Jaarnota en uitbetaling tegoed | Eneco Community
vraag

Jaarnota en uitbetaling tegoed

Toon eerste bericht

57 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
vanduijnbroeren wrote:

Ook maar eens even aangemeld op het forum. Met name om het eerste bericht in dit forum. Wij krijgen nu dus ook een zeer leuk bedrag terug, meer nog dan verwacht, wat vervolgens zeer fijn uitpakt met de aanstaande verbouwing van de voortuin. Nu kunnen wij deze net iets beter aanpakken dan we wilden, maarrrr, er staat binnen 14 dagen wordt dit bedrag overgemaakt. Mag ik vragen hoe breed je die 14 dagen kan zien?
De nota kregen wij vanmorgen al, met een notadatum van 1 april, dat vind ik al een beetje vreem, maar dat zal wel goed zitten denk. Het zal ons zeer fijn uitpakken als het namelijk voor de 8e (vanaf vandaag gezien binnen 10 dagen) binnen zal zijn :)

Ten eerste welkom op het forum.
De notadatum staat op 1 april, omdat hij nog administratief verwerkt moet worden (printen-inpakken in envelop-posten(logistieke processen)) zodat hij 2 april via post bij je zal worden bezorgt. Kopie nota is vaak sneller zichtbaar.
Echter zal de 14 dagen, gerekend moeten worden vanaf 1 april. Daarbij wil ik aantekenen dat je wel moet opletten, dat het vaak gebeurd, dat Eneco het eerste nieuwe maand termijn al verrekend met de jaarnota en je dus minder fysiek terug krijgt op je bankrekening. Echter is dot evident aan het feit, dat je die maand geen gas en stroom hoeft te betalen. Masr dit is in de jaarnota specificatie te lezen, als dat voor u van toepassing is.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo vanduijnbroeren,

Leuk dat je de weg naar onze community hebt gevonden; van harte welkom! Het antwoord over de datum waarop de jaarnota is gemaakt en gedateerd, heeft jvp al heel mooi verwoord (bedankt jvp)!

Het tegoed betalen we altijd zo snel mogelijk uit en vindt in de praktijk vaak eerder plaats dan de genoemde 14 dagen. Mocht het nou onverhoopt wat lang gaan duren, laat het me dan gerust even weten.

Alvast succes met de verbouwing van de voortuin!

Groet,
Mike, Eneco
Beste Mike en Jvp,

Bedankt voor de vlotte reactie en wat mijn vermoeden was met betrekking tot de datum op de jaarnota wordt dus hierbij bevestigd, dat is dus duidelijk.
Dan wachten wij keurig de betaling af, hopelijk dus voor de 8e, maar ook hierin bedankt voor de reactie.
Hoi,

Begrijp mijn jaarnota niet weet niet of ik moet bij betalen of iets terug krijg ik betaal 130 euro per maand en vind dat al veel woon ook alleen hoe krijg ik nou te zien wat mijn verbruik is.
dont like this wrote:

Hoi,

Begrijp mijn jaarnota niet weet niet of ik moet bij betalen of iets terug krijg ik betaal 130 euro per maand en vind dat al veel woon ook alleen hoe krijg ik nou te zien wat mijn verbruik is.

Op de jaarnota staat op de 1e blz precies vermeld of je geld terug krijgt of moet bijbetalen.
In principe krijg je de nota ook per post, behalve als je gekozen hebt voor alleen digitaal.

Je kan toch op je meters kijken en eventueel de standen noteren om te zien hoe je verbruik is?
Hallo,

Vraag me af wanneer ik me uitbetaling jaarnota kan verwachten. Dit namelijk met de dure feestmaand en 3 verjaardagen. Er staat 14 dagen maar is niet duidelijk wanneer die 14 dagen beginnen.
Mvg

Khalek
Reputatie 4
Badge +4
@Khalek,

Welkom op onze Community!

We betalen het tegoed op de jaarnota binnen 10 werkdagen na de notadatum uit, de notadatum is 01-12.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen