Inschatting maandbedrag | Eneco Community
vraag

Inschatting maandbedrag

• 21 maart 2019
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Ik ben nieuw bij Eneco en heb het gevoel erin geluisd te zijn. Ik ben telefonisch benaderd met de mededeling dat mijn energierekening véél lager kon dan bij mijn vorige leverancier. Ha, hij is dus véél duurder!! Veel duurder ook dan mij aan de telefoon was voorgerekend.
Ik ben vooral ontevreden omdat ik op geen enkele manier kan zien op welke gegevens u mijn verbruik inschat. Leg uit, alsjeblieft.
Conny

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Conny,

Welkom bij Eneco en op onze Community!

Je maandtermijn wordt berekend op basis van tal van factoren. Denk hierbij aan de tarieven voor de levering, vaste kosten, belasting en je energieverbruik.

Een initiële berekening maken we op basis van de door jou aangegeven verbruiksgegevens. Dus hoeveel kwh of m3 je verbruikt op jaarbasis.
De definitieve berekening met het verbruik baseren wij op basis van de gegevens aangeleverd door jouw netbeheerder. Dit kan dus wel degelijk afwijken van de gegevens waar mee gerekend is vooraf.

Om de vergelijking te maken met je oude leverancier kan je dus ook het beste de leveringstarieven aanhouden. Dat zijn namelijk de kosten die niet beïnvloed worden door variabelen.

Groet, Vincent

Reageer