Is enkel of dubbel tarief voordeliger? | Eneco Community
beantwoord

Is enkel of dubbel tarief voordeliger?

• 30 juli 2019
  • 4 reacties
  • 272 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Graag zou willen weten of voor mij enkeltarief voordeliger is
icon

Beste antwoord door Biancaa 31 juli 2019, 16:19

Hoi @Foto

Hoeveel is het tarief voor enkelstroom

Dat hangt er vanaf welk contract jij hebt. We hebben bij Eneco verschillende soort stroom, bijvoorbeeld EuropeseWind of HollandseZon. Ook de looptijd van het contract maakt uit en wanneer je het contract hebt afgesloten. Jij hebt geen klantnummer toegevoegd aan je account, dus ik kan dit niet voor je nakijken.

Het verschil is wel heel veel kleiner geworden dan vroeger. Toen was er een normaaltarief en een daltarief om gebruik in de avonden in weekenden aan te moedigen. Overdag werd er veel verbruikt (mede door de industrie), wat het net niet altijd goed aankon. Ondertussen is het net aangepast en gebruiken grote afnemers ook in de nacht, waardoor het verschil in prijs ook aanzienlijk kleiner is dan vroeger.

Groet, Bianca
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Graag zou willen weten of voor mij enkeltarief voordeliger is
Hallo,
Als ik het goed onthouden heb is dubbel tarief voordeliger als je 40% ( of meer) op jaarbasis in daltarief verbruikt.
Reputatie 1
Badge
Hoi @Foto

Dat hangt er vanaf welk contract jij hebt. We hebben bij Eneco verschillende soort stroom, bijvoorbeeld EuropeseWind of HollandseZon. Ook de looptijd van het contract maakt uit en wanneer je het contract hebt afgesloten. Jij hebt geen klantnummer toegevoegd aan je account, dus ik kan dit niet voor je nakijken.

Het verschil is wel heel veel kleiner geworden dan vroeger. Toen was er een normaaltarief en een daltarief om gebruik in de avonden in weekenden aan te moedigen. Overdag werd er veel verbruikt (mede door de industrie), wat het net niet altijd goed aankon. Ondertussen is het net aangepast en gebruiken grote afnemers ook in de nacht, waardoor het verschil in prijs ook aanzienlijk kleiner is dan vroeger.

Groet, Bianca
Ik heb klantnm ingevult heb vanmiddag gebeld zou het op enkeltarief doen alleen medewerker kreeg melding zou u kunnen zien of het gelukt is

Reageer