Jaarrekening | Eneco Community
vraag

Jaarrekening

• 21 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 436 Bekeken

Hallo allemaal,
Eerst wat gegevens, misschien niet/wel relevant?
Sinds 14 Oktober 2014 overgestapt van Dong naar Eneco.
20 Nov. 2014 Toon besteld, 26 Nov. 2014 geplaatst.
26 Nov. 2014 Slimme meters besteld, 19 Jan. 2015 slimme meters geplaatst.
Het jaarverbruik voor 2015 is door Eneco ingeschat n.a.v. mijn opgave van soort woning, bouwjaar, gezin samenstelling enz. (stroom: 3072 Kwh. En gas : 1344m3 per jaar).
Via het Toon-display probeer ik vanaf de installatiedatum te bezuinigen op energie verbruik.
Op het display krijg ik elke maand onder het duimpje het minder verbruik te zien dan het ingeschatte verbruik.
T.w.
Okt. 2014 € 85,- Apr. 2015 € 31,-
Nov. 2014 € 182,- Mei 2015 € 35,-
Dec. 2014 € 136,- Juni 2015 € 27,-
Jan. 2015 € 190,- Juli 2015 € 20,-
Feb. 2015 € 14,- Aug. 2015 € 27,-
Mrt. 2015 € 23,- Sep. 2015 € 41,-
Nu geeft de jaarafrekening aan dat ik € 83,77 moet bijbetalen en dat het maandbedrag van € 164,50 naar € 186,- per maand gaat!
Er is hierdoor voor mij geen touw aan vast te knopen!
Ik heb een week geleden ook via “vraag het aan Emma” deze vraag gesteld, maar nog niets vernomen!
Wie kan s.v.p. e.e.a. uitleggen??

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Johnnyboy,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. De standen op de jaarnota zijn geschat, ik vraag een correctie voor je aan. We hebben in de week van het ophalen geen standen kunnen ophalen uit het CAR. Ik zie nu wel standen van de laatste paar dagen, je jaarnota gaat hierdoor lager uitvallen.

Groet,

Folkert

Hoi Johnnyboy,

Folkert heeft uiteraard het antwoord al gegeven, maar toen ik al jouw gegevens doornam, dacht ik meteen, uit nergens blijkt dat je de begin en eindstanden hebt gecontroleerd.
Dat is m.i. het allereerste wat je toch doet?
Ook is het slim je standen bij te houden, zodat je in enkele tellen kan zien bij een afwijkende jaarnota wat er aan de hand is!
Beste Johnnyboy,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. De standen op de jaarnota zijn geschat, ik vraag een correctie voor je aan. We hebben in de week van het ophalen geen standen kunnen ophalen uit het CAR. Ik zie nu wel standen van de laatste paar dagen, je jaarnota gaat hierdoor lager uitvallen.

Groet,

Folkert

Hallo Folkert, bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag. Ik zie de correctie op mijn jaarnota wel verschijnen!:)
Vr.Gr. Johnnyboy

Hoi Johnnyboy,

Folkert heeft uiteraard het antwoord al gegeven, maar toen ik al jouw gegevens doornam, dacht ik meteen, uit nergens blijkt dat je de begin en eindstanden hebt gecontroleerd.
Dat is m.i. het allereerste wat je toch doet?
Ook is het slim je standen bij te houden, zodat je in enkele tellen kan zien bij een afwijkende jaarnota wat er aan de hand is!

Ja Brandje, ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden maar heb dus twee belangrijke dingen over het hoofd gezien : de begin en eindstanden.(begin standen stonden op nul, waren nieuwe meters).
Dank je wel voor de goede tip!
Gr. Johnnyboy

Reageer