Jaarnota en uitbetaling tegoed | Eneco Community
vraag

Jaarnota en uitbetaling tegoed

Al enkele dagen staat mijn jaarnota online. Echter heb ik nog geen brief gekregen. Nu krijg ik een  bedrag terug (jippie!) maar op de online nota staat dat de betaling binnen 2 weken wordt overgemaakt. Maar vanaf welke datum is dat? Moet ik dan eerst op de brief wachten die ik thuis krijg? Of krij ik helemaal geen brief? Ik ga de 30e op vakantie, en ik hoop natuurlijk dat het voor die tijd wordt overgemaakt :o Maar ik weet niet of dit gaat lukken?

57 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Welkom op ons forum Wokkel, leuk dat je er gebruik van maakt! Ik heb de titel van je bericht iets aangepast zodat het ook voor andere gebruikers makkelijk te vinden is. We hebben de jaarnota op 19 juni 2012 per post naar je toegestuurd. Ik verwacht dan ook dat je die vandaag of uiterlijk morgen van ons ontvangt. Voor de zekerheid stuur ik de jaarnota vandaag ook per e-mail naar je toe. Het tegoed van de jaarnota maken we uiterlijk 29 juni 2012 aan je over, maar ik zal voor de zekerheid vragen of de uitbetaling met spoed kan worden verricht zodat je het bedrag hopelijk voor je vakantie al binnen hebt.

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie!

Groet, Kelly
Wauw wat een supersnel antwoord, klasse! En wat een service dat jullie proberen om er spoed achter te zetten. Echt super!! Ook al mocht dit niet lukken, het feit dat het geprobeerd wordt is voor mij al zeer klantgericht. Maar daarom ben ik ook een trouwe klant van jullie :D Fijne dag verder!
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor je leuke reactie Wokkel, erg fijn dat je zo tevreden bent 🙂 Jij ook een fijne dag vandaag!
Beste Eneco medewerker,

Op de zijn stond dat ik rond 26 juni mijn eindafrekening kon verwachten. Omdat bij het doorgeven van de meterstanden ik een melding kreeg "uw verbruik is erg hoog" ben ik heel benieuwd wat mijn eindafrekening is. Al enige dagen staat mijn termijnbedrag op 0 euro en is de jaarnota nog niet online te zien.
Kunt u mij vertellen wanneer ik de jaarnota kan ontvangen. Ik ben heeeeeeeel nieuwsgierig.

Bij voorbaat mijn dank.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Caroline,

Op dit moment zijn we nog bezig de jaarnota te maken. Je kunt de jaarnota binnen 10 dagen verwachten. Zodra de nota gemaakt is, zie je deze ook terug op Mijn Eneco. Ik vraag je nog even geduld te hebben!

Groet,
Mike
Beste Eneco,

Mijn jaarnota staat niet op mijn profiel. Wanneer kan ik deze zien zodat ik weet of ik geld terug krijg of moet bijbetalen?

Groetjes,
Josje
Reputatie 5
Badge +3
@Josje,
Welkom op ons forum! De jaarnota wordt op 5 juli 2012 gemaakt en zal vanaf dan ook zichtbaar zijn op Mijn Eneco.

Kelly
hallo ,

ik heb een vraagje wanner krijg ik tezien mijn jaarnota op mijn eneco

en krijg ik het oop per post en wanner gebeurt dat .

alvastbedankt .
Reputatie 4
Badge +1
Hallo nasje,

Welkom op het Eneco Forum. In het topic over de jaarnota, lees je ook terug hoe je kunt zien wanneer je de jaarnota kunt verwachten. Op Mijn Eneco onder het tabblad “Uw nota’s” vermelden we het kopje “Jaarnota’s”. Onder het kopje Jaarnota’s lees je welke datum je de jaarnota kunt verwachten. De laatste 6 dagen voor de jaarnota is deze tekst en de datum niet meer zichtbaar.

De jaarnota ontvang je ook nog per reguliere post.

Groet,
Mike
Hallo,

Ik heb vorige week Woensdag 11-7 mijn jaarnota hier online gekregen.
Krijg ik die niet meer met de Post omdat het nu misschien allemaal online is?

Ook ik krijg geld terug, en zag dat dat binnen 2 weken betaald gaat worden, maar is dat vanaf
het moment dat het online staat of pas als je de brief binnen hebt?
(als dat niet alleen digitaal zou zijn)

Groetjes anouk
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Anouk,

Je ontvangt de nota ook nog per post. Deze is inmiddels naar je verstuurd. Je ontvangt het tegoed binnen ongeveer 2 weken na de notadatum die we op de jaarnota vermelden.

Groet,
Mike
Oke top Thx!
Goedemiddag Kelly,

Ik heb een vraag over de jaarnota. Deze staat inmiddels op mijn account weer gegeven alleen staan er geen
meterstanden en bedragen op. Factuurbedrag is Eur 0,-...? Datum van opmaak is ook 22-07-2012.

Kun je aangeven of dit goed gaat? Is alles nu pas 22-07 zichtbaar?

Ik hoor het graag.
Karina
Reputatie 5
Badge +3
@Karina
We hebben de jaarnota nog niet gemaakt, deze loopt wat vertraging op. Ik ga er achteraan dat de jaarnota zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt. Zodra ik meer weet, laat ik het even weten!

Kelly

@Karina We hebben de jaarnota nog niet gemaakt, deze loopt wat vertraging op. Ik ga er achteraan dat de jaarnota zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt. Zodra ik meer weet, laat ik het even weten! Kelly

Dankjewel voor de snelle reactie, ik wacht het rustig af!
Reputatie 5
Badge +3
@Karina,
We verwachten de jaarnota deze week, uiterlijk in de loop van volgende week, voor je in orde te maken!
Na aanleiding van mijn klacht het volgende.

Ik heb op 10 okt mijn jaarnota ontvangen. Online eerder.
Nu weet ik omdat ik in een regeling zit wat langer moet wachten dat er wordt betaald.
En bij jullie staat er precies hoe het al 3 jaar gaat en nu weet de 1 voor de ander niet hoe of wat.
Ben dit goed zat. Maandag 12 nov heb ik met 1 van jullie medewerksters gesproken die wel wist hoe het zat jullie nemen altijd bandjes op dus zou zeggen ga een luisteren. En van al de andere die ik heb gesproken weet geen 1 hoe het werkt geloof ik. En nu heb ik een mali ontvangen wat ik niet heb aangegeven wilde per telefoon gesprek. En weer staat er in de mail niet het antwoord hoe het wel zit. Ben erg boos en dit is het laatste wat ik nu probeer en anders maar eens kijken hoe het wel opgelost gaat worden.

Reputatie 4
Badge +1
@Erg boos,

Ik lees in je reactie dat je al meerdere keren contact met ons hebt gehad en we je verschillende antwoorden hebben gegeven. Het is niet onze bedoeling geweest om hiermee voor irritaties te zorgen. Ik zie dat je net telefonisch contact hebt gehad met onze Klantenservice. Van mijn collega heb ik begrepen dat ze je heeft uitgelegd dat we het tegoed van de jaarnota overmaken aan de instantie die de nota's namens jou betaald. Je kunt contact met hun opnemen over een eventuele verrekening of uitbetaling van dit bedrag.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Ik heb via email gereageerd op jou antwoord. En nee ben niet tevreden met dit verhaal. En ook je collega heeft het niet uitgelegd want ik heb het gesprek beeindigd omdat ik het zat ben iets te moeten horen wat nog niet 1 x zo is gegaan en ineens sinds 2010 is dat een regel. Weet niet wie er slaapt bij jullie maar het is 2012 en nu geld deze regel voor mij.
Reputatie 4
Badge +1
@Erg boos,

Wij ontvangen iedere maand via de instantie de betaling. We storten het tegoed dan ook terug op het rekeningnummer van deze instantie. Als je van mening bent dat het geld bij jou terecht hoort te komen, kun je contact opnemen met de betreffende instantie.

Groet,
Mike
Ja tuurlijk dus mijn klantmanager en ik liegen.
IK HEB MIJN JAARNOTA ONTVANGEN  EN KRIJG GELD TERUG AAN TE VEEL BETAALDE TERMIJN BEDRAGEN.
ENECO HOUD VAN DIT TE GOED GELIJK EEN NIEUW TERMIJN BEDRAG IN VAN € 113,00 VOOR DE MAAND FEBRUARI
MAAR MIJN BANK STORT VOOR DE MAAND FEBRUARI OOK € 182,00, DUS ER SPRAKE VAN EEN DUBBELE BETALING
IK MAAK ENECO HIEROP ATTENT ,DRIE KEER ACHTER ELKAAR DAAR ER MAAR NIETS OP MIJN REKENING KOMT VAN ENECO
NEEM DAN CONTACT MET MIJN BANK DE ING EN VRAAGT WAAR BLIJFT HET TEGOED VAN ENECO, KRIJG DAN TE HOREN DAT
ENECO NIETS HEEFT OVER GEMAAKT,NEEM WEER CONTACT OP ENECO EN DIE ZEGGEN HET BEDRAG VAN € 113,00 IS OP
20 FEBRUARI NAAR DE ING OVERMAAKT,MAAR IK ZAL DIT OOK NOG EVEN SCHRIFTELIJK BEVESTIGEN ,IK ONTVANG INDERDAAD
EEN BETALING OVERZICHT WWAROP VERMELD € 113,00 OP 20 FEBRUARI UITBETAALD,
NEEM NU WEER CONTACT OP MET DE ING EN WAT DENK JE ,ENECO HEEFT NOG NIETS OVERGEMAAKT .
IK BEN NU DUS DUPE VAN EEN WELLES NIETES SPELLETJE TUSSEN TWEE GROTE BEDRIJVEN MET ALS REUZELTAAT DAT
IK MET LEGE HANDEN STAAT OMDAT IK NIET KAN BEWIJZEN ,WIE HIER NU DE BOEL BELAZERD, ENECO OF DE ING BANK.

IK WACHT NOG MAAR EVEN AF DAAR IK DE ING HEEFT GEVRAAGT, DAT ZIJ MAAR CONTACT MOETEN OPNEMEN MET ENECO.
IK HOU JULLIE IN IEDER GEVAL OP HOOGTE OVER DE AFLOOP VA DIT ABSURDE GEVAL..

J DE RUITER,
Reputatie 4
Badge
[color=grey]@j de Ruiter, denk om je [color=red]capslock[/color].[/color]
Daar schijn je meer last van te hebben, zie b.v. ook  dit bericht

Het is niet de bedoeling dat je alles in hoofdletters schrijft, dit komt nogal schreeuwend over.
Reputatie 4
Badge
Beste J de Ruiter, hartelijk bedankt voor je bericht. Ik wijs je, net als Toontjelager, ten eerste wel graag op de forumregels waarin staat aangegeven dat berichten niet in capslock geplaatst mogen worden omdat het inderdaad als storend kan overkomen. Om op je bericht terug te komen: mijn excuses dat het creditbedrag nog niet is uitgekeerd. Ik begrijp van mijn collega dat zij hier al telefonisch contact over heeft gehad met je. Er is spijtig genoeg een vertraging opgetreden. Het bedrag komt alsnog zo spoedig mogelijk je kant op. Groet Martijn
Ik ben in februari 2011 bij jullie klant geworden maar moest een borg van 400euro betalen. Nu is mijn vraag wanneer krijg ik mijn borg terug? Ik was in februari 3 jaar klant.  Dus wou wel eens weten wanneer dat verrekend word. En zie nergens waar de borg geld staat op mijn eneco hoe kan dat?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen