Inzicht in tarieven | Eneco Community
vraag

Inzicht in tarieven

• 12 januari 2017
  • 6 reacties
  • 553 Bekeken

Hallo.
November heb ik een contract binnen gekregen met mijn tarieven tot 2020.
December keek ik in op mijn.eneco.nl en zag bij mijn producten dat mijn tarieven waren verhoogd.
ik heb gebeld en ik kreeg gelijk en de tarieven zouden worden aan gepast conform contract. Deze was leidend.
3 dagen later waren weer mijn tarieven niet verlaagd maar juist verhoogd.
ik een mail verstuurd vorige week dinsdag, nooit reactie op gehad.

Dus mijn vraag was wanneer worden de tarieven, conform contract, aangepast.

Ik voel mezelf hier door misleid!

Gr Cor

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi @bulldog4388,

Welkom op het forum van Eneco! Goed dat je deze vraag stelt. De tarieven zoals deze getoond worden in Mijn Eneco zijn de totale prijzen per eenheid, per kWh voor stroom en per m³ voor gas. In het toegezonden contract vind je hiervan de specificatie terug, deze is inderdaad leidend. De prijzen die je binnen het contract met ons afspreekt en vastzet, zijn de kale leveringstarieven. Overige kosten zoals energiebelasting en opslag duurzame energie kunnen per jaar wijzigen en daardoor kan de totaalprijs afwijken van de totaalprijs zoals die in het contract staat. De kale leveringstarieven dus echter niet, deze heb je aan de hand van jouw vierjarige contract met ons vastgezet.

Groet,

Rodney
Ik vind het wel vreemd dat je in "mijn eneco" dan niet kunt zien welke kale leveringstarieven Eneco hanteert op dat moment.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Kleijnen,

Dat is juist om verwarring te voorkomen. De actuele tarieven vindt je op onze website via deze link

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Kleijnen,

Dat is juist om verwarring te voorkomen. De actuele tarieven vindt je op onze website via deze link
Groet, Kelly

We zijn dan wel een jaar verder maar ik wil gewoon de tarieven zien om zelf af te kunnen wegen aan de hand van de kWh en m3 tarieven. Waar kan ik die vinden.
Reputatie 5
Badge +5
@R. Stok bedankt voor je bericht. De link die gegeven is door collega Kelly in 2017, is nog altijd bruikbaar voor inzien van de diverse tarieven en contracten. Ik zie dat je al klant bij ons bent met een vaste prijs contract tot 01-01-2020. Dit inclusief de Toon. Ben je specifiek naar iets op zoek? Of heb je twijfels over jouw huidig tarief?
Reputatie 2
Badge +1
@Erica, blijft het toch irritant dat de prijzen niet expliciet op de website genoemd worden. Zeker vwb concurrentie zouden die vermeld moeten worden op website. Eventueel voor huidige gebruikers bij Eneco achter het mijn gedeelte op te vragen zijn. Het invullen ed om een advies te krijgen vindt ik dan ook niet netjes, zelfs zeer ongewenst. Er zijn genoeg mensen die een simpel Excelletje hebben, daar de juiste gegevens invullen en aan de hand daarvan een beslissing zelf maken.
Gelukkig was daar Brandje in een ander topic die gaslicht.com vermeldde.

Reageer