Jaarnota en verhuizing | Eneco Community
beantwoord

Jaarnota en verhuizing

• 18 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 222 Bekeken

L.S.,

Recentelijk heb ik mijn jaarnota ontvangen waaruit blijkt dat ik een bedrag terug krijg. Dit wordt, zoals gebruikelijk, verrekend met het volgende maandbedrag. Echter, ik heb al een verhuizing doorgegeven die ingaat aan het einde van deze maand. Ik zou dus helemaal geen maandbedrag hoeven te betalen voor de komende maand. Toch wordt het hiermee verrekend, waardoor ik eigenlijk toch betaal voor de maand november. Uiteraard zal het verschil in meterstanden tussen het einde van de jaarnota en de dag van verhuizing nog verrekend moeten worden, maar het lijkt me logischer dit dan te verrekenen met het terug te krijgen bedrag, in plaats van dat ik eerst voor de komende maand moet betalen. Kunnen jullie hier een toelichting op geven?

Met vriendelijke groet,
Sybren
icon

Beste antwoord door Brandje 18 oktober 2018, 21:31

Pas na de dag van de verhuizing kan Eneco op de dan geldende meterstanden de eind nota opmaken. De(het) voorschot(ten) die dan al eerder is (zijn) betaald worden op dat moment pas verrekend.
Bekijk origineel

1 Reactie

Pas na de dag van de verhuizing kan Eneco op de dan geldende meterstanden de eind nota opmaken. De(het) voorschot(ten) die dan al eerder is (zijn) betaald worden op dat moment pas verrekend.

Reageer