Jaarnota | Eneco Community
beantwoord

Jaarnota



Toon eerste bericht

117 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
MartijnvdV wrote:

Hoi Jan, bij jou is dat inderdaad niet nodig omdat de standen verder wel gewoon uit te lezen zijn. Ik heb trouwens een terugkoppeling gehad, en we wachten nog op de netbeheerder. Maandag kom ik er weer bij je op terug. Fijn weekend.

Groet Martijn



oke Martijn ,

fijn weekend 🙂
Reputatie 4
Badge
Hoi Jan,

Je jaarnota is inmiddels gemaakt en staat klaar op Mijn Eneco. Omdat de 28,79 euro van het origineel al op geïncaseerd staat (in werkelijkheid schrijven we dit morgen van je rekening), keren we dit bedrag naast het tegoed uit de correctie weer aan je uit.

Groet Martijn
Reputatie 7
Badge +7
beste Martijn
leuk dat de NIET kloppende correctie nota binnen is.
de standen staan weer aangegeven met een *
en zijn dus weer geschat.
ze benaderen de werkelijkheid maar kloppen nog steeds niet.
En mijn eind meterstand teruglevering 2.8.1 en 2.8.2 is.
het zelfde als vorig jaar ???
de meters geven toch iets heel anders aan.

op 29-11-2014 waren de meterstanden als volgt
( opname datum) eneco/stedin

Product Verbruik Beginstand Eindstand
1.8.1 -----1309-----1238 ------2547
1.8.2 -----1209-----1109 ------2318
2.8.1 --------75--------41 -------116 verrekenen met 1.8.2
2.8.2 -------192--------99 -------291 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

gas verbruik beginstand eindstand
------1261 m3-----1138-------2399

kunnen ze bij stedin de juiste meterstanden gebruiken a.u.b.
beetje raar dat ik het zelf voor moet kauwen.
ik mis zo mijn terug levering a 267 kWh is toch ff meer dan 60 eurie,s
graag deze meterstanden en de foto,s op het forum naar stedin doorsturen.
foto,s zijn van een paar dagen later maar zeker wel bewijs.

als het goed is heb ik het een en ander goed berekend
maar fouten maken is menselijk:$

mvg,
jan
Reputatie 4
Badge
Hoi Jan, het ontbreken van de teruglevering is inderdaad wel weer erg slordig. Ik ga er meteen weer mee aan de slag. Heel vervelend dat dit niet goed loopt. Ik laat het in dit geval dan ook escaleren teneinde het probleem snel op te lossen.

Groet Martijn
Reputatie 7
Badge +7
MartijnvdV wrote:

Hoi Jan, het ontbreken van de teruglevering is inderdaad wel weer erg slordig. Ik ga er meteen weer mee aan de slag. Heel vervelend dat dit niet goed loopt. Ik laat het in dit geval dan ook escaleren teneinde het probleem snel op te lossen.

Groet Martijn



goede morgen Martijn,

het vreemde is dat ze volgens de correctie nota ook weer alles geschat hebben.
de standen die ze aangeven kloppen echt niet .
ook heb ik gekeken of ze mss standen gebruiken van de dagen rondom de opname dag
maar dat ook nog niet eens.
het lijkt wel natte vinger werk bij Stedin.
bedankt in ieder geval voor de medewerking.

en ik hoop dat het snel opgelost word.
hou me op de hoogte :)
mvg,

jan
Hoi Jan,

Dat de standen bij Stedin; eigenlijk dus EDSN; verkeerd staan is toch te gek voor worden?
Want zoals je zegt ze worden wel goed uitgelezen incl dus de 2.8.1 en 2.8.2
Wat kan er nou toch verder fout gaan?
Goedemiddag...

Op 17 november 2014 mijn jaarnota ontvangen en binnen 14dagen daarna zou het tegoed overgemaakt worden. Tot op heden heb ik niks ontvangen! Kunt u mijn vertellen wanneer het bedrag die ik tegoed heb wordt overgemaakt?
Bvd
LadyD wrote:

Goedemiddag...

Op 17 novemebr 2014 mijn jaarnota gehad en binnen 14dagen daarna zou het tegoed overgemaakt worden. Tot op heden niks ontvangen! Kunt u mijn vertellen wanneer het bedrag die ik tegoed heb wordt overgemaakt?
Bvd



Op het forum blijkt inderdaad 14 dagen de termijn te zijn.
Dat klopt altijd. Heb je voor de zekerheid je afschriften nagekeken?
Want de termijn is nu wel heel lang overschreden............
Kan het niet met je eerstvolgende voorschot verrekend zijn?
Reputatie 7
Badge +7
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Dat de standen bij Stedin; eigenlijk dus EDSN; verkeerd staan is toch te gek voor worden?
Want zoals je zegt ze worden wel goed uitgelezen incl dus de 2.8.1 en 2.8.2
Wat kan er nou toch verder fout gaan?



Ton,
je kent toch wel de

wet van murphy

"if there's any way they can do it wrong, they will"

"Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis - op het slechtst denkbare moment."

Dit wordt ook de wet van bedrog , of wet van Finagle genoemd

dus dan weet je het wel 🙂
Reputatie 4
Badge
Hoi LadyD,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Ik begrijp je vraag, maar in jouw geval heeft het een reden dat het bedrag nog niet is uitgekeerd. Ik geef je hier graag verder uitleg over. Ik verzoek je, als je dit wenst, mij even een privébericht te sturen. Bedankt alvast.

Groet Martijn
@brandje. Alles wel 100x nagekeken en na verrekening met het eerstvolgende termijn/nieuwe maandbedrag hield ik nog een bedrag tegoed. Daar wacht ik nu dus al een maand op.
LadyD wrote:

@brandje. Alles wel 100x nagekeken en na verrekening met het eerstvolgende termijn/nieuwe maandbedrag hield ik nog een bedrag tegoed. Daar wacht ik nu dus al een maand op.



Hoi LadyD,

Gelukkig ben je inmiddels geïnformeerd door Martijn; het is verder privé en daar hebben wij uiteraard op het openbare forum geen boodschap aan!
@brandje Ja we gaan prive verder:?...
@Martijn Ik heb jouw inmiddels prive aangesproken...Kan je aub reageren
Reputatie 7
Badge +7
MartijnvdV wrote:

Hoi Jan, het ontbreken van de teruglevering is inderdaad wel weer erg slordig. Ik ga er meteen weer mee aan de slag. Heel vervelend dat dit niet goed loopt. Ik laat het in dit geval dan ook escaleren teneinde het probleem snel op te lossen.

Groet Martijn




@ MartijnvdV,

bedankt voor het oplossen van de problemen met de correctie nota.
alles is nu kloppend.

mvg,

jan
Hoi Jan,

Het heeft wat voeten in de aarde gehad; gelukkig dat Martijn zich hard geeft gemaakt voor een goede afwerking!
Reputatie 4
Badge
@Jan, geen dank, fijn dat het opgelost is 😉 Door wijzigingen bij het uitleesproces van de standen bij de slimme meter, reken ik erop dat het probleem zich in de toekomst niet meer voordoet.

Groet Martijn
Kijk dit lees ik graag!
Dus de 2.8.1 en 2.8.2 zullen nu vermoedelijk goed meegenomen worden.
Daar zullen terugleveraars onder ons blij mee zijn!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen