Jaarnota versus correctienotie | Eneco Community
beantwoord

Jaarnota versus correctienotie

• 28 oktober 2015
  • 44 reacties
  • 948 Bekeken

Toon eerste bericht

44 Reacties

Reputatie 3
Badge
We zitten ook al 2 uur na mijn berichtje 😉
Reputatie 7
Badge +6
@India,

Balen om te vernemen dat de meter defect was en je afgerekend wordt op een niet kloppend verbruik!
Ik zie dat we naar aanleiding van het telefonische contact verder zijn gegaan om de correctienota op te maken. We hebben gekeken of we het huidige bedrag van de jaarnota konden uitstellen zodat het niet afgeschreven zou worden, maar omdat het bedrag al klaar stond, konden we er niets aan doen. We hebben het wel voor je uitgezocht gelukkig, maar helaas waren we te laat. Vandaar ons verzoek om het bedrag te storneren, want als het bedrag weer op onze rekening staat, dan stellen we het wel uit.
Om eerlijk te zijn kan ik je frustraties begrijpen. Maar let wel dat wij ook niets aan de defecte meter konden doen en we doen ons best het allemaal te herstellen. Jammer dat je gelijk denkt aan overstappen. We bedoelen het allemaal niet slecht hoor, we hebben het beste met je voor ook al komt dat misschien niet zo op je over.
Wanneer de nieuwe nota precies wordt opgemaakt durf ik niet te zeggen. We zijn er wel met spoed mee bezig, dus ik hoop dat het snel gebeurt en niet de maximale 6 weken in beslag neemt. Maar het is nog even afwachten!
We zitten ook al 2 uur na mijn berichtje ;)

Nou je ziet; een antwoord is er! Nu even reactie ts afwachten.
Reputatie 3
Badge
Ik zou tevreden zijn met het antwoord (en medeleven) van Danielle.
Ik ook, want ik heb al eerder aangegeven hoe je zelf ook het e.e.a. kan voorkomen.
Jammer vind ik dat ze niet ingaat op het stopzetten van incasso's als het bv 6 weken gaat duren......
Inmiddels een week verder en gisteravond krijg ik een mail van Eneco dat de automatische incasso is mislukt. Echt wat doet men bij Eneco? Lees het verslag dat blijkbaar is gemaakt door de klantenservice of luister de gesprekken af tussen mij en de klantenservice. Of nog beter neem contact op met Stedin dit hebben zij namelijk namens mij gedaan dus contact persoon is bij jullie bekend.

Ik zal mijn jaarnota niet overmaken totdat mijn correctienota is opgemaakt, Ik maak alleen mijn maandbedrag over.
Danielle, Goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt, maar het "werken" lukt niet helemaal aangezien ik gisteravond een mail heb ontvangen van Eneco of ik alsnog wil betalen? Ik heb netjes terug gemaild en het blijkt dus een automatische mail te zijn, kortom ik heb net een formulier ingevuld en mijn antwoord dus verzonden, dat ik niet zal betalen. Misschien kun jij hier iets aan doen, want Eneco wil alsnog incasseren. Pff wat een gedoe, en jij schrijft dat het jammer is dat ik wil overstappen, wel dit is dus het probleem dat ik nu al drie weken ervaar, service en zaken als natuurlijke energiebronnen dus goed voor het milieu zijn belangrijke zaken voor mij. Vandaar dat ik overweeg om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +6
@India

Ik heb de nota voor je uitgesteld, helaas kunnen we deze brief die je automatisch na een stornering krijgt niet tegenhouden, we hadden je daar even over moeten informeren van te voren, onze excuses hiervoor. Je mag hem als niet verzonden beschouwen
Dank je Folkert, voor de goede orde ik betaal dus alleen mijn aangepaste termijnbedrag eind november totdat de correctienota heeft plaats gevonden. Misschien handig om dit in mijn gegevens (verslag) te verwerken. Zodat er niet weer misverstanden ontstaan over een maand als ik mijn maandbedrag overmaak.
Is reactie naar aanleiding van Audrey eraf gehaald? Dit is vreemd zo kan men dus niet zien dat er keer op keer fouten worden gemaakt.
Is reactie naar aanleiding van Audrey eraf gehaald? Dit is vreemd zo kan men dus niet zien dat er keer op keer fouten worden gemaakt.

Volgens mij is alles nu duidelijk en heb je zelfs uitstel tot 21 december 2015!
Zie het bericht van Audrey in het andere topic............
Brandje Ja dit moet ik dus lezen op het forum en niet via mijn prive mail. Er gaat veel mis in de communicatie zoals Folkert het aangaf.
Brandje Ja dit moet ik dus lezen op het forum en niet via mijn prive mail. Er gaat veel mis in de communicatie zoals Folkert het aangaf.

Het lijkt me logisch dat als je op het forum een issue hebt aangekaart, dat dat vervolgens ook via het forum wordt afgewikkeld. Gaat sneller dan een email/brief-wisseling!
En nog belangrijker toezeggingen e.d. liggen ook hier digitaal vast!

Het is mij een raadsel waarom je het zelf op het forum een rommeltje maakt, door ik een ander topic jouw lopende issue daar weer te posten.

Gewoon nu de zaak laten rusten; je hebt de tijd tot 21 december 2015 en dat zal je allang daarvoor de correctienota in handen hebben.
Openstaande zaken tot die datum zullen dan verrekend worden en loop je weer in de pas, toch......
We wachten en het weer af...
We wachten en het weer af...

Precies dat is wat ik enkele dagen geleden al aan je meldde; storneren en rustig afwachten.........
Het heeft nu eenmaal z'n tijd even nodig!
Brand, hoe kun je rustig blijven als je op dinsdagavond een mail krijgt dat men alsnog het bedrag gaan vorderen? Communicatie is dus niet op orde dat is mijn conclusie n.a.v. incasso mail van gisteravond. Ik heb nu eenmaal niet de luxe om elke dag op het forum te zitten en alles te lezen en antwoorden te vinden wat op mij van toepassing is. Ik begrijp niet dat men mij wel weer een mail kan sturen voor opnieuw een incasso en geen mail dat ik uitstel van betaling heb gekregen. Als ik lees dat ik uitstel tot 21 december heb gekregen dan zal het zo spoedig mogelijk verwerken van correctienota dus ook op zich laten wachten. Mocht dit zo spoedig mogelijk opgelost worden dus binnen 4-6 weken dan zal ik dit zeker vermelden op het forum. Ik ga weer aan het werk.
Ik zou zeggen werk ze. Hopelijk met wat meer innerlijke rust......

Die mail die je kreeg was uiteraard niet tegen te houden.
Je had het correctieproces al daarvoor in gang gezet, dus je kon een afwachtende houding aannemen.
Alles ligt hier op het forum digitaal vast.
Ik neem aan dat je geen slechte betaler bent, dus dan heb je verder niets te vrezen.

Het enige wat ik jammer vind, dat de tip die ik je nog gaf, dat waarom Danielle niet in het begin meteen uitstel verleende...
Misschien had ze dat wel geregeld, maar in ieder geval niet genoemd.
Daar ging je toen niet op in.

Ik heb namelijk wel wat ervaring hier op het forum. 😛
Vanmiddag een telefoongesprek gehad vanuit Eneco dat er binnen tien werkdagen een bedrag van 663,26 euro terug zal ontvangen. Mijn maandbedrag is in overleg aangepast. Ik ben erg blij dat mijn verzoek correct is afgehandeld door een Sr. Klantadviseur Special Attention en mocht ik nog vragen hebben ik direct contact met haar op kan nemen.
Vanmiddag een telefoongesprek gehad vanuit Eneco dat er binnen tien werkdagen een bedrag van 663,26 euro terug zal ontvangen. Mijn maandbedrag is in overleg aangepast. Ik ben erg blij dat mijn verzoek correct is afgehandeld door een Sr. Klantadviseur Special Attention en mocht ik nog vragen hebben ik direct contact met haar op kan nemen.

Zo zie je maar weer dat het gewoon netjes is afgewikkeld!

En nu vervolgens eens per maand de standen monitoren en je hebt volledige grip en zicht op je energieverbruik!

En is er nog in de toekomst iets is inzake Eneco, dan gewoon weer het forum gebruiken.

Reageer