Is dubbeltarief rendabel voor mij? | Eneco Community

Is dubbeltarief rendabel voor mij?

goede dag ik heb 2 tellers voor dag en nacht stroom nu ben ik alleen is dit wel rendabel voor mijn

21 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste quistjohn,

Leuk dat je ons forum hebt gevonden! Ik heb je bericht verplaatst naar het forum 'Servicevragen' omdat je vraag daar beter past. Ook heb ik de titel aangepast zodat je bericht voor andere gebruikers wat makkelijker te vinden is.

Ik zie dat jouw elektriciteitsmeter wel twee telwerken heeft, maar we brengen momenteel enkeltarief bij je in rekening. In ons forumbericht over de keuze tussen Dubbel- of enkeltarief leggen we uit dat een dubbeltariefmeter financieel voordeel oplevert als je minimaal 40% van het totaal in de laagtariefuren verbruikt.

Als ik kijk naar je elektriciteitsverbruik zie ik dat je tussen 2009 en 2011 ongeveer 58% tijdens de laagtariefuren hebt verbruikt. In dat geval is dubbeltarief voordeliger voor je, maar daar maak je nu dus nog geen gebruik van.

Ik ontvang graag je huidige meterstanden via een privé-bericht, zodat ik kan controleren of je sinds november 2011 nog steeds de meeste elektriciteit in de laagtariefuren afneemt. In dat geval raad ik je aan te kiezen voor dubbeltarief.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Groet, Kelly
Mijn naam is Johnny. Ik wil graag reageren op het dubbeltarief onderwerp. Ik heb ook een dubbeltarief staan, maar de laagtarief meter doet het al maanden niet meer. Het staat sinds 23-6-2012 op dezelfde stand. Tig aantal keren geschreven naar Eneco maar er is niemand die reageert. Op de vraag of dit iets nieuws is waarover ik niet ben ingelicht kreeg ik ook geen response. Kan iemand hier mij misschien vertellen waarom alle verbruik op de hoog/dagtariefmeter wordt bijgeschreven? Of dat er inderdaad iets is gewijzigd waarvan ik niet op de hoogte ben gesteld?
Bvd

Gr
Johnny

Dag Johnny,

Welkom op ons forum! Vervelend dat het nachttelwerk stilstaat! Je kunt het beste even contact opnemen met je netbeheerder, die kan het probleem verhelpen. In jouw woonplaats is dat Stedin. Je kunt Stedin bereiken op het nummer 088-896 3963. Als het kan, is het zinvol om te achterhalen of je buren hier ook last van hebben. Er kan sprake zijn van een storing bij jou in de buurt.

Hoop dat het snel opgelost wordt!

Groet,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Ondanks dat Eneco dan niet eindverantwoordelijke is voor dit probleem is wel de vraag waarom er niet gereageerd wordt op zijn vraag.
Dag Jeroen,

Dat is inderdaad een goede vraag. We hadden hier natuurlijk op moeten reageren. Ik zoek nog even uit waarom dit niet gebeurd is en laat dat Johnny nog even weten.

Groeten,
Rieneke
Goedendag, ik zou graag willen weten of ik nu enkel of dubbeltarief heb. Als het goed is dubbel tarief, dit heb ik immers telefonisch met eindafrekening nogmaals doorgesproken. Kunt u dit svp voor mij nakijken? Ik geef ook altijd beide standen door. Alvast dank.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Salmiakje,

In jouw geval tellen we de verbruiken van beide telwerken bij elkaar op. Het totaalverbruik brengen we in rekening tegen enkeltarief. Wel bestaat de mogelijkheid om voortaan het elektriciteitsverbruik tegen dag- en nachttarief in rekening te brengen. Als je ons de huidige standen doorgeeft, passen we dit voor je aan.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge +2
@Salmiakje : Welkom op het Forum van Eneco.
Hallo,

Ik heb echt geen flauw idee of wij een dubbele of enkele meter hebben in ons huis. We wonen er nog niet relatief lang. Kan het helaas niet terug vinden in bijvoorbeeld Mijn Eneco. Maar hopelijk kunnen jullie mij wel vertellen hoe het bij jullie 'geregistreerd' staat? Want als de vorige bewoners dat geregeld hadden, moet het ergens terug te vinden zijn, of niet.
Hoor het graag!!

Met vriendelijke groet,
Laura
Dag Laura,

Welkom op ons forum. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic dubbeltarief. Dit om het forum overzichtelijk te houden. Bovendien vindt je in dit topic meer informatie over dubbel- en enkeltarief.

Op dit moment heb je een contract op basis van dubbeltarief. In de reactie van mijn collega Kelly op quistjohn, lees je meer informatie over dubbel en enkeltarief. Je kunt zo eenvoudig voor jezelf uitrekenen of je met dubbeltarief het beste uit bent.

Hopelijk weet je zo voldoende. Zo niet, dan hoor ik het graag van je!

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Heb ik ook dubbeltarief? Of enkel?
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen Ruiter,

Jij hebt een elektriciteitsmeter met 2 telwerken. We brengen het afgenomen verbruik in rekening tegen het dag en nachttarief. Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Maar dan moet ik dus 40 procent snachts verbruiken wil ik voordeliger zijn?

Kom ik daar aan? is het handig om het anders te doen?
Reputatie 4
Badge +1
De jaarnota van 2012 is nog niet gemaakt. Daarom heb ik de vorige jaarnota bekeken voor de verbruiksverdeling. Je valt net binnen de 40% verbruik op het laagtarief.

Mike
Reputatie 3
Badge
Ik ga je berichten zodra ik hem heb. ik heb een kleine van 8 maanden nu en we wassen douchen nu op dit moment natuurlijk veel op de dag. ik kan niet begrijpen dat afgelopen jaar zoveel tussen 23.00 uur en 7 uur in de ochtend is gebeurd.

Super bedank voor de snelle antwoorden en je tijd om dit uit te zoeken.
Vergeet ook de zaterdag en zondag niet. Bij gelijk gebruik als op andere dagen is dat al bijna 30%.
Vaak ben je in het weekend ook meer thuis en wordt er (bij tweeverdieners) gewassen en gestreken.
Zo zit je dan al gauw op 40%.
Reputatie 3
Badge
Tnxs. 🙂 had ik niet bij nagedacht. toch wel raar aangezien vrouw en ik beide in zorg werken en dus vaak door de week ons weekend hebben (niet altijd hoor) en vaak even smorgens de was aanzetten maar ik denk als de jaarnota van 2012 erbij komt ik er 2 kan laten vegelijken. Is wel zo dat weekend de kids vaker in bad zijn gegaan maar goed... we gaan het zien.

Mooi moment om ook toon is beter in de gaten te houden. heb je tenslotte niet voor niets he 😉
Reputatie 4
Badge +1
@Toon Econoom,
Klopt! Veel mensen gaan inderdaad alleen uit van het laagtarief tussen 23.00 en 07.00 uur. Met name werkende huishoudens, verbruiken in het weekend net wat meer energie dan doordeweeks. Ook in het weekend is het nachttarief van kracht. Daarom loont het dag- en nachttarief in veel gevallen.

@Jeroen Ruiter
Prima. Mocht je toch onder de grens van 40% vallen met de komende jaarnota, bestaat de mogelijkheid dat we voortaan de verbruiken van het dag- en nachttarief bij elkaar op tellen. Het totaalverbruik brengen we in de toekomst dan in rekening tegen het enkeltarief.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Bedankt, ik laat van me horen.
ik heb ook een dubbele meter , en waarschijnlijk ? hoog/ laag tarief
Ik ben ook benieuwd wat voor mijn voordeliger is, dubbel of enkeltarief
Reputatie 4
Badge
Hoi C.J.P. van Adrichem,

Hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je vraag. Leuk dat dit oude topic weer even onder de aandacht brengt 😉 Gezien jouw verbruik in het verleden loont het niet meer om dubbel tarief te hebben, al zijn de verschillen minimaal. Als je wilt dat ik het omzet naar enkeltarief ontvang ik graag je huidige meterstanden zodat ik dit voor je in orde kan maken.

Groet Martijn, Eneco

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen