Home

Beantwoord: Hollandse wind korting

ronaldo Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ronaldo heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
Reacties: 7

7 februari 2014, 09:55

even een vraag, hoeveel is de hollandse wind korting over 2013 en wanneer kan ik deze korting verwachten?
Gemarkeerd als antwoord: door hijmering g e op 20 februari 2014, 19:58

ik vind dat het harder gewaaid heeft dan in 2012 dus waarom niet meer dan z g n 24 euro.  daarbij, ik heb ze niet ontvangen 25 jan 2014  hijmering gorinchem

Bekijk origineel
Resultaten 1 tot en met 25 van 34
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2426
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

11 februari 2014, 17:23

Beste Ronaldo,

Excuses voor de latere reactie. Aanstaande zaterdag of in de loop van de week ontvang je hier bericht over.

Op dit moment is RTL op zoek naar klanten die een duurzaam product, zoals Hollandse wind, van hun energiebedrijf afnemen. Zij willen deze klanten voor de camera een paar vragen daarover stellen en we zijn nu dus op zoek naar kandidaten die dat wel leuk lijken. Mocht je interesse hebben daarin, wil je het mij dan laten weten? Dat kan in een reactie hieronder of via een privé bericht aan mij.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Groet, Kelly
  • hijmering g e

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hijmering g e heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 28
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

12 februari 2014, 08:18

neesorry voor reactie
  • ronaldo Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ronaldo heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt

13 februari 2014, 20:08

Beste Ronaldo,

Excuses voor de latere reactie. Aanstaande zaterdag of in de loop van de week ontvang je hier bericht over.

Op dit moment is RTL op zoek naar klanten die een duurzaam product, zoals Hollandse wind, van hun energiebedrijf afnemen. Zij willen deze klanten voor de camera een paar vragen daarover stellen en we zijn nu dus op zoek naar kandidaten die dat wel leuk lijken. Mocht je interesse hebben daarin, wil je het mij dan laten weten? Dat kan in een reactie hieronder of via een privé bericht aan mij.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Groet, Kelly

Geen interesse in RTL, ik dacht dat 2013 zo stormachtig was verlopen dan is € 24,00 windkorting daarmee in tegenspraak.
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

17 februari 2014, 13:02

De korting hangt samen met de gemiddelde windsnelheid. Deze gemiddelde windsnelheden zijn gebaseerd op de officiële gegevens van het KNMI, meetstation te Bilt. Op deze site vindt je meer uitleg en een infomercial.
  • marcel1970

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcel1970 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 334
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

18 februari 2014, 00:42

• het_toontje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten het_toontje heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Reacties: 766
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Duurzaam

Duurzaam

18 februari 2014, 10:22

Kelly wrote:

De korting hangt samen met de gemiddelde windsnelheid. Deze gemiddelde windsnelheden zijn gebaseerd op de officiële gegevens van het KNMI, meetstation te Bilt. Op "http://thuis.eneco.nl/groene-energie/stroom-en-gas/hollandsewind-en-aardgas-3jaar/#_"vindt je meer uitleg en een infomercial.

Waar kan ik bij het KNMI het jaargemiddelde terug vinden betreffende De Bilt waarmee Eneco dit berekend?
    Ik kan dit tot heden nl. niet vinden
    Groet Willem.
  • KellyKelly

Eneco Moderator
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

18 februari 2014, 13:51

het_toontje wrote:

Waar kan ik bij het KNMI het jaargemiddelde terug vinden betreffende De Bilt waarmee Eneco dit berekend?
    Ik kan dit tot heden nl. niet vinden

Wij ontvangen die gegevens van de KNMI. Ik weet niet of de KNMI het zelf ook openbaar op de website vermeldt, maar dat lijkt me op zich wel. Vooralsnog kan ik alleen dit http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php?wel=wind&ws=kaart&wom=Gemiddelde windsnelheidvinden.
  • het_toontje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten het_toontje heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Reacties: 766
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Duurzaam

Duurzaam

18 februari 2014, 14:11

Kelly wrote:

Wij ontvangen die gegevens van de KNMI. Ik weet niet of de KNMI het zelf ook openbaar op de website vermeldt, maar dat lijkt me op zich wel. Vooralsnog kan ik alleen dit http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php?wel=wind&ws=kaart&wom=Gemiddelde windsnelheidvinden.

Hallo Kelly,

Je kan bij "Kies kaart voor" ook het totale jaargemiddelde kiezen, het betreft alleen de gemiddelden over de totale periode 1981-2010.
    Het kan zijn dat Eneco een contract heeft met het KNMI betreffende deze gegevens, dat is niet geheel ongewoon. Dan worden ze inderdaad niet openbaar gepubliceerd.
    In ieder geval bedankt.
    Groet Willem.
  • hijmering g e Antwoord

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hijmering g e heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

20 februari 2014, 19:58

ik vind dat het harder gewaaid heeft dan in 2012 dus waarom niet meer dan z g n 24 euro.  daarbij, ik heb ze niet ontvangen 25 jan 2014  hijmering gorinchem
  • ronaldo Auteur

1 megawatt

21 februari 2014, 09:03

vandaag mailtje naar KNMI gezonden met vraag of 2013 een gemiddeld jaar wat de windsnelheid betreft was.:confused:
  • MartijnvdVMartijnvdV

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MartijnvdV heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 707
    Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

21 februari 2014, 09:55

Beste hijmering g e, bedankt voor je bericht. We hanteren bij het bepalen van de windkrachtkorting de officiële gegevens van het KNMI, meetstation De Bilt. Het gaat uiteindelijk om de gemiddelde windsnelheid (uitgedrukt in meter/seconde). Bij een gemiddelde snelheid van 3,4 of 3,5 m/s is de korting 24,00 euro en dat ligt gelijk aan de korting die je vorig jaar ontving.
    Ik laat je graag zien bij welke snelheid, welke korting hoort:

Gemiddelde windsnelheid Windkrachtkorting per overeenkomst
    (in m/s) (per volledig kalenderjaar)
    3.1 of minder € 12 incl. BTW
    3.2 of 3.3 € 18 incl. BTW
    3.4 of 3.5 € 24 incl. BTW
    3.6 of 3.7 € 30 incl. BTW
    3.8 of hoger € 36 incl. BTW

Volgend jaar weer nieuwe kansen dus. We hebben de korting inmiddels overigens bij je verwerkt en keren we komende week aan je uit. Groet Martijn
  • hijmering g e

1 megawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

22 februari 2014, 08:42

ik heb nog steeds geen korting gehad,vorig jaar was het 25 januari. nu veel later ,als u dit bij iedereen doet  heeft u rente op uw bankrek.
  • KellyKelly

Eneco Moderator
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

24 februari 2014, 14:41

Hallo hijmering g e,

De korting ontvang je binnen c.a. 5 dagen. Dat is binnen het eerste kwartaal en dus geheel volgens de actievoorwaarden :).

Groet, Kelly
  • ronaldo Auteur

1 megawatt

25 februari 2014, 18:04

Netjes de gegevens van het KNMI ontvangen, De Bilt is een locatie waar het het minst waait, volgens de cijfers van het KNMI. Het Amalia Windpark staat niet in regio De Bilt, Eneco zou de windsnelheid bij het Windpark als norm moeten nemen, nu hou ik een vreemd gevoel over aan dit Eneco product. 
  • KellyKelly

Eneco Moderator
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

5 maart 2014, 12:39

Beste Ronaldo,

Sorry voor de wat late reactie.
    Begrijpelijke opmerking trouwens.
    Natuurlijk waait het in De Bilt gemiddeld minder hard dan aan de kust (positie waar veel windmolens staan), maar hier is bij het creëren van de staffel en de bijbehorende korting rekening mee gehouden.

In de Bilt waait het gemiddeld 3.4 m/s per jaar. Waait het gemiddeld 3.4 of 3.5 m/s, dan ontvangen HollandseWind klanten €24 korting. Kortom, waait het in de Bilt een gemiddelde windsnelheid, dan ontvangen klanten het gemiddelde van de windkrachtkorting.

We vinden het belangrijk dat klanten zelf kunnen achterhalen/controleren waarop Eneco de windkrachtkorting baseert. Eneco wil hierin zo transparant mogelijk zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om een bron te gebruiken die controleerbaar is en algemeen bekend: KNMI meetstation de Bilt. Dit meetstation ligt niet alleen erg centraal in Nederland, er wordt ook vaak naar verwezen bij het weerbericht en op de site van het KNMI kan dagelijks de gemiddelde windsnelheid in de Bilt bijgehouden worden.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
  • Juan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Juan heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 205
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

26 januari 2017, 18:46

Weet iemand al wat de windkorting voor 2016 word?

En wanneer word deze uitbetaald?
    Toon® 10-2015; Zonnepanelen 1,75 Wp; Opwek per jaar 1.750 kWh; Verbruik per jaar 1.450 kWh; Efficiency 2,75 (kWh/kW/dag)
  • EricaErica

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Erica heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 196
    Klant aan huis

Klant aan huis

31 januari 2017, 14:42

@Juan

Bedankt voor je vraag. De hoogte van de windkrachtkorting is nog niet bekend. Dit zal bekend zijn rond maart.

Groet, Erica
  • Juan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Juan heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

11 maart 2017, 11:11

Hoi Erica,

Weten jullie al iets?

Jullie zullen nu toch wel weten hoe hard het gewaaid heeft afgelopen jaar?
    Toon® 10-2015; Zonnepanelen 1,75 Wp; Opwek per jaar 1.750 kWh; Verbruik per jaar 1.450 kWh; Efficiency 2,75 (kWh/kW/dag)
  • jandebehanger

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jandebehanger heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 222
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

12 maart 2017, 00:56

Je had gewoon meer uien moeten eten!
  • KellyKelly

Eneco Moderator
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

13 maart 2017, 13:49

Helaas, nog even geduld!
    De windkrachtkorting wordt altijd berekend en uitgekeerd in het eerste kwartaal.
  • Juan

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

20 maart 2017, 19:51

Via Twitter vernomen dat het 18 euro is voor 2016.. Creditnota zou elk moment kunnen komen.
  • Juan

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

22 maart 2017, 17:08

Vandaag een mailtje gehad inderdaad 18 euro, maar ik zie nog geen Creditnota in Mijn Eneco.

Betaling binnen 1 week (vanaf ?vandaag?)?
  • EvavdZEvavdZ

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EvavdZ heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 936
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

23 maart 2017, 10:12

@Juan,

Goed dat je nu bericht hebt gehad. Je kan het bedrag voor 1 april verwachten, we betalen het namelijk nog in het eerste kwartaal uit. ;)
  • Juan

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

27 maart 2017, 22:38

Hoi Eva,

Kan ik vandaag of morgen een Credit nota verwachten in Mijn Eneco?
    Ik zie nog steeds niets
  • Juan

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

28 maart 2017, 18:29

Hier nog steeds geen nota zichtbaar. of word dit uitbetaald zolder nota?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)