 januari 2018 zou 12 x hoger zijn dan mijn verbruik in de periode vanaf 23 januari 2018 tot en met 10 december 2018. In de tweede periode van het jaar zou ik 986 kWh hebben gebruikt, een normaal verbruik. In het eerste periode (10200 kWh) 12 x zoveel.
Dit klopt niet. Om deze reden heb ik het vermoeden dat de oude meter echt kapot was.

En nu ik moet stuur fotometerstand stuuren, maar ik weet het niet op welke adres email.

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
M.A. Steczyna wrote:

Op januari 2019 ontving ik tot mijn schrik een jaarafrekening energie. Hieruit blijkt dat ik 1965,43 euro zou moeten bijbetalen.
Ik ben het hier niet mee eens en zal u uitleggen waarom ik het hier niet mee eens ben.
Mijn verbruik van 01 december 2017 tot 23 januari 2018 zou 12 x hoger zijn dan mijn verbruik in de periode vanaf 23 januari 2018 tot en met 10 december 2018. In de tweede periode van het jaar zou ik 986 kWh hebben gebruikt, een normaal verbruik. In het eerste periode (10200 kWh) 12 x zoveel.
Dit klopt niet. Om deze reden heb ik het vermoeden dat de oude meter echt kapot was.

En nu ik moet stuur fotometerstand stuuren, maar ik weet het niet op welke adres email.

Hallo @M.A. Steczyna,

Goed dat je ons via het forum hebt gevonden. Ik kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent van de jaarnota. Ik zie dat er op 18 februari 2019 contact met ons opgenomen is. We hebben hierin gevraag om op zoek te gaan naar het opleveringsrapport. Je kunt ook hieraan ook foto's toevoegen. Beschik je al over deze gegevens? Je kunt dit dan doormailen naar klantenservice@eneco.com.

Het lijkt er niet op dat de meters defect zijn, maar er onduidelijkheid is over de beginstanden van de oude meters.

Groet, Audrey
Hallo @Audrey,
Ik kreeg deze reactie van stedin op mijn e-mail vandaag.

Naar aanleiding van het gesprek met de medewerkster klantenservice bericht ik het volgende:
Per 15/12/2015 wordt de vorige klant uitgehuisd met een berekende stand van 92470.
Ruim 1 jaar later op 12/12/2016 wordt u door Eneco ingehuisd met dezelfde stand van 92470.

Vervolgens komt een monteur van Stedin op 2/10/2017 de meterstand bij u opnemen.
De stand door de monteur genoteerd was 3029. Hierdoor ontstaat een positief verbruik van 10559.
Dit verbruik is eigenlijk ontstaan in de periode 19/10/14-2/10/17. Want in deze periode hebben wij alleen maar berekende en geschatte standen. Eneco had dit verbruik met de vorige leverancier moeten verrekenen.
Dit is kennelijk niet gebeurd en om dit te compenseren wordt er door Eneco een klant stand ingediend per 1/12/17 van 93233. Door deze stand ontstaat er een negatief verbruik van -9796.
Het positief verbruik van +10559 en -9796 wordt hiermee in uw leveringsperiode nagenoeg gecompenseerd.

Vervolgens komt onze monteur de meter wisselen op 22/1/2018 en wordt er een stand genoteerd van 3433. Er is ook een foto van deze wisselstand.
Door deze stand ontstaat er weer een positief verbruik van 10200 die de leverancier met de voorgaande leverancier zou kunnen gaan verrekenen.

Ik zie een fout gemaakt door deze werknemer, gemaakt op 2-10-2017 met meterstand 3029, want ik zie later op 1-12-2017 meterstand 93233 en mijn eerste stand meterstand was 92470 wanner ik kom daar wonnen.
Reputatie 5
Badge +3
M.A. Steczyna wrote:

Hallo @Audrey,
Ik kreeg deze reactie van stedin op mijn e-mail vandaag.

Naar aanleiding van het gesprek met de medewerkster klantenservice bericht ik het volgende:
Per 15/12/2015 wordt de vorige klant uitgehuisd met een berekende stand van 92470.
Ruim 1 jaar later op 12/12/2016 wordt u door Eneco ingehuisd met dezelfde stand van 92470.

Vervolgens komt een monteur van Stedin op 2/10/2017 de meterstand bij u opnemen.
De stand door de monteur genoteerd was 3029. Hierdoor ontstaat een positief verbruik van 10559.
Dit verbruik is eigenlijk ontstaan in de periode 19/10/14-2/10/17. Want in deze periode hebben wij alleen maar berekende en geschatte standen. Eneco had dit verbruik met de vorige leverancier moeten verrekenen.
Dit is kennelijk niet gebeurd en om dit te compenseren wordt er door Eneco een klant stand ingediend per 1/12/17 van 93233. Door deze stand ontstaat er een negatief verbruik van -9796.
Het positief verbruik van +10559 en -9796 wordt hiermee in uw leveringsperiode nagenoeg gecompenseerd.

Vervolgens komt onze monteur de meter wisselen op 22/1/2018 en wordt er een stand genoteerd van 3433. Er is ook een foto van deze wisselstand.
Door deze stand ontstaat er weer een positief verbruik van 10200 die de leverancier met de voorgaande leverancier zou kunnen gaan verrekenen.

Ik zie een fout gemaakt door deze werknemer, gemaakt op 2-10-2017 met meterstand 3029, want ik zie later op 1-12-2017 meterstand 93233 en mijn eerste stand meterstand was 92470 wanner ik kom daar wonnen.

Bedankt voor je reactie @M.A. Steczyna, heb je deze fout ook aan je netbeheerder doorgegeven?

Groet, Audrey
Ja, aan mijn netbeheerder is ook slecht meterstand staan.
Hallo @Audrey,
Wat is mijn situatie nu na deze e-mail van stedin?
Reputatie 5
Badge +5
@M.A. Steczyna Stedin hoort ons zelf te informeren hierover via de daarvoor bestemde route. Dit is de reden dat het verzoek is blijven liggen tot nu. Ik zal de route inkorten door een verzoek te sturen naar onze afdeling correctie. Binnen maximaal 5 werkdagen zal er antwoord en correctie volgen.
Hallo @Erica Dank u voor de informatie en uw reageren. Ik wacht voor de corretie antworden.
Met vriendelike groet,
M.A Steczyna
Reputatie 5
Badge +5
@M.A. Steczyna zoals je naar alle waarschijnlijkheid al gemerkt hebt ondertussen, is het correctieverzoek afgehandeld. Dit heeft geresulteerd in een teruggave van €143,01. Dit bedrag hebben wij aan u uitgekeerd op 11/03/2019. Ik vertrouw erop dat alles hiermee naar wens is afgehandeld.
Hello @Erica,
Ja, ik heb op email correctienota ontvangen.
Ik heb dit bedrag nog niet op miijn rekening ontvangen.
Reputatie 5
Badge +3
M.A. Steczyna wrote:

Hello @Erica,
Ja, ik heb op email correctienota ontvangen.
Ik heb dit bedrag nog niet op miijn rekening ontvangen.

Hoi @M.A. Steczyna,

Wij hebben gister het resterende tegoed naar je rekening overgemaakt. Wil je je rekening controleren?

Groet, Audrey
Hallo, ja ik kijk naar mijn rekening, ik heb dit bedrag ontvangen. Dank jullie voor helpen.
Reputatie 5
Badge +5
@M.A. Steczyna meer dan graag gedaan natuurlijk. Heel fijn dat het bedrag nu ook op jouw rekening zichtbaar is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen