jaarnota ontvangen: bijbetalen, maar termijnbedrag drastisch verlaagd. Hoe kan dit? | Eneco Community
beantwoord

jaarnota ontvangen: bijbetalen, maar termijnbedrag drastisch verlaagd. Hoe kan dit?

• 27 mei 2015
  • 5 reacties
  • 422 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb vandaag via de mail mijn jaarnota mooi op tijd ontvangen. Dank hiervoor. Tot mijn plezier zag ik ook dat mijn termijnbedrag drastisch verlaagd is van 54 euro naar 13 euro per maand (en dat nadat vorig jaar het termijnbedrag ook al gehalveerd was). Blijkbaar ben ik goed bezig.
Echter, wat schetst mijn verbazing: ik moet wel ca. 140 euro bijbetalen, omdat de kosten afgelopen jaar hoger waren waren.

Hoe kan het dat mijn termijnbedrag zoveel verlaagd is, terwijl ik nu wel moet bijbetalen?
icon

Beste antwoord door Folkert 27 mei 2015, 11:57

@Reinoud76

Je bent zeker goed bezig, helaas wij iets minder in dit geval zie ik, we hebben je teruglevering veel te hoog hebben ingeschat, waardoor je voorschot te laag uitvalt. De totale teruglevering die op de jaarnota staat betreft een periode van 4,5 maand. Ik denk dat dit over een langere periode is opgewekt, het systeem berekent de verwachte teruglevering om naar een jaar en verwerkt dit in het voorschot. Wanneer je me je verwachte opbrengst op jaarbasis geeft, verwerk ik het op de juiste manier in je voorschot. Dit mag uiteraard ook via pb.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud76

Je bent zeker goed bezig, helaas wij iets minder in dit geval zie ik, we hebben je teruglevering veel te hoog hebben ingeschat, waardoor je voorschot te laag uitvalt. De totale teruglevering die op de jaarnota staat betreft een periode van 4,5 maand. Ik denk dat dit over een langere periode is opgewekt, het systeem berekent de verwachte teruglevering om naar een jaar en verwerkt dit in het voorschot. Wanneer je me je verwachte opbrengst op jaarbasis geeft, verwerk ik het op de juiste manier in je voorschot. Dit mag uiteraard ook via pb.
Reputatie 3
Badge
@Folkert. Ik heb je gisteren via PB enkele aanvullende vragen gesteld. Ik ben benieuwd wanneer ik antwoord ontvang.
Reputatie 3
Badge
@Folkert,

Weet je wanneer ik een nieuwe aangepaste nota kan ontvangen?
Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud76

Dat duurt gemiddeld 5-10 werkdagen. Ik heb de huidige nota uitgesteld zodat deze niet afgeschreven wordt.
Reputatie 3
Badge
@Folkert. Bedankt voor je (re)actie!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen